Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Need For Speed - Shift på ingång! [Fnys inte innan du läst!]
<<   1, 2, 3, 4   >>
17083 besök totalt
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007

Jaha, då var GT5 uppskjutet till Mars 2010. Meeeen, det betyder att GT5 har ett datum!

Det betyder även att jag får pallra mig iväg till affären och införskaffa Shift, måste ju ha något att göra under vintersäsongen

Citera
Oqvist
Umeå
Här sen Okt 2007

Har du 360 så varför inte Forza 3 om du vill ha något med GT upplägg? Gillade Forza 2 bra mycket mer än GT 5 Prologuen så jag är mer hypad över Forza 3 än GT 5. Det är mer sim än Shift i alla fall om det är det du är efter

Göteborg
Här sen Nov 2007

Re:

oqvist skrev:
Har du 360 så varför inte Forza 3 om du vill ha något med GT upplägg? Gillade Forza 2 bra mycket mer än GT 5 Prologuen så jag är mer hypad över Forza 3 än GT 5. Det är mer sim än Shift i alla fall om det är det du är efter

Problemet här är att jag inte har en 360... Det är nääääästan så att man vill skaffa en när man ser vilka banor Forza 3 innehåller. thumbs up

Nu installeras Shift på PS3:an, måååååste bara prova lite

Citera
Oqvist
Umeå
Här sen Okt 2007

De har ju nyligen sänkt priset och kommer säkerligen ett hett bundle med Forza 3 också . Kan du ju sälja konsolen när du kört dig less månne.

Har kört lite mer Shift idag. Driftingen är ju osannolikt svår. Blir att sänka svårighetsgraden om man ska vinna de eventen utan 50 omstarter . Har även låst upp tier 3 bilarna så nu börjar det likna något.

Shelby GT 500 var ju helt okej och hänger med bättre än väntat med tier 3 bilarna.

911 GT 2 är precis lika kass som alltid. Corvette Z06 lät lite mjäkigt när man är van vid C5R varianten. Men oerhört mycket trevligare att styra runt med.
Murcielagon var bara tokmysig älskar hur den viner. Nervös i styrningen så man får nog ändra steering lock eller något för den. Sjukt irriterande att man måste ändra styrningen när man byter bil behöver man ju aldrig i PC simmarna.

Testade även veiron eventet på nordslingan. 16 sådana bilar på den banan det kan ju bara sluta på ett sätt lol.

Göteborg
Här sen Nov 2007

Nu har jag spelat Shift ett tag...

Jag tycker att det är asball! thumbs up

Svårt ja, men kul! Det är första gången det känns ok att köra med cockpit-view i ett bilspel.

Jag har låst upp tier 3-bilarna, men jag har bara köpt en bil i spelet, Datsun 2000 gtr och workstrimmat den. Jag var tvungen att tweaka lite hjulinställningar och downforce för att kunna köra fort med den, men nu börjar det kännas bra.

Jag kör med handkontrollen och steering sensitivity på 65, high speed steering är på 100, det gjorde det lite lättare att styra bilarna thumbs up

oqvist: Jag ska nog ta och köpa mig en GT500, den är ju bara för läcker!

Citera
Oqvist
Umeå
Här sen Okt 2007

datsun har jag inte hittat är inte det tier 4 eller något?

Göteborg
Här sen Nov 2007

Det är nog en Tier 1-bil, det var första bilen jag köpte.

Nu kör jag en Ford GT i Tier-3-eventen. Går balanserat och fint

Citera
Oqvist
Umeå
Här sen Okt 2007

lambon går lite bättre för min del. Verkar som det här spelet är lite biased mot AWD månne.

Idag fick man lite smått ångest. Spelet ville hänga sig före första kurvan konstant. Testade allt installerade om både i XP och i Vista samma sak. Men att fippla med skugginställningarna hjälpte till slut.

Har även låst upp endurance nu i tier 3 och det är ju sjukt vad de bumpar upp svårighetsgraden. Från att inte ha behövt uppgradera ett skit och ändå kunna vinna så är man chanslös med en råpimpad Z06 i endurance på SPA på hard. Man måste ju banne mig träna för att vinna nu lol. Jag har fortfarande lite svårt att fatta hur mycket grepp jag har. Bromsar ofta för tidigt då man ju är van vid simmarna och sedan för sent när ain springer förbi. Verkar som de har nitro inbyggt för man tar kurvor perfekt och de bara blåser förbi så man är aldrig säker ens om AIn är 2 sek efter innan kurvan. Sedan får de som andnöd ofta och så kör man i kapp igen nu snackar vi gummibands effekt.

tier 4 bilarna som man testat ser man inte fram emot alls. Det går på tok för fort för en med den här överdrivna fartkänslan. Men man kanske blir fartblind om man kör tillräckligt

har peppar peppar pillat klart med styrningen nu.
http://forum.racesimcentral.com/showpost.php?p=4002449&postcount=1 . . . .

kör 270 grader på ratten och 100 % turning lock då. Fungerar bra för de flesta bilar och det sista får man genom att ändra steering lock på sina favvo bilar som man köpt då.

Umeå
Här sen Okt 2007

Re:

dvorak skrev:
Det är nog en Tier 1-bil, det var första bilen jag köpte.

Nu kör jag en Ford GT i Tier-3-eventen. Går balanserat och fint

vilken tier 1 bil är det?

Der drüben
Här sen Dec 2002

Något är ju brutalt fel i spelet

Köpte en M3 E46 förra veckan och den var i stort sett okörbar. sålde den och köpte en Audi RS4 som gick klockrent, som på räls nästan.

I verkligheten är det ju tvärtom

Vad har ni andra för favoriter rent körmässigt?, inte era hjärtas favoriter för där är den gamla GTR:en svårslagen, men vilken går bäst att köra fort på bana med? och eftersom jag är helt insnöad på Nürburgring eller rättare sagt Nordschleife så får det gärna var en bil som är brutal där.

om någon i ACS läser detta så har någon hackat mitt konto bara för att svärta ner oss i BMWSC :-)

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Re:

johan sjöström skrev:
Något är ju brutalt fel i spelet

Köpte en M3 E46 förra veckan och den var i stort sett okörbar. sålde den och köpte en Audi RS4 som gick klockrent, som på räls nästan.

I verkligheten är det ju tvärtom

Vad har ni andra för favoriter rent körmässigt?, inte era hjärtas favoriter för där är den gamla GTR:en svårslagen, men vilken går bäst att köra fort på bana med? och eftersom jag är helt insnöad på Nürburgring eller rättare sagt Nordschleife så får det gärna var en bil som är brutal där.

om någon i ACS läser detta så har någon hackat mitt konto bara för att svärta ner oss i BMWSC :-)

Kör du på PC Johan?

Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Mmm...

Välkommen hem på en kopp om du vill testa..

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Re:

johan sjöström skrev:
Mmm...

Välkommen hem på en kopp om du vill testa..

Jag har det på PC själv men vet inte riktigt om jag gillar det. Får inte alls till känslan i ratten.
En kopp skulle sitta fint ändå . Slår en pling i veckan.

Jocke72
Åkersberga
Här sen Okt 2004

Trådstartare
Re:

johan sjöström skrev:
Köpte en M3 E46 förra veckan och den var i stort sett okörbar.

Den är ju hur snäll som helst! Har du köpt några uppgraderingar eller kanske tweak:at något (du inte borde).

BMW:n är en av de lättaste bilarna, bland Tier 1. Nästan tråkigt snäll. Men jag kör ju konsoll om det nu skulle ha någon betydelse.

/Jocke

#33 - Joacim Boive - www.boive.se
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Re:

Jocke72 skrev:
johan sjöström skrev:
Köpte en M3 E46 förra veckan och den var i stort sett okörbar.

Den är ju hur snäll som helst! Har du köpt några uppgraderingar eller kanske tweak:at något (du inte borde).

BMW:n är en av de lättaste bilarna, bland Tier 1. Nästan tråkigt snäll. Men jag kör ju konsoll om det nu skulle ha någon betydelse.

/Jocke

Min är hypernervös, understyrd tror jag har alla option upp till och med steg II, samma i audin och den går som sagt som på räls.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Då har även jag införskaffat felet.

Efter en del startbuggar startade det idag, ikväll tänkte jag ev. koppla in ratt och pedaler och gasa lite.

Oqvist
Umeå
Här sen Okt 2007

murcielagon är grym. Installerar du sedan works uppdateringen så har du troligen den grymmaste bilen i hela spelet. Kollar man bara på siffrorna så utklassar den pagani zonda R i alla fall.

Ska ta och försöka hotta upp skyline GTR värstingen se hur den fungerar. Känns som det är AWD som gäller i det här spelet. Understyr månne men du kan å andra sidan konstant köra med 4-hjulsdrifting hur enkelt som helst i kurvorna och få in framändan den vägen

Dock generellt så är de inte de roligaste bilarna. Det går lite väl fort helt enkelt. Shelby GT 500 är rätt lagom speed så det är nog där man kommer fiska när man är klar med karriärläget och bara vill glida runt lite. Corvette Z06 har potential men i hälften av loppen kommer man inte ifrån startlinjen med den. Och då har jag itne tunat ett dugg!

Spelet har som sagt sina buggar så har man tålamod så skadar det nog inte att vänta på en patch eller två innan man ger sig i kast med liret.

Men som sagt works murcielagon är grym. Kör den med minimal downforce och kom sen och klaga på att du har för mycket grepp

Göteborg
Här sen Nov 2007

Grymt! En Murcielago skall köpas!

Tack för tipset, kom gärna med mer!

Citera
Oqvist
Umeå
Här sen Okt 2007

asch då jag skaffade fel skyline. Är bara den lägre rankade skylinen du kan uppgradera så den lär inte slå murcielagon. Kvar finns corvetten men den är ju sönderbuggad i det här liret

Göteborg
Här sen Nov 2007

Re:

oqvist skrev:
asch då jag skaffade fel skyline. Är bara den lägre rankade skylinen du kan uppgradera så den lär inte slå murcielagon. Kvar finns corvetten men den är ju sönderbuggad i det här liret

Skylinen jag körde var inte snabb som tier3-4, bara jäkligt cool. Speciellt i Workskit med batmobilbreddare!

Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Som jag har förstått det så kan man bara få till Workskiten när man toppat med alla vanliga options? Jag har toppat upp mina sedan länge med upp till stage II options men det verkar dröja väldigt länge innan stage III enablas, hur fasiken kan jag påskynda detta moment?

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Racingsimulatorer
Need For Speed - Shift på ingång! [Fnys inte innan du läst!]
<<   1, 2, 3, 4   >>
17083 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande