Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3 4789 besök totalt |
Jäkligt synd att de skulle bli en sån krasch i slutet.... Vettel, Alonso, Button i växellådan på varandra sista 10 varven med Vettel på 60 varv gamla däck, Alonso på 40 och Button på 20 hade blivit enormt intressant att se! Hade dom inte fått byta däck på griden hade spänningen funnits kvar men med fräscha sticky sticky sulor på Monaco och bara 6 varv kvar är oddsen för en omkörning inte direkt stor...
![]() _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||||
onödigt vetande: RTL:s databank rapporterade att Button körde McLaren:s 10 000 varv i ledning under loppet.
_________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||||||
Re:
Antiklimax! ![]() Sååå jäkla synd att de blev rödflag och omstart. Vettel var bäst med tanke på omständigheterna. MEN han hade sån tur att det va helt otroligt. Inte ens Red Bull kunde ju förutspå slutet då de inte ens visste vilka däck de hade framme. De var ju helförvirrade vid depåstoppet , stallchefen garvade ju när han fick frågan. Red Bull gör verkligen alla saker rätt och det är upp till de andra att få till det nu! Hade gärna sett Button köra om de båda på sista varven ![]()
Ingenting tydde på att det var Hamiltons fel att Massa kraschade. Han gjorde det på eget misstag enligt alla på BBC iaf. De var ju ihop i hårnålen men Massa åkte ju på rullgummit i för hög fart mitt i tunneln och kvaddade pga det.
Hade varit en otroligt spännande avslutning om allt fått fortgå. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Jag blev förvånad över att man fick byta däck under rödflagg. Har det alltid varit så?
Känns lite fuskigt för hade loppet fortsatt så hade de varit tvugna att gå i depå för en liknande åtgärd. Menmen... lika för alla i slutändan ändå. _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||||||
Re:
Ja det kändes snopet att de fick byta däck. Hade ju varit kul om det iaf fortsatt som det flaggades av. Men men som du säger lika för alla. Antiklimax lika fullt! _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Är det bara jag som tycker att bestraffningarna som delades ut pga gnugget på sidepodsen var oerhört löjliga? Jag upplever att toleransnivån var lägre i Monaco än den brukar vara. På något sätt tycker jag att man ska tillåta lite mer på en bana som normalt sett är omöjlig att köra om på. Bestraffningarna sänder tydliga signaler att man inte ens ska försöka köra om, vilket knappast gynnar showen.
![]() Hursomhelst var det ett riktigt bra Monaco-race även om jag kände mig jäkligt snuvad på upplösningen eftersom reglerna tydligen tillåter teamen att både byta däck och laga vingar under rödflagg. Hoppades att Button skulle smita förbi både Vettel och Alonso... ![]() _________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 Haase DD2 kart NS: 38 varv |
||||||
Re:
Var de inte nått liknande för Ferrari? Det ena av dom typ 2 varv Alonso ledde? ![]() _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||||
Re:
Men de som försöker köra om borde väl åtminstonde ta sig upp jämnsides innan gnuggningen? Hamilton tryckte ju ut sina motståndare med sina framhjul mod deras sidepods.. Kanske bara jag som är antiHamilton.. ![]() Nej stryk Monaco som F1 lopp, det är en otroligt tråkig bana att se ett rejs på. _________________ Mvh Per Bodin Karlstad BMW M3 -97 bansmiskaren BMW M5 -93 BMW 330i -01 BMW 323ti -99 Chevrolet Camaro SS 1LE -17 |
||||||
Re:
Surt som bara den! ![]()
Så som det var i år får det gärna vara kvar. ![]() I år var det ju ett riktigt spännande lopp faktiskt! _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Re:
Monaco är ju det enda lopp som fortfarande speglar glamouren som omger sporten! Visst det är en tight bana med få omkörningsmöjligheter, men vad gör de med den omgivningen? ![]() Monaco är för mig helt klart höjdpunkten på F1 säsongen! Däremot kunde de kanske, om det fortsätter som de vart dom senaste åren, vara en ide att fundera över mer speciella reglementen för just den banan? Nånting som gör att omkörningar blir enklare. Men bort ska den inte! ![]() _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||||
Efter att ha lyssnat på BBC:s sändningar är man ju ganska övertygad om att de redan VET något?!
Att t.ex det kommer bli bättre säkerhet efter tunneln , att det talas om omkörningstillfällen mm. Det klagades en del på detta men i samma mening verkade det som det var på gång? Man kan ju hoppas att det blir så för då kommer Monaco och Grand Prixet bli ännu bättre. För i år var nog det bästa rejset på länge där. ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Re:
Jag fick inte alls den känslan. Bara att de hoppas, och Eddie Jordan som säger att det "måste" bli bättre, men de säger han om allt. _________________ timmy1701 BMW Z3 2.8 Coupé 1999 BMW 325D Touring 2008 |
||||||
Re:
Under alla de år som jag följt F1 (även Monaco GP, oftast tyvärr..) så har det varit en nästan omöjlig bana att köra om på.. Den speciella omgivningen (men hus på andra sidan armcot??) räcker inte till för att väga upp nackdelarna.. Iaf enligt mig.. _________________ Mvh Per Bodin Karlstad BMW M3 -97 bansmiskaren BMW M5 -93 BMW 330i -01 BMW 323ti -99 Chevrolet Camaro SS 1LE -17 |
||||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3 4789 besök totalt |