Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Audi Ur quattro -83 spq replika
<<   1, 2, 3, 4   >>
5 besök senaste veckan (43469 totalt)
uffarn
billingsfors
Här sen Sep 2009

Trådstartare
nästa steg är att underredet kommer epoximålas o fram o bakvagn blästras/pulverlackas svetsa in fästen i bakvagn för knivkrängare o alubussningar osv coils osv skall monteras

på söndag ska de finnas bilder här när den är rullande är tanken ska bli kul o se om man hinner de delmålet,

billingsfors
Här sen Sep 2009

Trådstartare
skickade iväg kvinnan o kids på storhandlings helg så nu har de hänt en del men känns i kroppen för lite dygnet runt skruva kan man kalla de men vad gör man inte för att ta vara på tiden:)

underredet skrapat o blästrat o epoximålat o allt annat pulverlackat samt nya bussningar o leder överallt, även bromssystemet påbörjat (inte helt färdigt me fästen osv)

O som utlovat bilen står för första gången på sina egna hjul som kort bil, mycke arbete kvar med inpassning o de ena o de andra men väldigt skönt att få gjort detta gjort, nu börjar arbetet med att få färdigt fronten med ny frontdel för kofångare intecooler mm mm

Fixhult
Här sen Apr 2004

Lixom ingen återvändo nu thumbs up

Inte för att det varit nån innan heller, men nu syns ju den nya identiteten ordentligt

barre
Kalmar
Här sen Okt 2005

riktigt gott thumbs up
blir sugen på att inleda FAS II på mitt egna bygge

det jag diggar mest, kanske, är bromsvågen...har en likadan & det funkar klockrent thumbs up

jobba på, så fortsätter vi att motivera

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
uffarn
billingsfors
Här sen Sep 2009

Trådstartare
Re:

Niklas Falk skrev:
Lixom ingen återvändo nu thumbs up

Inte för att det varit nån innan heller, men nu syns ju den nya identiteten ordentligt

hehe nej nu skulle de bli jobbigt att ångra sig:)

billingsfors
Här sen Sep 2009

Trådstartare
Re:

barre skrev:
riktigt gott thumbs up
blir sugen på att inleda FAS II på mitt egna bygge

det jag diggar mest, kanske, är bromsvågen...har en likadan & det funkar klockrent thumbs up

jobba på, så fortsätter vi att motivera

jasså du kör samm broms system ja, vad valde du för huvud cylindrar? vad har du för ok o skivor? inte tungtrampat?lätt att justera vågen mellan fram/bak?

va lite nervös att de kanske kunde bli lite tung trampat så jag har gjort lite olika utväxlings alternativ i pedalstället om de skulle knasa men de kanske ja inte behöver ?

Ni som har olika alternativ ell bilder på spakställ/ växelspak inne i bilen så ös gärna på med allt ni har ell länka var de finns att köpa men de blir nog att bygga ett eget men alltid kul o se hur andra har gjort

billingsfors
Här sen Sep 2009

Trådstartare
va tror du boys and girls bling bling ell rallystuk inget svårt val för mig men bra med lite alternativ:)

Ume
Här sen Jul 2003

De vita utan tvekan! thumbs up

Hörby
Här sen Sep 2008

Re:

uffarn skrev:
nästa steg är att underredet kommer epoximålas o fram o bakvagn blästras/pulverlackas svetsa in fästen i bakvagn för knivkrängare o alubussningar osv coils osv skall monteras

på söndag ska de finnas bilder här när den är rullande är tanken ska bli kul o se om man hinner de delmålet,

Vad är det för epoxi du använder dig av? ser riktigt fräscht ut thumbs up

billingsfors
Här sen Sep 2009

Trådstartare
kan kolla upp exakt men köpte av den lokala lackförsäljaren tror de är ppg epoxi o sen audis ibis vit på de, epoxi grunden skall vara riktigt bra grund o rostskydd enligt dom man pratat med alla fall,

billingsfors
Här sen Sep 2009

Trådstartare
ännu en bra dag o jag fortsätter i samma anda o kör mina uppdateringar på söndagar, kommer att hända en del under helgen, mycke inpassning o motor o låda ska i för inpassning av intercooler ,kylare,lyktor mm mm så håll ut o o ös gärna på med bu o bä om allt som görs för alla komentarer e guld värda o gör att man masar sig till garaget, tycker de vart tomt me komentarer,,,,

billingsfors
Här sen Sep 2009

Trådstartare
motorn i endast för inpassning av lyktor,intercooler osv men framsteg görs hela tiden o även om de inte känns som en stor uppdate så är de ganska mycke jobb med att få allt att stämma hjälpligt

har skärt av rambenen o svetsat in nya fästen o bak kofångaren sitter en båge som agerar hållare för front samt oljekyl,intercooler, hela fronten samt grillen blir ett paket som lättvindigt lossas med dzus fästena o gör motorn lätt åtkomligt, inte helt klart på bilderna men ni förstår säkert hur ja tänkt.

även knivkrängaren bak kom plats efter lite övertalning

Long valley
Här sen Nov 2005

Framsteg hela tiden - gött med energi till att få ngt gjort i ditt garage

RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007

Trevligt thumbs up men en undran funkar kränghämmaren som den ska med den där uppåt böjen?
Alltså lyfter den hjulet på andra sidan om du lyfter på denna sida?

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
uffarn
billingsfors
Här sen Sep 2009

Trådstartare
Re:

RallyQuattro skrev:
Trevligt thumbs up men en undran funkar kränghämmaren som den ska med den där uppåt böjen?
Alltså lyfter den hjulet på andra sidan om du lyfter på denna sida?

Bra med synpunkter
tror du att jag har gjort en tanke vurpa där? jag har inte hunnit prova den men de ska ja helt klart göra snarast, hur tänker du angående krängaren för har ju sett andra som av plats brist gjort på detta viset o bara antog att de fungerar,
menar du att böjen gör att de fjädrar i röret ell att de blir nån form av utväxling pga böjen? förklara gärna för en som vill lära sig:)

Stockholm
Här sen Mar 2007

Ja jag tänkte att bara röret eller kniven fjädrar nu utan att röret vrids.
Men bara prova att hissa ena sidan o se vad som händer med krängaren samt hjulet på andra sidan.

Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

RallyQuattro skrev:
Ja jag tänkte att bara röret eller kniven fjädrar nu utan att röret vrids.
Men bara prova att hissa ena sidan o se vad som händer med krängaren samt hjulet på andra sidan.
Vilka krumelurer krängaren har spelar ingen roll så länge som den kan rotera fritt och därmed kommunicera rörelse mellan sidorna.
Om den inte kan rotera fritt i bussnignarna/lagringen så är det ju bara en annan form av fjäder.

uffarn
billingsfors
Här sen Sep 2009

Trådstartare
ja krängaren kan ju röra sig i sina fästen så jag får helt enkelt prova när jag fått ner den på hjulen men med mina otroligt enkla uträkningar så har ja fått för mig att detta ska funka
Men bra både martin o falk o ni som öser på för lättare att göra om nu än sen,

Soligt o fint o elmia närmar sig då kom verkligen ban suget rejält o tankarna går ju om man skulle rota fram nåt så länge o hinna åka några trackdays under sommarn, ... vet ni nåt kul som kan tänkas vara till salu för vettiga pengar så hajja gärna till så lusläser ja blocket osv

Stockholm
Här sen Mar 2007

Ner på hjulen
Hänger den inte på en lyft nu? bara sätta in en pallbock på ena sidan intill spindelleden o hissa ner o se hur allt rör sig = mycke lättare nu att kolla allt utan hjul..

Ja snart e sommaren här, GRC 20april Gotland ska ja köra o ja har ingen motor i bil, ska byggas downpipe, avgas, bromsar +annat samt mappas osv... men än har jag inte kastat in handsken

Citera
uffarn
billingsfors
Här sen Sep 2009

Trådstartare
Ja så kan ja kan ja såklart göra får prova de , Asså släpp lite info vad e du bygger i nuläget för 80quatttron sålde du iväg ell? Har faktiskt aldrig kört på Gotland e lite fel sida för mig e de en kul bana så värt o åka dit?

Stockholm
Här sen Mar 2007

Det kommer en projekt tråd i typ april-maj hoppas jag, allt e dokumenterat så ja har tusen tals bilder att gå igenom

Igår natt/skärtorsdag så upptäckte jag att gasen till Tig'en e nästan slut thumbs down o nu e ju alla gasdepåer stängda över hela påsken blir till o snåla= bara loppa med det som finns kvar o åka till nån kompis o hel svetsa..

Ja Gotland e BÄSTA banan bara man lär sig den.

Nä åter till dig nu vill vi se framsteg i påsk på din spq med nya bilder.

Citera
Våra race- och banåkarbilar
Audi Ur quattro -83 spq replika
<<   1, 2, 3, 4   >>
5 besök senaste veckan (43469 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande