Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Lotus Elan +2 V-tec.
<<   1, 2, 3, 4   >>
60560 besök totalt
marnoldsson

Här sen Okt 2007

Trådstartare
Däckimitationerna kan brinna.
Inte så seriöst på något vis, egentligen knappt sevärt om man inte gillar rykande däck, men kul ändå, låter trevligt gör den också.

http://www.youtube.com/watch?v=AjZdkEFFv74

Här sen Okt 2007

Trådstartare
Lite bilder under resans gång är ju trevligt tycker jag.

De gamla sunkiga hängande helskottorna till pedaler kunde jag med glädje slänga på sophögen eftersom förarplatsen kom så långt bak. La en rejäl aluplåt undertill som stabiliserar upp det allmänt rangliga golvet.
Blev stumt och bra.

Ett litet varningens ord till de som handlar Ridetecs "skumfyllda tank" Det är inte ens i närheten av skumfylld. Tanken är det ingen fel på, locket är skräp, det är en liiiiiten gnutta skum i som är för liten för att ens ligga still på botten och fästena i botten känns ytterst benägna att spricka. Jag påtalade detta i ett mail till ridetec, att de knappast kan kalla en tank som är 1/10 fylld med skum för skumfylld, fick svar där de "bad om ursäkt om de var otydliga" jag svarade att de inte var ett dugg otydliga utan snarare lovade runt och höll tunt, fick inget med svar efter det.
Oavsett, jag kapade bort de fåniga fästena i botten, slängde "locket" åt pipan och kapade ett jättestort hål i tanken, trocklade ner massa nytt skum, klippte till en aluplåt, micklade ner hondans soppapump, svetsade på ett rör och micklade ihop det med original tankpåfyllning. Funkar utmärkt. Den som kommer på vad den vita distansen som ligger mellan aluplåt och soppapump är tillverkad av får en godis.
Batteri från BT, till åkgräsklippare. Den är ju nästan Stiga-gul, skrället.

Motorrummet sånär som på torkamotor och huvlås. Torkarmotorn sitter där nu. Blev bra tycker jag. Expansionskärl från VAG, kylare från Mercschedech tüskvän som man är. Kontakten till kylfläkten är bryggad, f.ö är elen klar. Kylfläkt från bt.

Instjumentbjäda a' la Magnus. Numera gråprimad. Instrument från Hotus.

En go ride. Numera körbar och tankad. Men med miljoner förbättringar framför sig. Bilen funkar och går som en jäkla raket men är ännu väldigt rå. Har bott i garaget för att jag gett mig den på att få det klart så nu får den vila ett tag. Och jag med.

Uppsala
Här sen Okt 2008

Fantastiskt! Har en god vän som älskar Lotus Elite så vi brukar titta på nätet efter bilar till salu...(de kostar ju mkt pengar) Men jag skulle inte tveka en sekund att sätta kapen i bilen som du har gjort inte ens med en Elite

Brabus CE36 - Projekt 300
Welin Alpine - Audi V8!
Ferrari FF, E500T o en Audi A8, en S6:a å en SLK å en...
997 TT + Kleemann K4
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Längtar till att få se (höra!) den här på film! thumbs up

PS:
Coolt instrumentkluster, har undrat när det skulle bli lite färg istället för som det varit att alla "riktiga" multi-instrument för räserbilar har haft monokrom LCD (jo, det är sant jag har superdålig koll, men monokroma lcd är det enda jag sett i räserbilar än så länge.). Info i färg är ju oslagbart bättre! Nu ser din bräda ut att vara mer ett gatbilsinstrument än räserbilsdisplay? Men snyggt vilket som thumbs up

Gästrikland
Här sen Jan 2006

Re:

Sjukt häftig! Imponerande!

SKulle inte tacka nej till något liknande!

Magnus Thomé skrev:
Nu ser din bräda ut att vara mer ett gatbilsinstrument än räserbilsdisplay? Men snyggt vilket som thumbs up

S2000 original! thumbs up

//Johan

Opel Speedster #4083
Miljöbil -10
Citera
marnoldsson

Här sen Okt 2007

Trådstartare
Mr. Thome' Tackar! Självaste chefen är inne och tittar. Va kul!! Instrumentet är mkt riktigt s2000 original, gult och rött klär en 70 talare. själv odlar jag polisonger och letar manchester tjafs.

Magnus Thomé skrev:

Citat:
Längtar till att få se (höra!) den här på film!

Vassego

Hur laddar man upp så filmklippet kommer här så fint som vissa gör?

Boinkers: Tack! Jo, eliterna är häftigt prissatta, Elanerna är ju riktigt billiga om man ser till vad man får.
Krämbulle, tack!

Världens fulaste pop up lampa tror jag nog sitter på 928 från Stuttgart, men frågan är om inte andraplatsen går till Lotus Elan +2. Har ni sett något så fånigt?

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re:

marnoldsson skrev:
Hur laddar man upp så filmklippet kommer här så fint som vissa gör?

https://rejsa.nu/forum/viewforum.php?f=3

Tråden som heter Hur lägger jag upp Youtubefilm i forumet (BBcodestöd)

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re:

krämbulle skrev:
Magnus Thomé skrev:
Nu ser din bräda ut att vara mer ett gatbilsinstrument än räserbilsdisplay? Men snyggt vilket som thumbs up

S2000 original! thumbs up

//Johan

Oooops, noll koll

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Citat:
youtubevideo med motoryyyl

Bara att åka ner på Svensk Sportvagnsmeeting och köra och skrämma slag på eventuella purister!

Stockholm
Här sen Dec 2002

Ser riktigt bra ut. Gillar kombinationen av gammal lätt bil och modern drivlina skarpt. thumbs up

Tobias Bollmark
Stockholm
Här sen Jul 2010

Re:

Magnus Thomé skrev:
Citat:
youtubevideo med motoryyyl

Bara att åka ner på Svensk Sportvagnsmeeting och köra och skrämma slag på eventuella purister!

+1

Diket
Kalmar
Här sen Okt 2004

Nyfiken fråga......

Finns honda "chassiet" kvar alltså råkarossen eller vad som helst egentligen....??

mvh

Kör:Saabsther ss7

Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l
Citera
E34 RRT
finland
Här sen Feb 2011

fiint bygge ööö vad tycker du om ditt pedalställ som du andvänder?? har ett likadant men jag var inte riktigt nöjd med mitt!

Micra k10 turbo 122whp 174wnm @1,2bar
Citera
marnoldsson

Här sen Okt 2007

Trådstartare
Diket - allt är sålt. Chassit gick till någon skrot i jönköpingstrakten.

E34 - jag har kört väldigt lite m bilen så det är svårt att säga, kan tycka att det är lite on/off känsla i gasen och även lite åt det hållet med kopplingen. Men som sagt, har knappt kört den så det kan också vara att det bara är lite oinkört än så länge.
Vad har du för strul m ditt?

finland
Här sen Feb 2011

Re:

marnoldsson skrev:
Diket - allt är sålt. Chassit gick till någon skrot i jönköpingstrakten.

E34 - jag har kört väldigt lite m bilen så det är svårt att säga, kan tycka att det är lite on/off känsla i gasen och även lite åt det hållet med kopplingen. Men som sagt, har knappt kört den så det kan också vara att det bara är lite oinkört än så länge.
Vad har du för strul m ditt?

har inte heller prova mitt men det är ju glappt och dåligt gjort!! och vridit sej när dom svetsat eller nått?

Micra k10 turbo 122whp 174wnm @1,2bar
Citera
Lotusnut
Canada
Här sen Nov 2012

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Re:

[quote="marnoldsson"]Däckimitationerna kan brinna.
Inte så seriöst på något vis, egentligen knappt sevärt om man inte gillar rykande däck, men kul ändå, låter trevligt gör den också.

Great car and what a fun project! have you weighed the finished car? I would be very curious to hear how many Kilos it weighs. Sorry about the English. Greetings from Canada!

Forshaga
Här sen Okt 2003

FRÄNT

Mycket fränt ! kör du med Ford eng diffen diffbroms ??

Cortina GT 1966 Gr 2
Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil
Citera
marnoldsson

Här sen Okt 2007

Trådstartare
Lotusnut, thanks! Nice to know the rumor has reached Canada! Is it you that also have written a comment on the youtube clip? If, so I tried to answer you but haven't managed because of login problems on youtube.
Anyway, the car weighs in on 820 kg with full tank (40 litres). The chairs are 30 kg and the car has all the og glass and even electrical windows, so theres alot of weight to be saved.

Uppsala
Här sen Jan 2012

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Hej Magnus,

Kul bygge, vilket jättejobb. De flesta satsar annars på Zetec när de byter motor, men det här är ju mer brutalt. Jag tog mig friheten att länka till din rejsatråd och ditt filmklipp på det stora internationella lotus elan-forumet, kanske har folk hittat hit därifrån. Klippet verkar inspirera många!
Jag har en likadan Lotus, fast jag satsar mer på tidstypiska förbättringar med originalmotorn.

Mvh
/Ulf

NL
Här sen Maj 2004

Grattis till ett mycket läckert bygge! thumbs up

Ny kulbil i garaget.
Citera
marnoldsson

Här sen Okt 2007

Trådstartare
Ulf- va roligt! Alla som tittar och är glada är mer än välkomna att titta, oavsett forumadress.
Dj-tack!!

Jag blir så jäkla glad när jag får positiva kommentarer. Tack för det.

Lotus Elan +2 V-tec.
<<   1, 2, 3, 4   >>
60560 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande