| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Erfarenheter av Dunlop Super Sport Race
|
<< 1, 2, 3 6856 besök totalt |
|
Re: Dunlop SSR och Dunlop övriga R-däck
Jojojo.. Men jag ska ju köra på Knutstorp under söndagen,,dagen efter Emmaboda.. Till strippen kommer det sitta MT-Slicks.. Ang filmen så gjordes den under reportage..Så det har egentligen inget med stripp eller nått o göra,, bara dom som ville få med en lite fräsig start..
/R _________________ Robert Uhr. |
||
Bridge stone hard fram, Yokohama Super Soft bak. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||
|
Anders Jonsson: vad ska man ha för tryck i dessa däck tycker du? Vid bankörning och gatkörning? Visst ska man mäta däcktryck när däcken är kalla?
Vad tror du om 2.0 vid bankörning och 3.0 vid gatkörning? Gäller en m coupe. Tack!
_________________ mvh Philip Lundh |
||
|
Rent spontant så känns det som om du bör kolla så du inte får för högt tryck om du kör mycket motorväg...
Men du kanske menade max varmtryck? Låter ju rimligt att du menade det iaf...
_________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
|
jepp, eller så har man med sig en liten kompressor/pump, men det är lite överkurs.
3.0 låter iaf väldigt högt med tanke på att det är R-däck, men å andra sidan så kör jag ju lite lättare motorsvagare bilar med helt andra dimensioner så jag kan ju vara ute på den där vårisen som knakar. Står det inga rekommendationer på däcken? Det är Direzza va? _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
|
_________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||
|
Nu när jag köpte mina D01J så sa Thomas att det skulle vara ca 2,2 i varmtryck på bana och när man åkte efter vanlig väg så skulle man titta vad det stod i instruktionsboks boken om rek. däcks tryck, det brukade tydligen funka bra. Nu vet jag iofs inte hur mycket det skiljer på D01J mot Super Sport Race.
|
||
![]() |
Däck för banåka
Erfarenheter av Dunlop Super Sport Race
|
<< 1, 2, 3 6856 besök totalt |