Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 4 besök senaste veckan (7231 totalt) |
![]() ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Ja, alla är saliga på sin egen tro. I min egen lilla värld är 935 den värsta bilen som byggts för ett ändamål ![]() Men klart man inte tackar nej till en vacker Cobra med en vass Hemi motor. _________________ Kör cheva numer. |
||||||
Volvo har ju en B36 V8 ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
![]() RING AMBULANSEN........ ![]() ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Mäkinen skrev.....Fast is better than shiny,
cheap is better than fast......... Jag trodde att det hette............Bättre rik och snygg, än ful och fattig ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
RING AMBULANSEN........ ![]() ![]() ![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Jag har en.........som jag fick gratis _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Grattis!! Du har fått ett styck antikt bojsänke!! ![]() _________________ Karl Brag |
||||||
Hjälp.......jag orkar inte mer........... ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
oj......Jag missade detta inlägg. Ja....riktigt. Vi samlar ihop alla delar från mina påbörjade race- och gat-projekt......och hans racemotorer. Vi har delat på leksakerna i många år. Han kör ju inget själv. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Jag köpte en AMC-motor av Trenne för några år sen och det har gjort att jag tillbringat några kvällar på deras depåplats. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Hur mycket av grejorna som kommer från Trenne, vet jag inte......Jhonny var nog ganska självgående, med sina egna grejor. och det finns massor........... Tex. Elburgs fannycar Mustang..........."Dockvagnen" _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
http://www.mek.nu/racing/020526_nyko _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
![]()
Motorn i M3 GTR har väldigt lite (om inte inget) gemensamt med M60-motorn. Enligt var jag har fått reda genom åren så är det enligt följande: BMW utvecklade en kortlagig, högvarvig V8:a för tyska DTM-serien, men med intåget i F1 så såldes denna motor vidare och hamnade i Audis DTM bil (ganska kul ![]() ![]() ![]() En inte allt för galen teori är ju att någon form av släkting till denna motorn landar i nästa M3:a ![]() _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||||
Stämmer Johan, bara det att den motorn är LÅNGSLAGIG för LÅGA varvtal. Iaf från början. Över 90mm i slag men bara runt 72mm i borr. En kort, men ganska hög motor. De had problem med just höjden vid paketeringen. (Detta enligt Gunnar Dackevall på AMS.) Anledningen till denna udda lösning är varvstoppet på 7 500 rpm i DTM. Man sökte antagligen vrid istället för toppvarv och effekt. Rätten till motorn såldes till Mader, som är en gammal BMW specialist, med både F2 och F1-motorer på sitt samnvete. Då Audi inte ville/kunde/hade lust med att bygga en motor åt ABT, som driver och bygger DTM-bilarna, erbjöds de en färdig och fungerande motor av nämda Mader. 2002 satt det Mugen (Honda) motorer i Audisarna... Alltid lika roande att ta upp till diskusion blan Audifolk hehehe ![]() ![]() Som sagt, man kan mkt riktigt byggd om motorerna efter hand. I ALMS drogs dom iaf till +8500rpm enligt Fredrik E. "Det var en riktig motor det! Tokresponsiv!" var hans uppfattning om den. Även ljudet i den talar för att man kortat slaget. Här krävs det forskning mao!!! okunskap är inte roande... ![]() ![]() |
||||||
Tackar AL ! Sånt där är alltid kul att höra/läsa ![]() ![]() ![]() _________________ //Hazze owenius S.C.S |
||||||
Ja, jag mös gott när jag fick reda på detdär under säsongen 2001. Ingolstadtfolket tystnar så snabbt då...
![]() Fast det har ju inte varit officiella fakta...och är väl inte idag heller. Men rör man sig i "rätt kretsar" och har för stora öron så kan man snappa upp ett och annat. ![]() ![]() ![]() Nu blir man väl inte insläppt ngnstans mera... ![]() ![]() |
||||||
Var det så det låg till?, har du någon länk med den information du beksriver?. Hade hela tiden trott från någon artikel att de byggde på M60/2 motorn?. ![]() Man får böja sig för de bättre vetande forumrävarna. _________________ Kör cheva numer. |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 4 besök senaste veckan (7231 totalt) |