Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 15573 besök totalt |
Hej!
Ja jag har ju en standard m42 som skulle fungera till och börja med bara så man får känna på bilen. Så då är en standardklass akutellt. Kan man bygga klart s-motor i lugn och ro och kanske åka någon värre klass i framtiden. Är rätt så mkt jobb och delar för att få vagnsbok på bilen, så tror jag får nöja mig där. _________________ Daniel Carlsson |
||||||
Re:
Huvudsaken är ju att komma ut & köra. ![]() En billig M52B25 kan du &så åka i std med. Det finns ju träningstillfällen för bilar med vagnbok på gelleråsen på onsdagar under sommarhalvåret. Tänkte ta mig dit & träna lite i sommar. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||
Re:
Ja det är precis detta jag är ute efter! Få komma ut och köra av sig lite, nu rycker det bra i gasfoten ![]() Bilen har varit pallbocks racer tillräckligt länge! ![]() Är lite småsaker ja lär göra om bara, som tankanordning osv. Vet inte riktigt vad man ska ha för tank, har funderingar på att svetsa en egen i alu. Stol och bälte kommer vid nästa löning om en dryg månad. Får man montera batteriet innuti coupén? Mvh Daniel _________________ Daniel Carlsson |
||||||
Re:
Batteriet får du montera i en batterilåda. På min 318 is kör jag med en halv E30 tank plus catchtank se skissen nedan för soppasystemet ![]() catch tank. med 4 anslutninger. 1 matning av huvudpump 1 retur till tanken 1 matning från tanken 1 retur från fuelrail ![]() Tanken är gjord av ett 2,5" rör med hydralkopplingar i stål. Sen sitter det slanganslutningar för tryckluft till bränsleslangen _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||
Ja man lär väl ha en catchtank så man får lite sås i kurvorna.
Så det fanns redan med i planerna ![]() Den blev bortskrotad helt, så lär ha något som ersätter på något vänster. Lågtryckspumpen du använder är det någon sådan till förgasarbilar? Mvh Daniel _________________ Daniel Carlsson |
||||||
Re:
Jag kör med billiga biltema pumpar både på högtrycks & lågtryckssidan Filtren på sugsidan är ett nätfulter till mercedes & på trycksidan från nån cittra. Detta har funkat kanon hela sommaren. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||
Re:
![]() ![]()
Men det går nog lika fort med en M42B18 i år. ![]() _________________ Johan Rius Tonykart Racer DD2 |
||||||
Sitter just å läser genom reglementet så man vet vad som gäller.
Det där med vikten, en m42a har ju 140hk och 175nm då borde det bli (140x175)/75+720=1046kg om jag förstått detta rätt? en m52 borde bli: (170x245)/75+720=1275kg Isf borde det gå att åka rätt så fort med en m42 också om det är sådan viktskillnad. _________________ Daniel Carlsson |
||||||
Re:
Jo men du får stoppa i en orginal M52 motor i din kaross iom att den funnits i den precis som Biös gör. Sen får du tänka på att M52B25 inte ger 170hk utan snarare 185-190hk vilket är bra då det är effekten på pappret man går efter. Det kan vara svårt att komma ner till så låg vikt som det blir med M42:an _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||
Re:
Japp det gäller att hålla efter undersåtarna ![]() ![]() Förstår att du vill att han ska ha så liten maskin som möjligt ![]() ![]() då ni lär hamna i samma klass ![]() _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||
Jaha du tänker så..
Ja antar att m52an inte är så mkt tyngre än m42 så vikten får man väl placera var man vill? Sen att höra en sexa ist för en 4a skadar ju inte ![]() Hur är det med bränsle får man köra e85? _________________ Daniel Carlsson |
||||||
Re:
M52:an är ju helalu motor så den väger inte mycket mer än en M42:a Japp du får köra E85 med det kommer bli svårt då du inte kommer att ha nån fördel av det då du inte får höja kompet. Sen få du inte byta spridare heller. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||
Lite mera handlande har det blivit.. Millway bussningar, stålomspunna bromsledningar och camberstag bak.
Va också ner till rallyimport å handla stol å bälte, väldigt trevligt snubbe där nere! ![]() Stolen blev lite dyrare än ja hade räknat med men det fanns inte så mkt som passade mig som är lång och smal. Hade inte tänkt handla med öron heller först men blev så ändå. ![]() _________________ Daniel Carlsson |
||||||
Re:
Fina grejer ![]() _________________ Tobias Biörs BMW E36 323i -92 BMW Cup #79: SÅLD!! |
||||||
Re:
Jaha oj det tog jag förgivet.. Hur är det med camberjustering fram då? Mvh Daniel _________________ Daniel Carlsson |
||||||
Re:
Enklast är att du läser här http://www.bmwsc.com/website1/1.0.1. ![]() Eller skickar dina frågor direkt till reglementsgruppen. bättre att fråga för mycket än för lite ![]() _________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||||||
Re:
om du menar justerbara topplager så är det tillåtet, grejerna du köpt är annars tillåtna i klass modifierad, där kan man ju lätta lite mer också om man vill det. Kan vara bra att kolla reglementet på dom punkter man tänkt uppgradera ![]() ![]() edit: Flesh hann före ![]() ![]() _________________ Tobias Biörs BMW E36 323i -92 BMW Cup #79: SÅLD!! |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 15573 besök totalt |