Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 6 besök senaste veckan (36197 totalt) |
Re:
![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Tobias Bengtsson Porsche 964 Carrera 2 - 1993 Porsche 964 Carrera RSR (Replika) - 1990 Porsche 964 Carrera 4 - 1990. (Såld) |
||
Kul at bilen är på väg tlbks i PCSR. Den har rekord på Knutan i sin klass i klubben så du vet att den kan ! Alla tider finns i arkivet på PCSR hemsidan om du vill ha en benchmark, men det vet du troligen
_________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||
Varit hos Millway och gjort 4-hjuls och CW idag. Snart premiär!
1224 kg blev resultatet, vilket får anses riktigt bra med 97 kg förare och strax över 40 liter bensin. Nu kvarstår ett effekttest för att se att jag hamnar rätt. Uppskatad effekt är 300 hk men jag vill vara lite mer säker. ![]() _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||
Så får det bli Tobias. Blir att träna lite på förbaskade tå-häl som är så viktigt tydligen om man inte gillar att byta växellåda och drivaxlar på sina lediga stunder.
![]() Blir det något åkande för dig i år? _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||
Tyvärr en usel start på säsongen. Missade tå häl innan Ejes. Sladd och baklänges ut på gräset över curbsen. Resultat 3 trasiga vippor. Nu blir det snabbrenovering och sedan mängdträning till tå häl sitter i ryggmärgen!
![]() _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||
Snygg bil, men ruskigt tråkig händelse.
Är diffen så hård så du inte kan köra utan tå/häl eller varför hände det? _________________ Tobias Bengtsson Porsche 964 Carrera 2 - 1993 Porsche 964 Carrera RSR (Replika) - 1990 Porsche 964 Carrera 4 - 1990. (Såld) |
||
Man måste köra tå häl annars sticker bakvagnen eller låser bakhjulen. Därför avbryter jag tävlingstanken och fokuserar på tå häl och flyt i körnimgen till det sitter perfkt. Kanske tar 200 varv men kan också ta 1000 varv
![]() Oavsett ingen mening att tävla igen eller pressa hårt förrän det sitter i ryggmärgen. Det positiva är att jag snart har tre bilar att träna på. Den oranga på PCSR träffar. Ginettan på SLC tävlingar. Den röda 964:an på väg till jobbet. ![]() Har inte satt på nya fronten. Kräver lite kärlek och saknar lack. ![]() _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||
Re:
Trasiga vippor? Låter mer som om du fick i fel växel och övervarvade? _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||
Aha, nä då funkar nog inte kedjesträckarna så bra.
Man måste frikoppla eller låsa upp hjulen om man är på väg runt i hög fart. Men du måste nog haft lite otur för jag vet många som snurrat i ganska hög fart på tex slalom och superstage utan att skada något. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||
Visste faktiskt inte om att det var ett problem på bakmotorbilar men nu har jag full koll på vad som kan hända
![]() Nya kammar och nya vippor så blir motorn fin igen. Nästa gång jag går runt så ställer jag mig på bromsen. Tror inte att det kommer att hända igen! ![]() _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||
Tror ingen motor gillar att gå baklänges, kamkedje/rem sträckaren hamnar ju på fel sida och kamtiderna ändras pga detta.
Tror som sagt att du haft lite otur också. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||
Synd med ras
![]() Läcker kärra John, hoppas du får rätt på den snabbt så vi får läsa spännande rejsrapporter, fort lär det ju gå ![]() ![]() _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 6 besök senaste veckan (36197 totalt) |