Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racetech
![]() |
<< 1, 2, 3 11300 besök totalt |
Re:
om bilens chassi kan betraktas som helt styvt så borde väll dämparna i andra änden av bilen få en betydande roll? eftersom bilen inte kan rolla över enbart en axel? _________________ Rickard Olsson |
||||
Re:
Stämmer nog ganska bra det antagandet. Bakdämparna hjälper till och egentligen är det inget egentligt problem att åka utan dämpning i roll...iaf inte om allt är genomarbetat och anpassat för det. Jo Anton, den känner jag igen kan man säga. ![]() |
||||
Re:
Det enda som inte är up to date på den är nya aero kitet, som kom för 1 månad sedan. Annars är den så modern det kan bli. Jämför jag Formel Renault mot BMW 320i S2000 så gillar jag FR bättre. Det roligaste med BMWn är motorn. Det är iofs mina första intryck som jag fick när man jämförde på nära håll, väldigt nära håll. _________________ Andreas Douhan |
||||
Re:
Mycket riktigt, många Formel bilar som har monoshock är ofta odämpade i roll i fronten, och förlitar sig på de två dämparna i bak for rolldämpning. Vad som förvånar mig lite över lösningen på bilden högst upp på förra sida är att man inte har någon utväxling till dämparen, monoshocks brukar väl inte röra sig mycket mer än ett par millimeter. Borde därför ge mycket stiction och hysteresis i roll. _________________ Henning Olsson |
||||
![]() |
Racetech
![]() |
<< 1, 2, 3 11300 besök totalt |