| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Tjattertråden om MINI Cup 2012 - Nyheter i tråden!
|
<< 1, 2, 3 10124 besök totalt |
|
Tja, det verkar vara ett delat läger vad det gäller namnbytet för MINI Cup så jag anser att namnet MINI Cup kan behållas då det numera är inarbetat.
Synpunkter? Klassindelning: Klass 1 tom 285 hk Klass 2 from 286 hk Dessa klassnamn är enligt mig übertråkiga. Efter lite tankeövningar i vårt "modersmål" tyska så ramlade jag över några tungvrickare. Klass 1 Super schnell (supersnabb) Klass 2 Überschallgeschwindigkeit (supersonic)
Fast det kanske är mindre roligare namn på klasserna?
Kul blir det däremot när vi behöver uttala klassnamnet för klass 2? Förslag? _________________ BMW MC-klubben |
||||||
|
Re:
Ingen kommer köra i den där klassen nederst i din lista eftersom man inte kan uttala den (eller stava till den) när man ska anmäla sig till att köra i den
ybershallschegwxtigkaeeet Men jag röstar absolut för namnförslagen, alla tummar upp. De ger rätt feeling av seriöst och skoj på en gång _________________ Magnus Thomé
|
||||||
Vår webmaster öppnar snart anmälan till säsongspremiären på Mantorp på www.bmwsc.com under MINI Cup. MINI Cup deltävling 1 2012
_________________ BMW MC-klubben |
||||||
|
Re:
Klass 3! Handikapp....Tveksam om ljudnivån fram, bak ok
_________________ Hans Laning
|
||||||
|
Re:
Hmm.. din motor ser lite kass ut Hans. Kanske för mycket dysk surkål ?!?!?! |
||||||
|
Re:
De e re inre som räknas....kan nog toppa drygt 180 i minuten...95 db. räcker nog inte, he he... _________________ Hans Laning
|
||||||
|
Re:
Förhoppningsvis blir det en bildskönare motor att vila ögonen på, hoppas få bilen klar under sommaren, kanske lite så man kan vara med i andra halvlek av 2012....
Till er alla minicupare: Ha en bra racesäsong ,väl mött vid ett senare tillfälle
Måns: Lycka till i och med uppgraderingen av bakhjulsåket
_________________ Hans Laning
|
||||||
|
Re:
de klagar redan när vi ska ha loggan med på plaketterna - men det är bara att beställa större pokaler så det är bara att koppla släp på minisarna
_________________ Martin Skoog |
||||||
|
Re:
Haha, får käka brunabönor om det ska låta nått om den baken
Annars eru helt rätt ute med lättningen...blir ju billigt sådär åxå
Trist att du inte ska köra på Mantorp...men har ju dock 12 dagar på dej (å 12 nätter!!) _________________ /// Daniel Solaric /// BMW Time Attack
Vardag: BMW 335d -16 Race: BMW 328 ESS Komp. -98 Pensionförsäkring: BMW M3 3.2 -96 |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Tjattertråden om MINI Cup 2012 - Nyheter i tråden!
|
<< 1, 2, 3 10124 besök totalt |