Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 1 besök senaste veckan (22917 totalt) |
Re:
Inga trianglar ska prutas på! ![]() ![]() Tack för tipsen! MVH/Jon |
||||
Skulle iden i detta funka? Alltså med bakåtsträvan fäste framför bakhjulens centrum?
Det står ju i reglerna att buren INTE får sträcka sig LÄNGRE bak än hjulens centrum, men lite framför hjulens centrum måste ju vara okej? ![]() |
||||
Re:
Ja, så är det. Du ska väl inte tävla med bilen....så lite bakom kan du också gå, om du vill utan att det är problem. Men du envisas med att dra ramen vidare bakåt.....varför. Avsluta ramen strax bakom infästningarna till bärarmarna......och använd klenare rör, som kan vika sig, för att ansluta till karossen. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Re:
Nej tävling blir det ju inte! Men då det underlättar en hel del om jag kan gå bakom hjulcentrum några cm så får det nog bli så!(just för att karossen där tvärgående rör ska infästas är väldigt klent om jag tar det framför hjulcentrum, några centimeter bakåt är det lite stadigare plåt) Uppfattat, ska inte dra ramen längre bak! ![]() MVH/Jon |
||||
Usch vad illa det har gått idag.. var väl inte direkt munter när man klev in i garaget imorse men allt har krånglat, telefon har ringt 1sek innan man skulle starta vinkelslipen 10ggr... vinkelslipen la av, glapp i kabeln... gasklockan till svetsen började läcka... Och så har jag ungefär 20st brännhål från svetsloppor i strumporna.. Hur som helst så är det felbyggda urkapat och då det var lite klent med ställen att sätta tvärgående sträva då jag hade tänkt att ha 120x120 plattjärn i sidoväggarna och sen sätta fast bakåtsträvorna i den tvärgående(ihop med fjäderbensinfästningen) så satte jag dit en sidovägg i 1,5mm, kommer ju dessutom se lite trevligare ut när allt är målat o klart också!
Fick även dit några förstärkningar som nån beställde! ![]() MVH/Jon ![]() OBS! Den strävan som går bakåt ska kortas! Så inte oroa sig över den! ![]() ![]() |
||||
Jaha då är nya buren en bit på väg.. klurar lite på om det är så bra att bakåtsträvorna är vinklade i sidled? Dom ska väl peka rakt bakåt och inte vara vinklade utåt eller innåt för att bli starkast?
Så här ser det ur för tillfället iaf! ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Re:
Det är nog inget du behöver fundera så mycket på. Det är ju ofta så att man får sätta dom olika, i olika bilar. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Re:
okej! Låter bra det! Man tar sig ju en extra funderare på allt nu innan kapar o svetsar när man åkte på lite backjobb! ![]() Tack för svaret! MVH/Jon |
||||
Hej! Kul att intresset finns!
![]() http://www.garaget.org/forum/viewtop Där finns 42 sidor med läsning för den som är intresserad! Mvh/Jon |
||||
i mitten någonstans på din garaget sida diskuterar ni en kortat o cabbad 126,
en som jobbar på partille bildemontering byggde en sådan, den var 1 cm kortare än den var lång den var även godkänd utav bilprovningen dom hade missat att kolla längd vs bredd har jag för mej. var hemma hos han och hämtade en fläkt då jag lyckats med att varva sönder min.. igen för andra gången. _________________ peter johansson |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 1 besök senaste veckan (22917 totalt) |