Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Lotus Elise S2 -01 Racetech
<<   1, 2, 3
18382 besök totalt
Aerodynamic
Alingsås
Här sen Sep 2005

Ser fint ut, önskade det fans converterings kit för min bil med.
Jo jag har lite frågor som tex varför du tagit bort kontravikten på växellänkaget?

Är det den där växellänkage plattan från Sunsped med? Är det Lotus spakställ du använder?

Sedan undrar jag vad du har för diameter på ditt avgas system? Samma hela vägen?

Mvh, Per

Öringe
Här sen Sep 2011

Trådstartare
Re:

Aerodynamic skrev:
Ser fint ut, önskade det fans converterings kit för min bil med.
Jo jag har lite frågor som tex varför du tagit bort kontravikten på växellänkaget?

Är det den där växellänkage plattan från Sunsped med? Är det Lotus spakställ du använder?

Sedan undrar jag vad du har för diameter på ditt avgas system? Samma hela vägen?

Mvh, Per

Hej Per,

Varför man/jag kapar bort kontravikten på växellänkaget har jag inget direkt tekniskt svar på. Min teori är att få plats med växelvajrarna (med förlust för stadig/jämn växling).

Det "guld färgade" växellänkaget är köpt ifrån SunSpeed.

Diametern har jag inte i huvudet nu, men jag gissar på 2,5" och det är samma hela vägen. Grenrör och kat kommer ifrån Sunspeed och slutdämpare kommer från Larini (clubsport)
http://www.elise-shop.com/elise-s2-rover-c-52_55_57.html?zenid=976eef6 . . . .

Kul att du läser min tråd. Ska uppdatera den lite med vad som händer och vad som är gjort sen sist.
Vi hörs inom kort!

Lotus Elise S2 Racetech
Citera
Frostbacke
Öringe
Här sen Sep 2011

Trådstartare
Honda Elise Type R

Hej!
Nu är bilen på hjulen igen efter bl.a. el strul, dålig passform på delar, ett opererat höger knä och ett mindre växellådsras så är den nu i trafik.
Jag ska försöka hinna med en hjul inställning innan jag ger mig ut på bana igen. Men på vägen går den som en raket. Det är en skön skillnad mellan dåvarande 125hp till nu de 250hp som jag plockar ut.

Jag skickar med lite bilder på projektet. Finns intresset kan jag lägga upp mer framöver.

Skepp ohoj!

Lotus Elise S2 Racetech
Citera
Aerodynamic
Alingsås
Här sen Sep 2005

Ser bra ut. Jag hoppas jag får igång min med snart.
har du någon beskrivning hur alla slangar å så ska dras?

Fungerar ditt ABS system fortfarande efter swappet? Tänkte nu när du tagit bort den gammla ecun å bytt mot Honda ECUn.

Mvh, Per

Alingsås
Här sen Sep 2005

dubbel post

Alingsås
Här sen Sep 2005

dubbel post

Öringe
Här sen Sep 2011

Trådstartare
Re:

Aerodynamic skrev:
Ser bra ut. Jag hoppas jag får igång min med snart.
har du någon beskrivning hur alla slangar å så ska dras?

Fungerar ditt ABS system fortfarande efter swappet? Tänkte nu när du tagit bort den gammla ecun å bytt mot Honda ECUn.

Mvh, Per

Hej Per,
Jag har inget ABS som original så det har aldrig varit ett huvudbry för mig. Slagarna köpte jag universal från DO88.se. Enl. min Kit leverantör skulle jag använda och skära sönder slangar ifrån den gamla motorn. Det kändes inte helt rätt då jag har försökt att hålla den gamla motorn så komplett som möjligt. Jag har ett RBC insug som gör att spjällhus hamnar lite annorlunda, då behövede jag flytta lite på exp.behållaren för att få plats. Jag klarade mig bra med några 90* 135* böjar och ett par raka slangar för att lösa problemet.

Kom gärna med frågor så ska jag försöka hjälpa dig.

MVH David

Lotus Elise S2 Racetech
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Lotus Elise S2 -01 Racetech
<<   1, 2, 3
18382 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande