Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
Ginetta GT5 Challenge 2013
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
41837 besök totalt
racerberg
Stockholm
Här sen Maj 2012

Sjukt fina bilder! Sjukt kul

Där missade jag något, men vi ses på Anderstorp i Augusti. Frestande att vara med till Spa nästa år om det blir något sådant.

"Faster faster faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death"
Citera
Reodor
Linköping
Här sen Sep 2005

Trådstartare
Race 2 avlöpte utan större problem. En hel del avåkningar och gulflagg men bara i korta sektioner. Bra och snabbt jobbat av funktionärerna att få undan bilarna.
Riktigt tuff start med 35 bilar som alla vill in i samma kurva först. Att gå 3 i bredd in i Eau Rouge i 160kmh är en upplevelse
Det var många som genade över krönet, även undertecknad en hel del, även om jag inte insåg det förns efter att ha kolla på filmerna var jag faktiskt kör. Morgonens race kommer nog bli ännu bättre efter att tävlingsledningen hade en del synpunkter för Ginettaförarna på att banan faktiskt går innanför de vita linjerna och vilket tempo man bör ha under gulflagg.

Stavros gjorde en bra uppkörning och kom ikapp Jeff med mig och Andreas jagandes en bit bakom. Kalle fastnade lite längre bak i starten och körde upp sig bland de Brittiska G20 bilarna.
I morgon startar vi efter placering i Race2 vilket innebär att de svenska G20 bilarna står samlade med Kalle strax bakom. Då borde vi kunna hålla Britterna bakom då de kör på gatdäck.

Här kommer lite bilder

Det är lite festivalstämning i depån då de imorgon startar ett 25h race

Formering innan warm up varvet

Trångt i första kurvan

Full fart uppför Eau Rouge

Skönt att få målflagg efter ett intensivt race!

Brittiska Ginettaserien har en lastbil och lounge med soffor och barstolar, ölkyl och kaffe. Dessutom är lastbilen full med reservdelar. Allt från tändstift, olja och bromsbelägg till kompletta motorer nya på pall. I svenska serien har vi inte lika flashig lounge men likväl en lastbil full med reservdelar thumbs up

Ang Spa nästa år vet jag inte hur det blir. Vi är däremot några som funderar på att besöka ett eller två Brittiska Ginettalopp i England nästa år.

Hallstahammar
Här sen Dec 2012

Jättebra inlägg Daniel!

Jag kan bara instämma i att det var grymt kul att köra på Spa och ihop med britterna så vi hade ett rejält startfält på 35 bilar. Sedan varierade körstilarna och jag har lite plastning att göra men det får man ta...

Personligen slutade kammade jag hem två stycken andraplatser och en fjärdeplats och att få spruta champagne på podiet efter sista racet på formula 1 maner var ganska kul

Jag har mycket bra filmer som jag måste klippa ihop, bra underhållning thumbs up

Vi ses på Anderstorp

Ginetta G20 -07, #95 GT5 Challenge 2015
Corvette C5 Z06 -03
Honda CBR900 Fireblade -92
Citera
Reodor
Linköping
Här sen Sep 2005

Trådstartare
Vilken helg!

Mer bilder och filmer kommer

Starten i Race3

Första kurvan

Hela pärlbandet i full fart över Eau Rouge

Några glada typer

Stockholm
Här sen Maj 2012

Fantastiskt roligt! Bra bilder

Citera
Jeff Steinmetz
Borås
Här sen Apr 2011

Spa Francorchamps 2013

Hej!

Självklart var det en häftig upplevelse att få köra på Spa. Klart värt den långa resan.

Det har nästan blivit lite utav en tradition med en kort resumé av racehelgerna så här kommer mitt bidrag.
Håll till godo och följ mig gärna på facebook under gruppen Jeff Racing.

http://www.youtube.com/watch?v=MKn5BwEzz7M

Linköping
Här sen Sep 2005

Trådstartare
Här kommer lite film, har klippt bort när det inte händer så mycket.

Race 1 Fredag
http://youtu.be/5_4556jfPIw

Race 2 Fredag
http://youtu.be/uxpEkagrf88

Race 3 Lördag
http://youtu.be/VuS6SFIpivM

Jeff, kolla slutet på race 3, där hade vi en bra fight. Hade det blivit ett varv till hade det kunnat bli intressant då vi kom ikapp Andreas som fastnat bakom en Britt.

Limmared
Här sen Jul 2013

Wow... blir nästan lite svettig av att se dom filmerna.

Jeff Steinmetz
Borås
Här sen Apr 2011

Anderstorp

Hej!

Har ni sett om anmälan till anderstorp kommit ut? jag har kollar arc's hemsida men står att klassansvarig har hand om anmälan. Efter samtal med Leif så är det dock inte han som har det, något som hört nåt annat?

Fixhult
Här sen Apr 2004

Re: Anderstorp

Jeff Steinmetz skrev:
Hej!

Har ni sett om anmälan till anderstorp kommit ut? jag har kollar arc's hemsida men står att klassansvarig har hand om anmälan. Efter samtal med Leif så är det dock inte han som har det, något som hört nåt annat?
Rent administrativt så skulle det vara jätteenkelt att lägga till Ginetta som klass på SPVMs anmälan:
http://www.spvm.se/anderstorp2013.html
Men naturligtvis behöver kostnader och annan joxinfo inte stämma till 100%.

Det är bara att hojta till när ni vet hur ni vill ha det.

Jeff Steinmetz
Borås
Här sen Apr 2011

Det skulle vara det enklaste ja. Frågan är om det är ok för Leif Lindström som är promotor för klassen.?!

Hallstahammar
Här sen Dec 2012

Leif skrev i sista mailet (i fredags?) att vi skulle få en länk till anmälan denna vecka. Har du annan info om anmälan Jeff?

Corvette C5 Z06 -03
Citera
Jeff Steinmetz
Borås
Här sen Apr 2011

Ne egentligen har jag väl ingen annan infp. Har också fått det mailet men tycker det är konstigt att det ska ta sån tid att få ut ett anmälningsformulär.speciellt med tanke på att det är så stor tävling.men vi hoppas på det bästa och att det snart kommer ut thumbs up

Hallstahammar
Här sen Dec 2012

Jag kan bara hålla med dig Jeff, hoppas det kommer något snart...

Corvette C5 Z06 -03
Citera
Ekvall
Hallstahammar
Här sen Dec 2012

Nu finns info och anmälan på swedish-gt.se, bra!

Corvette C5 Z06 -03
Citera
Supersnake
Limmared
Här sen Jul 2013

Tjena alla.
Såg att vi nu är 9st G20 och 10st G40 som är anmälda till racet i Anderstorp. Kul med många deltagande.
Om någon inte anmält sig eller har glömt så är det hög tid att göra det.
Ska bli jäkligt roligt att prova detta, jag ska köra G20 och det är mitt debut race.

Med vänlig hälsning Joakim

Reodor
Linköping
Här sen Sep 2005

Trådstartare
Hej!
Ja, det ska bli hur kul som helst! håller på att fixa det sista på bilen och är ordentligt taggad
Såg att Anderstorp Racing Club kör kvällsträning den 15e kl 16-19 om man vill träna lite extra.
kolla här:
http://event.arc.nu/events/kvallstraning-bil-130815/

Själv hinner jag inte dit utan kommer ner på fredagen.

Jag har en sliten uppsättning torrdäck som klarar en tävling till om det är någon som är utan. Dock ser det ju ut som att man tillslut får användning för regndäcken annat än som vikter till tältet

Linköping
Här sen Sep 2005

Trådstartare
Händelserik helg med växlande väder.
Jag hade ett par riktigt roliga fighter under helgen, jag körde dessutom i Modsport3 som kördes samma helg vilken i G20n och G40n platsar utan några modifieringar.
Tråkigast var startkraschen i race 1 där två bilar var så illa skadade att de inte kunde starta i race två på söndagen.
Båda racen gick på torr bana medan kvalet gick i regn.

Lite nya förare var med och testade Ginetta vilket är kul, hoppas på flera bilar under nästa säsong

Jag gjorde även min sämsta målgång i race två. tog målflaggan ute i grönskan och tappade andraplatsen

Här kommer ett videoklipp på höjdpunkterna, det blev rullande start efter startkraschen och jag var inte med riktigt så det blev mest att jaga i första racet. Andra racet bjöd på mera fighter med Anders, Joakim och Stavros samt depåstopp.

http://youtu.be/zFK15RTgkz8

Hallstahammar
Här sen Dec 2012

Händelserik helg på Anderstorp, verkligen! Själv var jag siste bil som kraschade i starten av race 1 så jag hade en del meckande att göra. Stort tack till alla som hjälpte till på olika sätt med delar, verktyg och glada tillrop! Jag kunde köra långloppet på söndagen och det var kul, jag hade många fajter där trots start sist pga ingen tid i race 1.

Även kul att det var så många G20 med, hoppas det fortsätter så.

Nu blir det laga bilen inför Mantorp, bra att det är några veckor dit. Vi ses där

Corvette C5 Z06 -03
Citera
Supersnake
Limmared
Här sen Jul 2013

Jäklar vad skoj det var att testa detta, det blev ju inte sämre av att jag lyckades vinna Modsport 3. Synd att jag hade sådana problem med fästet i framvagnen, däcken blev snabbt överhettade men det är ju så det blir med en bil man inte kört innan. Var ju kul att jag lyckades köra snabbaste varvtiden i G20 på race 2. Jag satte tiden på varvet efter depåstoppet och då kände jag att jag hade bra grepp, men sen blev det halkigt igen.
Tack för en trevlig helg, ni är verkligen ett helskönt gäng och det gav ju kraftig mersmak. Vi får se om vi ses på Mantorp igen.

racerberg
Stockholm
Här sen Maj 2012

Tyvärr missade jag Anderstorp pga blodförgiftning, men är med på Mantorp eftersom bil står klar och allt redo för race

Citera
Elitracing (åskådarracing)
Ginetta GT5 Challenge 2013
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
41837 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande