Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 12870 besök totalt |
|
||||||||
Visst kändes det väl som om en hel del körtid gick förlorad under förmiddagen, men huruvida detta hade kunnat reduceras kan jag inte direkt uttala mig om. Sanering tar ju sin tid, och måste göras hur man än vänder på det.
För min del blev det iaf bara ca 8 varv i (kanske lite onödigt) lugnt tempo för att känna på balans och motorkaraktär, bränna in bromsar osv. När det började bli dags att dra på lite så ökade regnet och mina däck blev lika elaka som vanligt, så det var ingen större idé att köra vidare. Att ligga och pendla mellan rulla och drifta (finns praktiskt taget inget mellanläge) känns mer riskabelt än givande, iaf på denna banan. Kan iaf meddela att det som gick upp i elektronikstinkande rök när jag skulle starta precis efter besiktningen (låg batterispänning) tydligen inte var något vitalt. ![]() Datorn gick igång igen en stund senare, och alla instrument verkade fungera. Får kolla upp allt och se vad jag hittar sedan. _________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||||||||
nöjd deltagare
jag tycker tpc träffarna är dom bästa, passagerare tillåtna, man betalar per bil som deltager, alla däck tillåtna. att köra i regn kan ni ju inte gråta över, bättre träning ar ju svårt att hitta. dagens höjdpunkt för min del var att få varva lillbrossan, som har 4-5ggr mer effekt 2! gånger ![]() /regnmaskinen "rolls rosten" (röd gsi16v) ![]() _________________ 2/4wd dyno, pm för tidsbokning för mappning eller effektmätning Johan Grönberg |
||||||||
Wow massa bilder, bra jobbat som vanligt! Skicka gärna några av min (vit BMW e30 svarta fälgar) på PM om du inte lägger upp dom här
![]() Angående klassindelningen så fungerade den nog bara de första 4-5 passen som var mellan - sakta - race - mellan - sakta. Allt när det inte var så vått. _________________ timmy1701 BMW Z3 2.8 Coupé 1999 BMW 325D Touring 2008 |
||||||||
om magkänslan stämmer så tror jag Lewan jobbar så musen glöder med att iordningställa kanonbilder till oss alla, detta vara nog bara en teaser för att lugna ner oss ett kort tag
![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||||
Här kommer lite mer bilder från en av funktionärerna som gjorde så gott vi kunde för att få träffen att gå runt.
Jag kan förstå en del av kritiken och vi kan bli bättre på mycket, men att bärgningarna och saneringen skulle ha tagit onormalt lång tid kan jag inte förstå att man tyckte. Vi var ute så fort vi kunde på incidenterna och när det behövs tillkallas traktor så tar det lite mer tid. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Jonas Svensson |
||||||||
TAck för träffen och en bildönskan!
Hej! Jag tycker att mycket av det som bör sägas redan sagts och vill passa på att tacka arrangören för träffen och öppenheten för märken och klasser. Mycket kan göras annorlunda, framförallt efteråt :-), men ge inte upp så ses vi framöver! Att det finns utrymme för förbättring både på och vid sidan av banan kan vi nog vara överens om genom att lyssna och lära blir det bättre och "så" illa var det inte... det är ju trots allt en utomhussport, eller? Har någon lyckats fånga min röda GTV på bild hade det varit trevligt! Andra försöket med bilen och nu med dotter nummer två som co-driver som efter ett tag tyckte att "mammas åksjuka" var en dålig gen att få ärva.. //Mvh Per Sällström _________________ Per Sällström |
||||||||
Tråkigt att läsa om strulet på träffen. Nu var jag inte där den här gången då det krockade med en annan körning, men de gånger jag kört med TPC (4ggr?) har det alltid funkat klockrent och flutit på. Alla kan väl ha en dålig dag men jag kommer då inte avskräckas från att dra mig till TPCs körningar igen i framtiden när det funkar i schemat
![]() _________________ David Lundin |
||||||||
Re:
Självklart vill vi ha en bra bana med väl utförd sanering innan man kör igen, inget snack om det, synd bara att det var så många haverier och överladdade förare denna dag. Min erfarenhet från regn tidigare är väl att man backar av lite och tar lite större marginaler för att inte hamna i sandlådan. Tycker sällan man upplever några haverier alls som kräver sanering nu för tiden och som jag sa tidigare kanske 2-3 av"åkningar per dag, men att dömma av de övriga deltagarna som skrivit här verkar det ju mest vara jag som uppfattat det så, och då rättar jag mig i ledet. Tycker hur som helst att ni ska ha ett stort tack för att ni arrangerade en träff där andra märken får komma, och trodde man kunde lämmna lite åsikter vilken sort det än är på dem. Skälvklart förstår jag att det är svårt att göra 70 olika viljor 100% nöjda men ni är en bra bit på väg denna gången också. En av anledningarna till att vi åkte hem redan 14,00 var ju de 35 milen hem och att väckarklockan ringer 06,00 denna veckan också, samt att det var första gången på Knutstorp och den kändes lite halvlurig i vått, och det såg ganska mörkt ut på horisonten. Tack för denna gången //Petter _________________ Petter Wejsfelt BMW 328i -98 "BMW Cup" Ford Focus RS -10 *såld* Bilsport SS 1.25.84 Mantorp 1.33.66 Kinnekulle 1.02.14 Knutstorp 1.10.57 |
||||||||
_________________ Jerker Garpengren Megane Trophy R mk4 |
||||||||
Re:
Petter jag förstår vad du menar tro mig :wave:Det är jätte bra med dina synpunkter , men ibland så är det svårt att uttrycka sina känslor i text och då blir det fel med massa missupfattningar som följd ![]() Nu tar vi och lägger detta bakom oss och tar nya tag för nästa års träff som förhoppningsvis kommer falla alla i smaken samt bli bättre på alla sätt ![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 12870 besök totalt |