Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 3 besök senaste veckan (27511 totalt) |
Jo men som jag förstog så har han redan börjat med motorn, rätta mig om jag har fel.
och enligt hans garaget tråd så sitter det på HR fjädrar och Konis och inte original chassie. Mvh _________________ Markus Rantala Audi S2 Coupé -94 |
||||
Tja!
Jo som jag skrev i början på tråden så ska bromsarna bytas till röda brembo,porsche eller willwood ![]() Har inte riktigt bestämt mig än ![]() Vet någon om wilwood bromsarna är bra??? Ska köra på gata och bana Tips om prisvärda ok som tar 330x30mm skivor motages!! Har kollat med sandén men han skrev: "Har tyvärr inga Porsche-ok till salu,varken nytt eller begagnat." Utan nån förklaring tex restade, slut etc? Vet inte varför han skrev så kanske för att det var till en S2:a? Han har ju ok på sin hemsida ![]() _________________ Markus Rantala Audi S2 Coupé -94 |
||||
Hejsan.
Wilwoods dynalite ska vara sådär efter vad jag har hört. Klen konstruktion vilket gör att oken flexar en hel del. Porshes 6kolvs samt 4 kolvs GT3/turbo ok är rätt så dyra att köpa nya. Sen ska du ha adaptrar osv osv till dom så blir rätt dyrt i slutändan. Jag kör XYZ 6 kolvars ok med 355x32mm skivor fram och 4 kolvs ok med 330x32mm skivor bak på min S2 coupe. Otroligt nöjd. De är kopior på APs 5555 serie av ok. Skivor, belägg kolvar och allt finns att köpa som reservdelar från ap vilket jag tycker känns tryckt om man nu inte känner för att importera. Jag körde innan dess 323x30mm a8 skivor med porsche Carrera 2 ok Carbopad GT belägg. Ungefär samma bett som i XYZ och samma känsla men skivorna blir för små och blir därav för varma. Körde dessa skivor blå med jämna mellanrum med mer eller mindre original bil. Iom att jag nu har gått upp en hel del i effekt så valde jag att köpa bromsar som sväljer större skivor. Angående Konisarna så skulle jag byta till nånting hårdare om du ska köra på rdäck samt på bana. Kör dessa på min bruks s2 avant och visst de är styvare än original men de är endå på tok för mjuka. Körde Bilsteins cup dämpare på min coupe innan som är betydligt hårdare och passar bättre. Dock så upplevde jag konisarna som lite för mjuka för fjädrarna och bilstein som lite för hårda däcken följer inte riktigt med i potthål osv så du vill nog gå upp i hårdhet på fjäder också. Iaf enligt mitt tankesätt. Kör för övrigt sellholm ben på min nu och kan helt klart rekommendera dom. Icke justerbara men det där kan sellholm betydligt bättre än mig. Torskat lite vikt på bilen på sistone dock så kommer behöva lämna in dom så att dom får justera dämpare och fjäder på dom. _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||
Re:
Lämnade du in dina ben som stomme då eller var det priset med ben och allt? _________________ /NEO aka Henrik Cednert :: Audi S2 Coupé 1994 :: Proud member of Team Irry -+ www.irry.com +- |
||||
Tack för svaren!!
Då får det nog bli porsche/brembo ok, men med kanske lite större skivor än A8:ans 323mm ![]() Har ev funderat lite på bromskylning, det finns ju redan uttag i fronten till det ![]() Neo: Det här är helt nya rostfria ben, du behöver inte längre lämna in dina org ben. Iaf inte när man köper V3 varianten ![]() _________________ Markus Rantala Audi S2 Coupé -94 |
||||
Re:
Do it! ![]() ![]() _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||
Re:
You bet i will ![]() ![]() ![]() _________________ Markus Rantala Audi S2 Coupé -94 |
||||
Re:
Hmm nu vart jag nyfiken ![]() Hur vet du vad jag köpte för bromsar? ![]() Vad har du för grejer till dom? Du kan pm:a om du vill ![]() _________________ Markus Rantala Audi S2 Coupé -94 |
||||
_________________ /NEO aka Henrik Cednert :: Audi S2 Coupé 1994 :: Proud member of Team Irry -+ www.irry.com +- |
||||
Re:
Big reds är inte gt3 oken, visst är dom stora och röda men big reds är oken som sitter på 993 turbo och ett par till... Men en ett bra köp har du gjort tycker jag _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
Re:
ok! Tack för infot ![]() _________________ Markus Rantala Audi S2 Coupé -94 |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 3 besök senaste veckan (27511 totalt) |