Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
VW Golf R 2010 såld och inte saknad Nu lönnmek på 02a
<<   1, 2, 3, 4   >>
2 besök senaste veckan (25038 totalt)
gasekke
Umeå
Här sen Sep 2011

Trådstartare
Tror det blir typ nr 3 , men det var skjukt skoj dag , nu är det ff hemresa är låååååångt till Umeå från Emmaboda och längre blev det då jag tog omvägen förbi sviestad på hemvägen.
Kul att se lite banåka men blev ingen körning där.
Roligast hittills på vägen hem var nog föraren av en Ferrari som såg väldigt förvånad ut när han låg i hög.....fart och en skitig 5dörrars golf med 2 gubbar i smyger upp bakom och blinkar för omkörning....

snickrat på 4wd turbo starlet
Citera
gasekke
Umeå
Här sen Sep 2011

Trådstartare
Oj. Vad man legat på latsidan med ngn update på golf fixandet, vinterpysslet har bara bestått av en update av haldex till en justerbar lösning där jag i mitt fall mest var ute efter "race" setupen med mer mos till bakhjulen hela tiden och även byte av frambromsar står på dagordningen, då mixen av Porscheok mercaskivor bromsar jäkligt bra men medför lite andra problem i form av skrik o vibrationer nya grejor från pean ligger och väntar på inspiration att monteras.
Småpyssel helt enkelt, i nästa nr av bilsport 24/1 är den med iaf ska bli kul att se vad de skriver om lilltyskan, tycker jag åtminstone.

Citera
gasekke
Umeå
Här sen Sep 2011

Trådstartare
Då så. Äntligen har det vänt från till lite körning, blev inbjuden till bilsports SS final och resultatet redovisas i bilsport ute nu nr 3 alltså, och jag är sjukt nöjd med bilen och inser att det är mellan ratt och ryggstöd största problemet ligger..

Mina lillla (nåja 1620 med förare och fulltank) bruks/vinter/banåka/dragrejs tyska var med i toppen på alla mätpunkter och mest nöjd med att den gick 1,23,25 i SS iofs med Gullabo bakom ratten men han var nöjd med bilen och det är ett bra betyg tycker jag åt Stertman som skruvat ihop den trots ett halvårs av leverantörsstrul mm..

Min egen lilla bild och rejsraport kommer då allt blir roligare med lite bilder.

Men jag blev även enormt imponerad av Porschens tid och kapacitet och att en gammal 240 kan vara så sjukt snabb för "kaffepengar" jämförelsevis mot vad åtminstone jag själv lagt ut.

Så frågan är vad man ska hitta på nu då? finns en del att slipa på för att åka snabbare en del är påbörjat.
More to come helt enkelt

Citera
Jerker F
Karlstad
Här sen Maj 2007

Tjena Erik,

Tror de flesta blev nöjda med sinna tider. Den jag är mest impad på är som du nämde 240in och dess ägare, som sätte en kanon tid. För som du säger tid/ för pengar så slår han oss ganska hårt......

Knutstorp 1:05:56
Mantorp 1:26:93
Kinnekulle 0:57:97
Gelleråsen 1:12:77
Citera
Jerker F
Karlstad
Här sen Maj 2007

Tjena Erik,

Tror de flesta blev nöjda med sinna tider. Den jag är mest impad på är som du nämde 240in och dess ägare, som sätte en kanon tid. För som du säger tid/ för pengar så slår han oss ganska hårt......

Citera
Jerker F
Karlstad
Här sen Maj 2007

Tjena Erik,

Citera
gasekke
Umeå
Här sen Sep 2011

Trådstartare
Helt klart 240in, man behöver nog en trippelpost för att verkligen understryka det .

Jätte kul var det, din bil var grymt snabb och grymt rattat av dig. Men nu öppnar snart Porschecenter i Umeå så jag ska gå dit och dräggla lite. Inom rimlig tid så vill jag ha en Porsche jag med tror det är rätta läran.
Erik

Citera
Jerker F
Karlstad
Här sen Maj 2007

Tjena Erik,

Citera
gasekke
Umeå
Här sen Sep 2011

Trådstartare
Jag undrar lite om racedäck inför sommarens ev bravader.. Jag har lite dålig koll på den biten (också) och tänkte höra lite på forumet om ngn vet vad som funkar.

Rullar nu på följande setup , efter lite bytesaffärer så har jag fått tag in en uppsättning bbs challange 19x8.5 som får tjänstgöra som bruksfälgar och mina 18" blir racefälgar enbart på dem i dag sitter mpsc 225/40-18 som jag är riktigt nöjd med på torrt men de känns mkt lynnigare på blött/ fuktigt underlag. Och relativt dyra...då de fått gå som allt i ett däck och det känns lite väl lyxigt då jag mest bruksar den tyvärr.

Vad köpa? och vars??
Golfen väger ca 1600 kg gör 0-100 ner mot 3.30 , toppar uppemot 300 vilket lastindex på däck kör på 91 nu går det att köra på tex 88 485/kg/däck eller håller inte det?
Har sneglat lite på att köpa däck från USA ett bridgestone http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?tireMake=BFGoodrich&tireMo . . . .
Men lönar det sig i slutändan att köpa däck därifrån med frakt /tull och extra allt

Var köper folk däck (kvalitets) till rimlig kurs och vad ska jag köpa för trackdays/ race på framförallt torrt underlag .
Än en gång sitter man med mer frågor än svar....
Tips och hjälp tack.
Erik Umeå

Citera
Narin
Kristianstad
Här sen Apr 2006

Köpa däck från USA låter omständigt.

Här köper en del däck med goda resultat, även jag har handlat där.

http://www.camskill.co.uk/products.php

Ska du bara ha en omgång till både gata och bana så hade jag provat dessa, tänkte själv ha dom på 19" innan jag handlade race fälgarna av Roxnäs du vet.

http://www.camskill.co.uk/m118b0s669p59642/Yokohama_Tyres_Car_Yokohama . . . .

Du kan säkert gå upp på 235or, det ska jag göra, beror väl lite på ditt et på fälgarna och bredd tråkigt om det tar i.

Köpte själv 2st bättre beg 235/40 Dunlop Direzza 03G igår, skulle nog behöva 2 till innan Ringenresan.

Grattis igen till fina tider i SS av er båda, lär bli tufft för en annan

Mattias Narin 101xBTG-8:22
Porsche GT4-20
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

En liten film vore nog på sin plats.
Inte alla snabba Golf R som bruksas och även tar en tur på vinterväglag.
Så skicka upp filmen nu

Umeå
Här sen Sep 2011

Trådstartare
Jodå lite film kan man ju bjuda på så folk får se att den lever.
Ett allt för långt och o redigerat filmande då dator inte var samarbetsvillig.. kasst ljud och märklig layout.
Men kul som rackarn och Lillens piruett efter ca 8,50 fick mig nästan att byta kalsonger =)
Dubbfria 225/40/18 är inte de optimala isdäcken direkt.. Dessutom så blir det inte med fartkänsla på en sjö
Lååång bana nästan 6km
Jag har mer filmat så lite klippoch fix så kommer kanske mera

http://m.youtube.com/watch?v=HTMtEa1YyOE&feature=plcp

Vet inte hur jag får hit filmen utan länk??? Så det får bli så här
Erik

Fixat... /Falk

Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

Så ja.
För mycket effekt och för kassa däck gör sitt.
Eller för mycket eller för dåliga
Bara inte helt optimalt

Min piruett vara ju bara en av många den dagen

Umeå
Här sen Sep 2011

Trådstartare
Re: VW Golf R 2010 akutdäcksbrist hjälp!!!!!

Balle!! Mina nya R däck som gått i stort sett inget, blev bortkastade av någon idiot på däcksfirman när det blev omlagt från racedäck till vinterdäck på de fälgarna.

Förklaringen?? Det var ju så lite mönster...då hade den gått 10vändor konbana på Emmaboda
Blev jag tillfrågad?? Nej inte alls förb...jävl....
Haken är nu att få tag i nya, var hittar jag MPSC 225/40-18 snarast?
Givetvis så får firman stå för men hjälp med däck önskas.
Erik

Citera
9-3 racer
Enköping
Här sen Aug 2007

bythjul.com

Ume
Här sen Jul 2003

BRA med lite updates
Men va fasen angående däckhandlaren???
Hur man än gör kan man ju inte slänga saker , dessutom när de ju visste vad de kostade.
Bli en intressant vecka när man ska se vad de kan skaka fram för nya däck!
Och nu när det ska börjas på svängas med bilen!

Umeå
Här sen Sep 2011

Trådstartare
Tjohoo bland annat..
Äntligen blev det lite "riktigt" banåka för tjocktyskan. Bugrun besöktes i helgen och jag fick harva några varv runt banan i maklig takt då bilen i sig är hyfsat snabb och jag är definitivt den svaga länken.

Tog mig runt på ca 1.34-35 varv men spårval och bromspunkter var väldigt varierande
Tyvärr gick skrotet lite sönder så det var massivt läckage då dump ventilen aka diverter valve på vw språk läckte ut laddtryck så jag kom inte upp i några större farter på dragstrip rakan ca 217vid 200m markeringen betydligt mindre än förväntat.

Åkte även lite dragrace ( jo jag vet att det är ett banforum ) men där blev det ännu tydligare så det blev inte så bra tider som jag hoppats på även om det blev lite akut men trasigt är trasigt så läckaget gick inte att bota
Bästa tid blev ändå 11.94@173 vilket var 20kmh sämre slutfart än "tester under oordnade former"
Så nu blir det att laga och nya försök kommer. Men bana gav mersmak, så där ska det hittas nya körtillfällen hoppas jag blir nog att lura med några och boka mittsverige banan i sommar.
Over and out // Erik

Citera
gasekke
Umeå
Här sen Sep 2011

Trådstartare
Jahapp nä, R golfen blev såld till slut med lite blandade känslor faktiskt, varför den såldes var en mängd olika anledningar men den främsta var tid och kostnad per körning.

Men i skymundan så lönnmekas det på "gammskrot" = BMW 2002-73 med en viss avvikelse..
Konceptet på den är M20+turbo+vems+Ix drivlina =4 wd det mesta är plast och sista kontrollvägningen sade 923 kg.. och en lämplig mängd effekt bor i fultyskan
Det finns en viss risk att en projekttråd dyker upp om intresse finns?
Over and out // Erik

Citera
marnoldsson

Här sen Okt 2007

Intresse finns! Yalla!

Ume
Här sen Jul 2003

Dumma frågor får dumma svar Erik thumbs up
Så klart du ska upp med en projekttråd.
MEN börja från början thumbs up

Speciellt eftersom den INTE är klar men redan haft minst 2 olika stadier av tokerier!

Umeå
Här sen Sep 2011

Trådstartare
Klar ? Finns det ens när det gäller bilar
Självklart blir det från början.
Tokerier?? Jag ser det mer som alternativa lösningar .

Men om det fanns en världsranking för stickspår o nya idéer så skulle jag nog ligga bra till för en pallplats.
Iofs finns ju pallbocks vm men mina 4år på dem räcker inte långt så..
Fast den har ju körts med, ibland en sommar = V 1.0 och ibland runt garaget innan den rivits för nya infallsvinklar

Citera
Våra race- och banåkarbilar
VW Golf R 2010 såld och inte saknad Nu lönnmek på 02a
<<   1, 2, 3, 4   >>
2 besök senaste veckan (25038 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande