Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 14328 besök totalt |
Ja, f-n vilket spännande race!!! Och vad gott att Kimi äntligen vann!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Re:
Vad var det riktigt som hände där? Annars så var ju racet riktigt bra, Vettels levererade verkligen när det behövdes. Ok, han hade ju god hjälp av säkerhetsbilarna men i alla fall ![]() Fast roligast var att Kimi äntligen fick vinna ett race igen! ![]() _________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||||
Re:
På Sky sa dom att Karthikeyan saktade in plötsligt/oväntat pga ett motorhaveri. Äntligen så fick Kimi sin vinst! Var länge sen jag var så här uppjagad under ett rejs. Verkligen ett kanon avslut på helgen. Edit: Läste just att det var förlorad styrning pga ett hydraulikproblem som var orsaken till olyckan. _________________ Andreas Lundström Mazda RX-7 FD3S Nissan 200sx S13 |
||||
Säg bara 'highlights', men fasen vad F1 ryckt upp sig som underhållning allmänt! Detta race är ett av de bättre enskilda exemplen av många.
![]() Ytterligare taktiska dimensioner till sporten som KERS och DRS behövs när nivån är hög och jämn. DRS gillar jag nog mest eftersom det är ett förhållandevis billigt system och ger mest begriplig spänning. När Alonso låg inom 1.035 s till Kimi två varv innan mål var det ju riktigt spännande! Petimetra gärna och korrigera fakta, min känsla är densamma. Borde kanske TTA --> STCC Silhouette satsa på DRS i stället för att krångla till det med KERS som taktiskt element? Billigare och mer 'sportsligt' utjämnande, samtidigt som det är mer begripligt för publiken. Att någon är 'jagad bakifrån' tillför defintivt en dimension för mig iaf. _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
|
||||
Re:
Jo, ett hjul, på Suzuka, i starten... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Re:
![]() |
||||
Re:
Snarare Alonsos hjul som var på fel ställe där ![]() _________________ Anders Igelström |
||||
Håller med, så go han är Kimi! Läste presskonferensen och där säger Kimi, utan att ursäkta sig, att han vet att dom som tjatar gör det med gott syfte och att alla team han varit i gjort det.
Så jäkla skönt med en så ärlig människa på så hög nivå! Många andra förare verkar ha ett inprogrammerat manus och säger alltid samma gamla tråkiga grejer som man hört hela säsongen. Kan inte låta bli att tänka på Massa bara för det. Han har inte alls samma pondus och blir nästan mobbad av Smedley ibland... Vet inte vad jag vill säga med det men det är verkligen stor skillnad mellan förarna och vilken roll dom har i sitt stall. _________________ Sebastian Gottfridsson ![]() Mazda Rx-7 -94 |
||||
|
||||
Var på plats, rapport kommer!
Satt bra till ovanpå support-depån och det mesta som hände såg vi från läktaren. EDIT: Som jag såg det körde Karthikeyan oväntat långsamt och Rosberg fick inte stopp på bilen i tid i den halvblinda kurvan. _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 14328 besök totalt |