Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Wiechersbur (var: Köpa wiechershalvbur från wiechers ell...)
<<   1, 2, 3, 4   >>
1 besök senaste veckan (29855 totalt)
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002

Just en sån placering man vill undvika.

Sjöström; skall du fortfarande vänta och se..

Der drüben
Här sen Dec 2002

Re:

Rikard Ahlin skrev:

Hmmm jag vet ju inte hur den SKALL sitta och ens om den är på plats vid leverans
Någon vänlig själ får gärna berätta hur den lämpligtvis skall sitta, gärna med hjälp av bilden från Hondaburen.

Dock vill jag minnas att i deras onlinekatalog sitter bältessträven långt ner.

Asse: du har ingen before and after bild på buren?

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002

Något av ovan tycker jag är OK, helst den gula.

Der drüben
Här sen Dec 2002

Någonstans såg jag en bild på buren med ett stag i stil med det gula, men sen är det ju inte alls säkert att det ser ut så på leveransen.

Luskar lite i detta då magkänslan är lite åt att det blir fel på nåt vis.

Tack Richard!

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006

på bågen asse visar så bör ju det vara H-staget, på bmw sitter det lägre ner dock, men ett sådant stag får man när man beställer h-stag, i alla fall till bmw

Löddeköpinge
Här sen Dec 2002

Beställt bur från Wiechers nu, och bortsett från den långsamma kommunikationen så är de väldigt hjälpsamma. Jag ville ha en DMSB/FIA-godkänd bur med några stag utöver den bur de certifierat och det var inga problem, jag får betala några hundralappar extra bara så ordnade de certifikat på buren så som jag vill ha den. thumbs up

Glöm inte ange att ni vill ha buren certifierad om ni skall tävla med den, detta går inte med automatik.

Lund
Här sen Jun 2005

Re:

Rikard Ahlin skrev:
Beställt bur från Wiechers nu, och bortsett från den långsamma kommunikationen så är de väldigt hjälpsamma. Jag ville ha en DMSB/FIA-godkänd bur med några stag utöver den bur de certifierat och det var inga problem, jag får betala några hundralappar extra bara så ordnade de certifikat på buren så som jag vill ha den. thumbs up

Glöm inte ange att ni vill ha buren certifierad om ni skall tävla med den, detta går inte med automatik.

Hur gick det med bältesstävan?

Löddeköpinge
Här sen Dec 2002

Eftersom jag inte kunde få ett rakt svar på var den satt så struntade jag i den.

När HANS-kravet införs så ändras även kraven på axelremmarnas vinkel mot horisontalplanet och det är nästan omöjligt att säga var den skall sitta för att funka ihop med HANS utan att ha buren i bilen.

Går ju alltid att bulta fast öglor till bältena.

Här sen Jun 2003

Namndispens
Namndispens

Re:

Vad skulle problemet vara med att använda bältesstaget i huvudbågen, menar du?
Förutom att det troligen sitter för lågt på bilden?

Rikard Ahlin skrev:

Något av ovan tycker jag är OK, helst den gula.

Löddeköpinge
Här sen Dec 2002

Det går förstås att använda, men sitter det lite fel i höjd blir vinkeln på bältena helt fel och det är inte godkänt att tävla med. Ett stag enl gula linjen skapar nog dessutom lite extra stabilitet i buren.

Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Re:

djungel-Jim skrev:
Jag frågade om skillnaden mellan en "motorsportbur" och en "gatubilsbur" och fick till svar:

"the difference between roll bars for motorsport and for driving on street are the attachments for lateral protection, h-strut and cross. For motorsport we have to take other attachments. That is the only difference."

Vad har ni andra beställt för variant?

Mycket tjat från mig ang. detta nu men jag vill beställa buren nu och vill helst inte chansa på detta
Har ingen av er som beställt från wiechers fått välja mellan "motorsport" och "street car"?

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Johan H

Här sen Jun 2003

Namndispens
Namndispens

Re:

Rikard Ahlin skrev:
Det går förstås att använda, men sitter det lite fel i höjd blir vinkeln på bältena helt fel och det är inte godkänt att tävla med. Ett stag enl gula linjen skapar nog dessutom lite extra stabilitet i buren.

ok, det håller jag med om.

Men det är enligt Schroth bäst att fästa bältena max 200 mm bakom stolen, 0-20 graders vinkel ned, dvs i ett stag som sitter i huvudbågen. Är bältena infästa längre än 500 mm bakom stolen ska de korsas. Gäller tydligen både med och utan HANS.

Karlstad
Här sen Apr 2008

Re:

Johan Sjöström skrev:
Rikard Ahlin skrev:

Asse: du har ingen before and after bild på buren?

Asse's bältessträva är helt individuell från buren nu:

Löddeköpinge
Här sen Dec 2002

Förstärkningsplattor att svetsa fast i golvet; Är det nåt ni fått med era burar från Wiechers eller det får man smida ihop själv?

München
Här sen Jul 2006

Re:

Rikard Ahlin skrev:
Förstärkningsplattor att svetsa fast i golvet; Är det nåt ni fått med era burar från Wiechers eller det får man smida ihop själv?

Till min e30 bur jag hade innan så var det galvade brickor med samt några 3mm fyrkantiga plåtar som dom antagligen tänkt som förstärkning, men dessa var utan hål, dom verkar ha ändrat en hel del sen jag köpte min bur så man vet ju aldrig hur det är nu.

Buren du beställde är alltså en sådan man ser på deras reklambilder (första sidan på deras sida)? Med toyota också? Eller kan man få certade hur som helst? och hur mycket mer än standard "gatbur" kostar en sådan? Många frågor men bra att veta .

Löddeköpinge
Här sen Dec 2002

Re:

Ultura skrev:
Buren du beställde är alltså en sådan man ser på deras reklambilder (första sidan på deras sida)? Med toyota också? Eller kan man få certade hur som helst? och hur mycket mer än standard "gatbur" kostar en sådan? Många frågor men bra att veta .

För att buren skall var godkänd att tävla med så räcker det att man beställer grundburen med 45 mm huvudbåge i stål + röret i huvudbågen + enkla dörrsträvor samt förstås själva cerifikatet.

Jag ville ha dubbla dörrsträvor i min och då tar de fram ett certifikat på den i det utförandet mot en extrakostnad.

Priserna finner du på hemsidan, certifikat för grundutförandet kostar 37 euro och ett tilläggscertifikat som mitt kostar ytterligare 56 euro.

München
Här sen Jul 2006

Re:

Rikard Ahlin skrev:
Ultura skrev:

För att buren skall var godkänd att tävla med så räcker det att man beställer grundburen + röret i huvudbågen + enkla dörrsträvor samt förstås själva cerifikatet.

Jag ville ha dubbla dörrsträvor i min och då tar de fram ett certifikat på den i det utförandet mot en extrakostnad.

Priserna finner du på hemsidan, certifikat för grundutförandet kostar 37 euro och ett tilläggscertifikat som mitt kostar ytterligare 56 euro.

Aha ok, trode det var nån specialare det blev om dom skulle vara godkända, men då var det ju enkelt, har mer och mer tänkt att det är bara pengar och det man får kan ju faktiskt rädda livet om det skulle va så, så det lutar åt att beställa bur, då med kryss, h-stag och enkla dörrsträvor för att hålla ner kostnaderna lite, eventuellt bätesstag.

Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
djungel-Jim skrev:
Jag frågade om skillnaden mellan en "motorsportbur" och en "gatubilsbur" och fick till svar:

"the difference between roll bars for motorsport and for driving on street are the attachments for lateral protection, h-strut and cross. For motorsport we have to take other attachments. That is the only difference."

Mycket tjat från mig ang. detta nu men jag vill beställa buren nu och vill helst inte chansa på detta
Har ingen av er som beställt från wiechers fått välja om buren ska vara för "motorsport" eller "street car"?

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Det blir till att beställa snart om du skall ha i den innan säsongen, kvicka leveranser är inte deras starka sida precis

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Axel Byrmo
Smörvik
Här sen Dec 2004

Re:

djungel-Jim skrev:
djungel-Jim skrev:

Har ingen av er som beställt från wiechers fått välja om buren ska vara för "motorsport" eller "street car"?

Nu har jag inte lusläst tråden innan så jag kanske säger nåt som redan är sagt nu...

Men jag har för mig att motorsportburen bla. går genom instrumentbrädan och gatburen är bockad runt. Jag tror att du ska beställa en för gatbil i alla fall.

Men ta å ring till dom. Säg en eller två meningar lite trevligt på tyska först och sen frågar du om det finns någon som pratar engelska. Gick bra för mig.

SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006

När jag mailade Wiechers så frågade jag också bland annat om motorsport vs street , då fick jag till svar "When you need the cage for street use you have to look on page 7. When you need it for motorsport you have to look on page 8", och när jag öppnade pdf broschyren som följde med så var det 2 olika prislistor, motorsport är dyrare och vad jag förstår så måste man ha motorsport om man ska kunna tävla med den, mer vet jag inte.

Appropå leveranstider så är det lika illa på Heigo, 8-10 veckor trots återförsäljare, hoppas innerligt att det blir av med den beggade wiechers jag har på gång

kardanaxel skrev:

Nu har jag inte lusläst tråden innan så jag kanske säger nåt som redan är sagt nu...

Men jag har för mig att motorsportburen bla. går genom instrumentbrädan och gatburen är bockad runt. Jag tror att du ska beställa en för gatbil i alla fall.

Men ta å ring till dom. Säg en eller två meningar lite trevligt på tyska först och sen frågar du om det finns någon som pratar engelska. Gick bra för mig.

Njae enligt prislistorna jag såg i katalogen så kan man få både genom och runt till både gatbur och motorsport.

Enligt katalogen 2010 då alltså, av nån anledning har dom ju bara 2009 på sidan.

Wiechersbur (var: Köpa wiechershalvbur från wiechers ell...)
<<   1, 2, 3, 4   >>
1 besök senaste veckan (29855 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande