Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (36541 totalt) |
Re:
Tjenis, just nu händer ingenting väntar på lite bromsdelar, samt är hemma med lillfia på 11 mån, Ska ta å göra ett ryck när delarna ramlar in. Ang. kylaren så har jag tänk att luften leds in i kofångaren ( oljekyl hålet) sedan har jag gjort styrplåtar på sidor samt en plåt över kylarn, sedan luften ut är inte riktigt bestämt men antingen i huv eller hjulhus. Hur går det med ditt bygge? De kommer bli kanon ![]() _________________ Jonas Berglund |
||
ok, jo för ingående var jag ju med på när man ser bilderna...men sen kunde jag inte riktigt hänga med på tankegången för evakueringen....därav min fråga. Det enda som jag kan tänka mig skapar lite frågetecken nu är isf följande. Om du väljer att dra luften ut genom huven....är inte vinkeln på kylaren väldigt missgynnande då? bara tänker högt
![]() Väntar på vidare uppdateringar ![]() Egna bygget....Audin eller Porschen. Audin är i slutskedet av massa småskit...så det löser sig snart. Porschen ska jag kasta mig över så fort jag kommer hem nu i veckan, så där lär det hända an del framöver ![]() lycka till med bilen, intressanta lösningar & val av motor.....trots att en & annan 911-fantast ligger sömnlös om nätterna & drömmer mardrömmar om Svenska motorer i en 911 ![]() _________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||
Herrejävvlar vilket bygge! Nu vart ja stolt som Dalmas
![]() Väntar me spänning på uppdateringar! Kör hårt! _________________ Mvh/Magnus Persson ***Opel Speedster*** Stötdämparverkstan www.sdv.se l R-däck.se l STACC-racing.com |
||
Re:
Vinkeln på kylaren är rätt brant och åt fel håll ![]() ![]() Kommer att visa me lite mer ingående bilder hur ja har tänkt framöver. Sen om ja har tänkt rätt kan ja ju inte svar på än ![]() Lycka till me dina byggen väntar me spänning på uppdat.
_________________ Jonas Berglund |
||
_________________ Jonas Berglund |
||
Lite uppdat på vad som pågår i garaget.
Har fått div bromsprylar från utzon i veckan bla. handbromsvajrar, kopplingsvajrer, belägg,skivor m.m Så ja började med att montera dit handbromsvajrarna med en liten egen konstruktion på infästning då jag inte hittar på hur det ser ut orginal. Detta lär väll funka? ![]() Har även tillverkat distanser till fjäderbenen fram för rätt vinkel på nedre länkarmen. ![]() Sen lite mer byggbilder ![]() ![]() ![]() ![]() Nästa steg blir bromsoksadaptar fram sen lite bromsrörs dragning, återkommer inom kort ![]() _________________ Jonas Berglund |
||
Jag kan inte låta bli att småle varje gång jag ser Volvospisen i baken på din bil
![]() ![]() sköna lösningar på bygget också! Flera bilder önskas ![]() _________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||
Re:
Nja det vet ja inte, detta är ju ett standard b20 tråg visserligen med skalpplåtar men motorn är ju åt fel håll eller rätt ![]() ![]() Så ge mig lite tips på detta ![]() _________________ Jonas Berglund |
||
Re:
He he är nog rätt ensam att ha en Porvo i garaget ![]() Fler bilder kommer _________________ Jonas Berglund |
||
Re:
nu har du iofs byggt balken under tråget just efter trågets utformning, men skulle det inte gå att "bara" vända på tråget & modda olje-pickupen? Då kommer ju allt "rätt". Du verkar ju ganska händig, så det är bara till att bygga ![]() ![]() _________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||
Det var länge sedan man såg din Porche ...mycket har hänt ,Hoppas vi kan ses på racerbanan i sommar
Visserligen saknar mitt projekt 250hk jämnför med din bil men det man inte har på raksträckorna får man ta igen i kurvorna http://www.tazzemanshill.com/capri/f _________________ Björn Liedström |
||
Re:
Ja du:) har ju hänt en hel del, därav inget skrivet här;) Porrvon är bromsad och lite provkörd( lite kass drifting!! ![]() De blev lite pullver i maskin iallafall 607whp ![]() ![]() Äh skickar upp lite bilder vettja ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Jonas Berglund |
||
Kul att ni tycker om den
![]() Länkar till en liten film på bromsningen http://m.youtube.com/watch?v=i4-qbb4 _________________ Jonas Berglund |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (36541 totalt) |