Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 29401 besök totalt |
Fina lagliga svenska lysen ifrån en Opel Corsa. Tom ljusbilden ser helt ok ut, lite tape för att täcka hålen sen bes på fredag, på fredag kväll åker Xenon-lysena på igen. Lagen är inte alltid så bra skriven...
![]() ![]() |
||
_________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Super Seven Suzuki Swift Sport -14 Toyota Rav4 Gazoo Racing -24 Civic -00 BilsportSS 1.24.12 såld ![]() |
||
Re:
Nej byt inte, behåll dom på ![]() ![]() _________________ Petter Lilled -Porsche 997S Carrera 2 -05 ![]() |
||
|
||
![]() Bilen ser ju inte riktigt klok ut med corsalyktorna. Kul att det funkade! |
||
Demontera
![]() Demontera mera! ![]() Nytt stag för 3p bälte ( för orginalplåtbiten är ivägen för 6p bältet som sitter i bågen) ![]() Super loow seat ![]() Safety first! ![]() Montera ![]() Fina plattor ![]() Monterad båge och glad Johann i nya Cobra-stolen gör skruvandet lätt! ![]() Pallbocks-räcer. ![]() |
||
Re:
Självklart! |
||
Känns sjukt bra att ha bilen på golvet, nu mer rätt höjd. Köpte beg H&R dämpare här på rejsa (tackar!) eftersom jag tömt budgeten på att renovera en sunkig nissan :P
Hade tyvärr sönder ett par muttrar så bilen är inte riktigt färdig, sen ska det i en stol till, bältet ska på plats och bågen saknar några bultar till... nästan klar :P ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Efter en massa bollande fram och tillbaka så har jag fått godkänt att tävla i timeattack.nu med denna bil, i lägsta klassen för bilar som är orginal dvs Club.
Reglementet är inte direkt rättvist, utan kommer nån med en lambo eller GT-r så lär man vara rätt rökt, men kul iaf att vara med och tävla lite i år! Tack till timeattack.nu som inte utesluter en bil pga av säkerhetsförbättrande åtgärder! ![]() |
||
Re:
Då är vi i samma klass ![]() Vi har bara 2st M3 och GT3a och slåss mot så det är lungt. ![]() _________________ Mumba Svensson Instagram: EvoSupra21 |
||
Två veckor utan posts här. Mest för jag vart i garaget istället för på internet kanske
![]() I går var jag i myrans verkstad i Örebro och satt fast bågen ordentligt, samt 6p bälte på plats. Så nu är säkerheten fixad! Blev även em antal mil fram och tillbaka. På vägen hem var det tort och jag fick ligga på lite på småvägägarna för FÖRSTA gången med denna bil. Livet är gott ![]() Nu ska nissan bilen på pallbockar så Honda får även leva som vardagsbil ett tag ![]() På tisdag blir årets första trackday, på Gröndal. Ser det lite som shake down för bilen. Isåg just att det är IMORN! Awsome, kan inte längta mer än jag gör nu ![]() |
||
Bjuder på lite lolz som blev innan jag började tämja min nya horse of doom:
jättenöjd med bilen, den är sjukt roliga att köra, snäll men vass man inte misshandelssladdar den som i filmen ![]() |
||
|
||
|
||
Re:
Struligt, nej, klicka lite på internet, båge kommer i posten, precis som allt annat ![]() |
||
Var på Mantorp och skulle "bara köra lite grann", tyvärr tog bakbromsarna slut redan på första passet. Så blir det när man kör på okända grejjer (klossar var av modellen "deom-som-satt-på-när-jag-köpte-den"
Körde två pass i kompisens EP3 med, det gick betydligt bättre. |
||
Re:
Frän bild ![]() _________________ Paul Sjöholm - Kadett C i div förädlade varianter |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 29401 besök totalt |