Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 12760 besök totalt |
Re:
+1 IE9 _________________ MVH Lars Gustafsson. PCS Racing & GT3 Cup Challenge En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter. |
||||||||
Re:
+1 _________________ Dennis Johansen PCS 3413 Porsche 911 SC -83 ![]() Saab 9-3 -07 |
||||||||
Re:
Bra fråga.. vet ej, dom har nog tyvärr bytt ut 98 mot E85 på dom flesta ställena nuförtiden. _________________ Niklas Jonsson Billös och klubblös ![]() |
||||||||
Re:
Har inte lyckats få fram felet men ska kolla lite ikväll. Är mycket nyfiken om hur det funkar för er med knapparna för införträffentrådar och eftersnack i banåkakalendern: https://rejsa.nu/bankalender _________________ ![]() |
||||||||
Re:
Dessa knappar funkar i alla fall i IE9 som jag kör nu. _________________ Dennis Johansen PCS 3413 Porsche 911 SC -83 ![]() Saab 9-3 -07 |
||||||||
Kul!
Vill du lägga till lite info om Fällfors så kan du ju ta valda delar: Bensin (95 oktan) och diesel finns på banan, 98 oktan finns i Byske (3 mil), Kåge (4,5 mil) och Jävre (4,3 mil). Anläggningen består av tre landningsbanor med olika former av taxibanor/anslutningsvägar mellan. Det går att lägga upp banslingor på en mängd olika sätt. Det är skyltat till Fällfors från E4, via framförallt Byske (enklast och bäst väg), i Fällfors är det sedan skyltat till Skellefteå Drive Center. Kontakta Skellefteå Drive Center för att hyra banan eller prata med Raceinorr (dvs jag själv...). Raceinorr har koner och tidtagning på plats. Drive Center kan också ordna mat, boende etc. Om det behövs. /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||||||
Re:
Tackar!! https://rejsa.nu/bana_info.asp?skell ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||||
Re:
Danke! https://rejsa.nu/bana_info.asp?kalla ![]() _________________ ![]() |
||||||||
Re:
![]() Det finns tydligen planer på att bilda en förening, tror den kommer att heta Åredalens Motorklubb, men det är inofficiellt än så länge. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
Re:
Finns lite mer: De gånger jag kört där så har de en bana direkt nedanför hotellet på isen för lite bromsträning och köra 8:a med konstant uppställ-övningar. Sen har de en större bana på isen strax utanför Molanda och på sommaren har den en asfaltsbana vid Molanda.. så senast jag var där så var det tre banor vi avverkade på en dag med olika syften och övningar :-) |
||||||||
Re:
Hm, det låter lite spännande med en bana på isen utanför Molanda, har för mig att den inte är den starkaste pga strömt vatten? Trots att jag bor i närheten så får jag erkänna att jag har jag dålig koll på Kall Autolodge. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
Vad var funderingarna kring Grängesberg?
Du ser ju ut att ha prickat in det rätt bra. "Banan" ligger precis öster och söder om markören. Man kan åka in på flera sätt. När man svängt av från riksväg 50 kan man ta första till höger och komma in på området rakt fram där vägen slutar enligt google kartan. Alternativt kör man vidare på Bergsmansvägen och åker ner för Malmbacken. Där man svänger av då var gamla västra grinden till gruvan. Sen tar man vänster vid T korset och liten bit bort längs kullersten finns en bom in på området. Man kan åka in norrifrån också men det är väl inget direkt alternativ. Kör man in första alternativet och grinden är stängd kan åka upp på Dillnertsväg utan att åka ut på Bergsmansgatan, google kartan är inte ritkigt korrekt där. om man från riksväg 50 följer skyltning mot Lokmuseet hamnar man på Dillnertsväg. Subaruklubben såg ut att köra in enligt första alternativet för nån vecka sedan. Vill du ha mer exakt kan jag försöka rita lite på nån karta. Shell mack med 99oktan finns i "centrala" Grängesberg. Ca 2km norrut längs Rv 50 från där man åker upp till gruvan/halkbanan. Värdshus/hotell med resturang/pizzeria och en korvmojj ligger ytterligare några hundra meter norrut. Kartan på hitta.se är mindre detaljerad med gatunamn men vägarna stämmer till viss del bättre. Banan ligger i det gulmarkerade området norr om de två små pölarna. Det blå är egentligen gamla dagbrottet och typ hundra meter djupt. http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?Sh _________________ Thorbjörn Nilsson Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95) Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30 |
||||||||
om du vill ha kartor med koordinater på flygplatser så kan du gå in på den här länken. Klicka på flygplatsnamnet och sen på AD Chart så får upp en karta med alla uppgifter.
http://www.lfv.se/sv/FPC/IAIP/AD-0-4 _________________ Hasse Kerfstedt TVR Chimaera 500 |
||||||||
Re:
Men varken Hultsfred eller Anderstorp finns ju med? _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||||
Re:
Äh, de är ju med i listan här på Rejsa så ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||||
Re:
Jag gissade att man körde här (fast kanske inte såhär exakt ![]() Rita jättegärna! Jag har lagt in delar av dina texter om hur man kommer in på området och bensinmack osv ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||||
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 12760 besök totalt |