Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Mitsubishi EVO VII RSII 02
<<   1, 2, 3, 4   >>
4 besök senaste veckan (24010 totalt)
andreasEVO
växjö
Här sen Okt 2007

Trådstartare
Re:

Anders Jeppsson skrev:
andreasevo skrev:
...en klassade grupp n handbroms...

Ball grunka... thumbs up

De håller säkert, men om de där är vanliga AN-kopplingar så är de specade för ca 200 PSI. Jag körde dock med dem i servosystemet en längre tid innan slangen sprack. Kopplingen lär knappast gå sönder, men risken finns väl att slangen kryper ut ur kopplingen. Servosystemet blir upp till 1000PSI ungefär.

Har ingen aning vad bromssystemen uppnår för tryck, men det lär väl vara något liknande. Ha det i åtanke i alla fall.

japp ska ha det!
många som har byggt med samma kopplinga så det verka hålla!

Citera
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003

Beror ju också på i vilken application som man "snor ideer" från.
Utmärkt exempel är annars dämpare samt bromsok.

Öhlins tävlings dämpare behöver tex en hel del service.
Samma sak med APs racing bromsok. De har inga dam förseglingar vilket inte spelar någon roll på en rally/racebil då man monterar isär saker rätt ofta och renoverar. Det underhållet saknas ju oftast hos en hobby bil vilket kan få saker att gå sönder. Säger inte att så är fallet här med denna grejen utan är mer en allmän reflektion.

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
andreasEVO
växjö
Här sen Okt 2007

Trådstartare
Re:

Gustav Uhlander skrev:
Beror ju också på i vilken application som man "snor ideer" från.
Utmärkt exempel är annars dämpare samt bromsok.

Öhlins tävlings dämpare behöver tex en hel del service.
Samma sak med APs racing bromsok. De har inga dam förseglingar vilket inte spelar någon roll på en rally/racebil då man monterar isär saker rätt ofta och renoverar. Det underhållet saknas ju oftast hos en hobby bil vilket kan få saker att gå sönder. Säger inte att så är fallet här med denna grejen utan är mer en allmän reflektion.

japp vet att många tycker så om dämpare men även d2/k-sport mm ska renoveras! här finns det grejer att få tag på! dessa var ny renoverade! och jag köpte även till detta kitet! sen har jag jobbat ett år åt ett subaru team som åkte wrcbilar så fick en del kunskap hur man renovera! annas är det bara skicka iväg att till sellholm! Öhlins är lite fula dom håller bara reservdelar några år märkte jag när vi letade delar!

Citera
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003

Naturligtvis ska alla dämpare renoveras/bytas.
Men tävlingsprylar behöver det betydligt oftare bara det jag menade.
Förövrigt så tror jag det där blir skitbra

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
andreasEVO
växjö
Här sen Okt 2007

Trådstartare
Re:

Gustav Uhlander skrev:
Naturligtvis ska alla dämpare renoveras/bytas.
Men tävlingsprylar behöver det betydligt oftare bara det jag menade.
Förövrigt så tror jag det där blir skitbra

hehe
rev en dämpare till lilebrosans sti häromdagen! Lila färg på den hade gått två barnträffar! så inte nice ut inuti! och jag skulle inte använda några sådana på vintertid! oljan var väl värre en sirap om man säger så! så ska ni åka med det på vintertid så bytt oljan i dom!

Citera
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003

Mjo klar kvalitetsskillnad mot tex bilstein, KW, H&R, HKS, CUSCo osv osv.

En annan fundering är ju även hur gamla de var? Det lila märket sägs ju jobba väldigt mycket med just kvaliten och blir hela tiden bättre. Så frågan är ju vilken version man får om man tex beställer nu till Bil a samt om man beställer till bil B har ju svårt att se att de kasserar osålda kitt.

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
andreasEVO
växjö
Här sen Okt 2007

Trådstartare
Re:

Gustav Uhlander skrev:
Mjo klar kvalitetsskillnad mot tex bilstein, KW, H&R, HKS, CUSCo osv osv.

En annan fundering är ju även hur gamla de var? Det lila märket sägs ju jobba väldigt mycket med just kvaliten och blir hela tiden bättre. Så frågan är ju vilken version man får om man tex beställer nu till Bil a samt om man beställer till bil B har ju svårt att se att de kasserar osålda kitt.

precis detta kitet inköptes sommaren 2008 och gick två träffa på hösten! sen fick han nya på garantin och dom har hållt!

Citera
Babbe
Lund
Här sen Jun 2004

Re:

Anders Jeppsson skrev:
andreasevo skrev:
så idag har jag dragit lite mer slangar till handbromsen och byggt två fäste! dom ska målas till lite! även slangarna ska märkas upp
här är bilder! hade dock bara pocketkameran idag!

Vad är det där för handbroms egentligen? Det ser väldigt omständigt ut

Det är väll för att dom måste köra med vanligt 2 krets system i grp-N så man får broms på bägge bak hjulen.

Citera
andreasEVO
växjö
Här sen Okt 2007

Trådstartare
Re:

Babbe skrev:
Anders Jeppsson skrev:
andreasevo skrev:
så idag har jag dragit lite mer slangar till handbromsen och byggt två fäste! dom ska målas till lite! även slangarna ska märkas upp

Det är väll för att dom måste köra med vanligt 2 krets system i grp-N så man får broms på bägge bak hjulen.
två krets menas med en krets till fram och en krets till bak! Handla om hur homologeringen på orginalbilen! Wrc har bara en krets handbroms

Citera
Babbe
Lund
Här sen Jun 2004

Re:

andreasevo skrev:
Babbe skrev:
Anders Jeppsson skrev:
andreasevo skrev:

två krets menas med en krets till fram och en krets till bak! Handla om hur homologeringen på orginalbilen! Wrc har bara en krets handbroms

På en vanlig bil så har man ju en krets högerfram/vänsterbak och en vänsterfram/högerbak, det måste man ha i grp-n också

Citera
andreasEVO
växjö
Här sen Okt 2007

Trådstartare
Länge sen man skrev något här! gått lite i säljtanka men då ingen slagit till så har jag börjat och skruva lite igen! idag har jag kopplat på batteriet för att testa lite! ej starta då två oljeslangar är utlånade! tog lite bilder

har gjort några nya sidor till dashen så fört över dom!

här är över föringen klar

lite små ändringa på dessa två sidan mot den var innan

här är en helt ny sida rent "race mode" med växlingslampor som går från grönt till rött, även lyckas programerat så jag kan se hur mkt bränsle som finns kvar på dl, idag var det 31,3L kvar
det fältet som är tomt är varningsfältet så där blir det rött och sen ser man vad som är fel tro det finns någon bild på hur det funkar längre upp. Blir först gult och när värdet är för lågt så blir det rött då är det dax att stanna

även makerat upp vad allt är till

här är en lite mer översiktsbild

handbromsslangarn har blivit uppmärkta med L & R slanga med siffror på

här är ett lite projekt jag håller på med, ska ha olja, diffolja och bromsvätska i dessa ska bygga/köpa något fäste i kolfiber till dom även skriva på dom med dynamo så man vet vad som är vad!

en lite bild från garaget hyllor

Citera
andreasEVO
växjö
Här sen Okt 2007

Trådstartare
för er som kolla som kollar i tråden så kommer det två bilder till! lämnar gärna synpunkter!

så här ser det ut när man får ett alarm i "racemode" läget enda är att det ska flyttas lite mer åt höger dock hade jag inte med mig datorn ut idag så kunde inte fixa till det!

här är en lite närbild på hur handbromsen ser ut! slangarna är dragna med två som är 20 graders vinkel på för att det inte ska ligga och skava mot varandra!

Citera
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003

Skriver inte så mycket men kikar varje uppdatering.
Riktigt ballt bygge

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
andreasEVO
växjö
Här sen Okt 2007

Trådstartare
idag hade jag kamran med mig ut här är några bilder

inne med stolen dock har jag lite svårt och bestäma hur jag ska montera den!
är lite el kvar inne till ljusboxen och lite till dashen, peltor headsetet hänger där iallafall
om någon har en racaro stol så får ni jätte gärna höra av er och vill sälja med eller utan fia datum kvittar

peltor FMT120 samt ralliart emblemet som kommit hem

så här ser hållarna i kolfiber ut till flaskorna som jag ska ha lite olika oljor i

Citera
andreasEVO
växjö
Här sen Okt 2007

Trådstartare
så där då har fronten kommit på med! ska justeras in lite bättre sen väntar jag på två fästen som jag inte fått ännu! var tvungen att få ner den på hjul så vi kan rulla ut bilen då garage taket måste målas och jag kan flytta in mina bilgrejer till garaget! sen återstår resten av huset att gör iordning:)

här är tre bilder med och utan ljusbox

måste få på kolfiber speglarna någon dag igen! när det finns tid!
har inte fått min kolfiber/kevlar bestälning från england än, men den kommer väl

Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006

Moderator i ett av underforumen

Skapligt med ljus kan jag tänka

Installerade 60W Xenon här om dagen, kör du det i alla dom där lär ljuset kunna ses från rymden

andreasEVO
växjö
Här sen Okt 2007

Trådstartare
Re:

Dignell skrev:
Skapligt med ljus kan jag tänka

Installerade 60W Xenon här om dagen, kör du det i alla dom där lär ljuset kunna ses från rymden

jag det är xenon i 4 i boxen dom nere på sidan är vanliga 120w! tycker det lyser rätt dåligt bättre ljus på min sti 08 där jag har 6 gas/xenon från hella, som inte är e-märkta utan deras tävlingsljus till wrc bilar! är en äkta ljusbox från prodrive till subarus wrc bilar och den lyser ssjukt mkt mot denna!

Citera
M-S-R

Här sen Nov 2003

Namndispens
Namndispens

Ser bra ut! thumbs up
Citera
andreasEVO
växjö
Här sen Okt 2007

Trådstartare
fått hem lite mer skydd under nu är det bara reservhjulsbehållaren som saknas skydd till!
hade blivit lite fel så jag har fått en reservhjulshållare istället, men den går väl använda med, även innergolvet i bagaget blir i kolfiber, sen var det 2 grejer som var restade men som var skickade idag istället!

Citera
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003

Porr

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
Kymi
Kristianstad
Här sen Sep 2007

Kan det vara som så att du är kolfiber-oholic? Sjukt fränt med alla uppdateringar,snart bara karossen som inte är i det svarta guldet.Får man fråga vad bilen används till?Dagligdax eller bara vid speciella tillfällen?
2st thumbs up
mvh

Mitsubishi EVO VII RSII 02
<<   1, 2, 3, 4   >>
4 besök senaste veckan (24010 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande