Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 30351 besök totalt |
Kan ju bjussa på nån bild också
![]() Inledningsvis tyckte jag att gräset vid bankanten var lite väl högt så jag tog och kapade ner det. ![]() Här kan det ju inte vara många grams tryck på bakhjulet... ![]() ![]() Och ja.. Såhär ser ena bakdäcket ut nuförtiden ![]() ![]() _________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||||
Jo, trycket har varit för högt. Jag köpte däcken begagnade och då var 2 redan ganska slutkörda så det är väl inte överraskande att ett av däcken ser ut såhär
![]() Skönt bara att det hände i slutet av säsongen ![]() _________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||||
Tja, jag tror det blir att acceptera fakta och inse att säsongen är över för i år
![]() Nästa lediga helg för mig verkar bli nångång i oktober och som bekant jag har bromsat sönder ett av r-däcken så minst 2 nya behöver ju införskaffas. Bara att boka beskiktningstid och ställa av bilen så man får något att fippla med i vinter. Sammanfattningsvis har det dock varit en bra sommar. Har fått testa bilen ordentligt och hittat en del svagheter (överraskande?) så nu vet jag lite mer om vad som måste prioriteras. I ungefärlig ordning: 0. Lätta föraren 1. Minska krängandet vid kurvtagning 2. Lätta bilen 3. Kylning till frambromsarna Effekten räcker till än så länge. Och trimma sugmotor har ju en tendens att bli onödigt dyrt i förhållande till mängden hästar som kommer ur det. :brännapengar-smiley: Bromsarna räcker överraskande bra till som de är nu, med skivor och belägg från mekonomen. Nästa sommar blir det dock Ferodo DS2500-belägg och, om jag hittar nån som fixar det, slitzade skivor. Lagom mycket jobb i vinter med andra ord. Och den största tidsvinsten finns ju som vanligt att hämta i ökad körskicklighet hos föraren... ![]() _________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||||
Re:
Kylning kanske du inte behöver lägga ner nått jobb på om du fixar bättre belägg samt slitzade skivor. ![]() _________________ Nisse Holmgren Umeå ![]() |
||||
Re:
Har ju två hål i fronten för dimljus så.. Kan ju lika gärna testa bygga något där och se vad som händer ![]() _________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||||
Ingen stor uppdatering men nu är Xsaran besiktad men blankt papper
![]() Fjolårets misstag med tom spolarvätskebehållare upprepades inte ![]() Så nu är det bara att ställa av och meka i lugn och ro. Skönt så ![]() _________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||||
Nu har det trillat in 25,5mm torsionsstavar till bakfjädringen. Får se hurpass mycket det ger.
![]() Antar jag faktiskt måste köpa nya framfjädrar också.. ![]() _________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||||
Re:
vem gjorde jobbet? hur mekkigt? _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Re:
har inte gjort det på en cittra men väl på flera renaulter, får du bara bort dom gamla dvs dom inte har rostat fast och sånt skit är det ganska enkelt, brukar preppa med rostlösare inne och ute,lyfta upp bakänden, dra i en skruv i änden på dom och sätta dom i spänn med en hylsa, sen vålda lite vid infästningarna med en slägga så brukar dom börja krypa,sen är det bara att dra ut dom och trycka i dom nya när man justerat bakaxeln till valfri höjd. _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||||
Re:
köpte du stavarna från skåne? Jag vill ha en fullständig HD upplöst livedokumentation med pedagogiska texter och tal när du väl utför operationen. Finns en film på en 306 gti på tuben där dom gör detta och du vill ha lit stöd o tips ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Re:
Jepp, från skåne ![]() Angående dokumentation så.. Ehm.. Jag ska försöka komma ihåg att ta nån bild ![]() _________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||||
.
Nya grejer för att motverka krängningstendenserna. Långt ifrån high-end men priset var sånt att jag inte kommer att gråta fast det byts ut mitt i säsongen ![]() ![]() Uppladdad med Rejsas Android-app. edit: Det är alltså Ta-Technix som är märket. Ifall det inte framgick. _________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||||
Re:
It's a date ![]() Ska ta och ladda batteriet inför helgen och se ifall gamle bettan hoppar igång utan att börja läcka någonstans. Spännande ![]() _________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||||
_________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 30351 besök totalt |