Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2011-07-17 TPC Ring Knutstorp Eftersnack
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
12870 besök totalt
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003

Re:

farsan skrev:
Maciek:
Grymt bra summerat, ingen lek att hålla i en träff thumbs up

Tack thumbs up
Alla borde prova på det nån gång så tror det skulle bli mindre missupfattningar

--VVTS--
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003

Så nu när alla har fått ventilera sig, kan vi få se lite fler bilder

Ser fram emot nästa körning, då med nya däck thumbs up

Göteborg
Här sen Jul 2003

Re:

kilroy skrev:

Vem är gladast

--VVTS--
Citera
Rompa
Sthlm/ Tungelsta
Här sen Apr 2008

Re:

Maciek Matwiejczuk skrev:
kilroy skrev:

Vem är gladast

Det är nog Sebastian som var gladast, som ville åka med o undrade hur man skulle få pappa att komma in i depån. Men han löste det helt själv med att svartflagga pappa....

Mitsubishi Evo9 : http://www.garaget.org/?car=160515
Citera
Olofson
Varberg
Här sen Maj 2005

Visst kändes det väl som om en hel del körtid gick förlorad under förmiddagen, men huruvida detta hade kunnat reduceras kan jag inte direkt uttala mig om. Sanering tar ju sin tid, och måste göras hur man än vänder på det.

För min del blev det iaf bara ca 8 varv i (kanske lite onödigt) lugnt tempo för att känna på balans och motorkaraktär, bränna in bromsar osv. När det började bli dags att dra på lite så ökade regnet och mina däck blev lika elaka som vanligt, så det var ingen större idé att köra vidare. Att ligga och pendla mellan rulla och drifta (finns praktiskt taget inget mellanläge) känns mer riskabelt än givande, iaf på denna banan.

Kan iaf meddela att det som gick upp i elektronikstinkande rök när jag skulle starta precis efter besiktningen (låg batterispänning) tydligen inte var något vitalt.
Datorn gick igång igen en stund senare, och alla instrument verkade fungera. Får kolla upp allt och se vad jag hittar sedan.

Följebil: BMW 530i E61 M
Citera
JG
Billesholm
Här sen Nov 2004

nöjd deltagare

jag tycker tpc träffarna är dom bästa, passagerare tillåtna, man betalar per bil som deltager, alla däck tillåtna.
att köra i regn kan ni ju inte gråta över, bättre träning ar ju svårt att hitta.

dagens höjdpunkt för min del var att få varva lillbrossan, som har 4-5ggr mer effekt 2! gånger

/regnmaskinen "rolls rosten" (röd gsi16v)

Johan Grönberg
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003

Re:

RS 1800 skrev:
Så nu när alla har fått ventilera sig, kan vi få se lite fler bilder

Ser fram emot nästa körning, då med nya däck thumbs up

Ja mer bilder vill vi se

--VVTS--
Citera
Robban_850

Här sen Sep 2008

Hehe Maciek du verkar ha jäkla oflyt med att köra på saker på banan Sist var det väl bromsslangarna som rykte? =)
Citera
lewan
Hässleholm
Här sen Nov 2002

Bilder på sida 4:a

Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003

Tobias , då jag inte var med från början så kan jag inte svara till 100% men tror att det vart race, race mellan pass och så vidare

Går det inte att göra bilderna klickbara ?

--VVTS--
Citera
Marcus J arlson
Ängelholm
Här sen Nov 2008

Wow massa bilder, bra jobbat som vanligt! Skicka gärna några av min (vit BMW e30 svarta fälgar) på PM om du inte lägger upp dom här

Angående klassindelningen så fungerade den nog bara de första 4-5 passen som var mellan - sakta - race - mellan - sakta. Allt när det inte var så vått.

Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Trådstartare
om magkänslan stämmer så tror jag Lewan jobbar så musen glöder med att iordningställa kanonbilder till oss alla, detta vara nog bara en teaser för att lugna ner oss ett kort tag

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Jonte74
Bro
Här sen Jul 2011

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Här kommer lite mer bilder från en av funktionärerna som gjorde så gott vi kunde för att få träffen att gå runt.

Jag kan förstå en del av kritiken och vi kan bli bättre på mycket, men att bärgningarna och saneringen skulle ha tagit onormalt lång tid kan jag inte förstå att man tyckte. Vi var ute så fort vi kunde på incidenterna och när det behövs tillkallas traktor så tar det lite mer tid.

Vellinge
Här sen Dec 2009

TAck för träffen och en bildönskan!

Hej!

Jag tycker att mycket av det som bör sägas redan sagts och vill passa på att tacka arrangören för träffen och öppenheten för märken och klasser. Mycket kan göras annorlunda, framförallt efteråt :-), men ge inte upp så ses vi framöver! Att det finns utrymme för förbättring både på och vid sidan av banan kan vi nog vara överens om genom att lyssna och lära blir det bättre och "så" illa var det inte... det är ju trots allt en utomhussport, eller?

Har någon lyckats fånga min röda GTV på bild hade det varit trevligt!

Andra försöket med bilen och nu med dotter nummer två som co-driver som efter ett tag tyckte att "mammas åksjuka" var en dålig gen att få ärva..

//Mvh Per Sällström

Halmstad
Här sen Jun 2011

Bilder

Ja undrar samma sak, går det inte att göra bilderna klickbara?
Annars hade varit trevlig om du kunde skicka några bilder på min blåa corvette c5a?

Tack

Mvh Robin

Göteborg
Här sen Jul 2003

Re:

Johan Sjöström skrev:
Lewan jobbar så musen glöder

Vems

--VVTS--
Citera
David Lundin
Värnamo
Här sen Mar 2009

Tråkigt att läsa om strulet på träffen. Nu var jag inte där den här gången då det krockade med en annan körning, men de gånger jag kört med TPC (4ggr?) har det alltid funkat klockrent och flutit på. Alla kan väl ha en dålig dag men jag kommer då inte avskräckas från att dra mig till TPCs körningar igen i framtiden när det funkar i schemat

Lidköping
Här sen Dec 2007

Re:

Fast Ford skrev:
Rompa skrev:
Efter denna träff undrar JAG om det ens är värt och bjuda in rejsa-folket efter detta jävla gnäll.Mvh Rompa

ok som vanligt, säg gärna vad ni tycker om det är beröm, annars håll käft!

Att man tycker det är för lång tid med 2timmar och 45minuter efter förarmöte till första körpasset mycket pga för mycket bilar och rörigt upplägg känns ganska befogat, men jag ber så mycket om ursäkt om det inte fick framföras för att kunna förbättras till kommande träffar.

//Petter

Vi tar åt oss all kritik tro mig annars kan man aldrig bli bättre

Att du fick vänta så länge innan du kom ut på banan är ju beklagligt
Men det kan ju bero på bilar som har sölat runt banan vilket krävde sanering som tog tid ( nu var jag inte där så jag ska inte uttala mig igentligen ) men om du tyckte att det tog tid varför hjälpte du inte till för att det skulle gå snabbare då ? Eller du kanske vill att vi skiter å sanera och släpper ut bilar på banan vilket leder till att du eller några andra skrotar sina bilar på grund av det ?? Vilket är bättre ??

Hoppas du inte tar detta som ett påhopp

Självklart vill vi ha en bra bana med väl utförd sanering innan man kör igen, inget snack om det, synd bara att det var så många haverier och överladdade förare denna dag. Min erfarenhet från regn tidigare är väl att man backar av lite och tar lite större marginaler för att inte hamna i sandlådan.

Tycker sällan man upplever några haverier alls som kräver sanering nu för tiden och som jag sa tidigare kanske 2-3 av"åkningar per dag, men att dömma av de övriga deltagarna som skrivit här verkar det ju mest vara jag som uppfattat det så, och då rättar jag mig i ledet.

Tycker hur som helst att ni ska ha ett stort tack för att ni arrangerade en träff där andra märken får komma, och trodde man kunde lämmna lite åsikter vilken sort det än är på dem. Skälvklart förstår jag att det är svårt att göra 70 olika viljor 100% nöjda men ni är en bra bit på väg denna gången också.

En av anledningarna till att vi åkte hem redan 14,00 var ju de 35 milen hem och att väckarklockan ringer 06,00 denna veckan också, samt att det var första gången på Knutstorp och den kändes lite halvlurig i vått, och det såg ganska mörkt ut på horisonten.

Tack för denna gången
//Petter

BMW 328i -98 "BMW Cup"

Ford Focus RS -10 *såld*
Bilsport SS 1.25.84
Mantorp 1.33.66
Kinnekulle 1.02.14
Knutstorp 1.10.57
Citera
wolfbane1967
Göteborg
Här sen Dec 2006

RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003

Grymma bilder som vanligt! Tackar!!

Göteborg
Här sen Jul 2003

Re:

Fast Ford skrev:
Fast Ford skrev:
Rompa skrev:
Efter denna träff undrar JAG om det ens är värt och bjuda in rejsa-folket efter detta jävla gnäll.Mvh Rompa

ok som vanligt, säg gärna vad ni tycker om det är beröm, annars håll käft!

Att man tycker det är för lång tid med 2timmar och 45minuter efter förarmöte till första körpasset mycket pga för mycket bilar och rörigt upplägg känns ganska befogat, men jag ber så mycket om ursäkt om det inte fick framföras för att kunna förbättras till kommande träffar.

//Petter

Vi tar åt oss all kritik tro mig annars kan man aldrig bli bättre

Att du fick vänta så länge innan du kom ut på banan är ju beklagligt
Men det kan ju bero på bilar som har sölat runt banan vilket krävde sanering som tog tid ( nu var jag inte där så jag ska inte uttala mig igentligen ) men om du tyckte att det tog tid varför hjälpte du inte till för att det skulle gå snabbare då ? Eller du kanske vill att vi skiter å sanera och släpper ut bilar på banan vilket leder till att du eller några andra skrotar sina bilar på grund av det ?? Vilket är bättre ??

Hoppas du inte tar detta som ett påhopp

Självklart vill vi ha en bra bana med väl utförd sanering innan man kör igen, inget snack om det, synd bara att det var så många haverier och överladdade förare denna dag. Min erfarenhet från regn tidigare är väl att man backar av lite och tar lite större marginaler för att inte hamna i sandlådan.

Tycker sällan man upplever några haverier alls som kräver sanering nu för tiden och som jag sa tidigare kanske 2-3 av"åkningar per dag, men att dömma av de övriga deltagarna som skrivit här verkar det ju mest vara jag som uppfattat det så, och då rättar jag mig i ledet.

Tycker hur som helst att ni ska ha ett stort tack för att ni arrangerade en träff där andra märken får komma, och trodde man kunde lämmna lite åsikter vilken sort det än är på dem. Skälvklart förstår jag att det är svårt att göra 70 olika viljor 100% nöjda men ni är en bra bit på väg denna gången också.

En av anledningarna till att vi åkte hem redan 14,00 var ju de 35 milen hem och att väckarklockan ringer 06,00 denna veckan också, samt att det var första gången på Knutstorp och den kändes lite halvlurig i vått, och det såg ganska mörkt ut på horisonten.

Tack för denna gången
//Petter

Petter jag förstår vad du menar tro mig :wave:Det är jätte bra med dina synpunkter , men ibland så är det svårt att uttrycka sina känslor i text och då blir det fel med massa missupfattningar som följd Därför tycker jag man ska ta det direkt på plats med ansvariga om man är jättemissnöjd över nåt annars så växer ilskan inom en och då blir det lätt så här .

Nu tar vi och lägger detta bakom oss och tar nya tag för nästa års träff som förhoppningsvis kommer falla alla i smaken samt bli bättre på alla sätt

--VVTS--
Citera
Eftersnack
2011-07-17 TPC Ring Knutstorp Eftersnack
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
12870 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande