Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
STCC 2014
<<   1, 2, 3, 4   >>
34996 besök totalt
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

Trådstartare
Premiär imorgon.
Hoppas på överraskande bra rejs då. thumbs up

Så även i Rallycrossen.
Ser fram emot att se sammandraget. thumbs up
Var ett bra tag sedan det var Rallycross på Knutstorp.

Här sen Jul 2003

Svtplay hela dagen ju!, blir att kika så mkt man hinner idag

Det här är IMPONERANDE!, i en ny bil utan att ha tävlat på 4år!. Prinsen näst sist!, det var ju G-let dåligt med tanke på att han kör många mil i denna bil nu..

http://www.teknikensvarld.se/2014/05/09/48173/emma-kimilainen-imponerade-i-stcc-kvaldebut/

https://www.youtube.com/channel/UCOQb17Kro9L-iuT91cKxsjA
https://www.instagram.com/faceliftgt
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002

Idag tar jag med lillgrabben upp till Knutan och kollar live. Mixen med Rallycross känns riktigt spännande thumbs up

München
Här sen Jul 2006

Kikar på SVT Play, hoppas det är mer underhållande än förra året, synd bara att Kruse är kvar som kommentator.

München
Här sen Jul 2006

Första racet va inte så dumt ändå, synd att fältet är lite litet, men sköna fighter! Speciellt mellan Ekblom och Björk.

Sen kom RobinNilsson o smitta ner bilden

Här sen Jul 2003

Ja var ju riktigt spännande!, hände väll mer i detta än under hela 2013

Tror ni de hinner laga alla bilar?, Finskans såg ju rätt mörbultat ut och prinsen

Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006

Men gissa huvudrubriken på AB efter första racet .......

Här sen Jul 2003

Prinsen va F....

Annars var andra rejsen en lite för statisk tillställning..

Men som helthet 3+ på racen!, bra!

Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006

Ja det va inte tråkigt att titta på i alla fall, en sak jag reflekterade över, Dacian, varför i hela friden har dom valt o använda samma karossform som Saaben!? , hmm

Stockholm
Här sen Sep 2008

Ultura skrev:
Ja det va inte tråkigt att titta på i alla fall, en sak jag reflekterade över, Dacian, varför i hela friden har dom valt o använda samma karossform som Saaben!? , hmm

Det var en saabkaross som dom bytte för och akter på. Kian är en ombyggd Citroën . Alla bilar har väl megentligen samma taklinje. Kostar en del att bygga kaross och reservdelar.

München
Här sen Jul 2006

Mr C skrev:
Ultura skrev:

Det var en saabkaross som dom bytte för och akter på. Kian är en ombyggd Citroën . Alla bilar har väl megentligen samma taklinje. Kostar en del att bygga kaross och reservdelar.

Ok, men det är bara Dacian jag verkligen reagerat på , fast samma taklinje kan det väl inte va på alla? ser inte så ut iaf, fast det kan väl va färgsättningen också.

Ume
Här sen Jul 2003

Trådstartare
Så hela sändningen på SVT-play thumbs up

Överraskande bra race i STCC. thumbs up
KUL som tusan med de nya och med alla nya i täten.
Race två var som vanligt annars.

Hoppas det fortsätter med all omväxling.

Norrköping
Här sen Okt 2005

Skit duktig tjej!! inte tävlat på 4år och är så snabb i en ny klass thumbs up imponerande

Karlskoga
Här sen Nov 2009

Synd bara att hon sprang på våran Prins 2 gånger!

Norrköping
Här sen Okt 2005

PJ122s skrev:
Synd bara att hon sprang på våran Prins 2 gånger!

Jo det va ju synd...(han var väll för långsam)

Helsingborg
Här sen Jun 2006

säga vad man vill om de nya kvalreglerna är sportsligt eller ej, men spännande blir det!
Med tanke på hur mycket folk det var på ett mulet knutstorp igår så tror jag rallycrossen var ett bra tillskott för STCC-cirkusen. vet inte när jag såg så mycket folk när det var så dåligt väder på en racingbana i sverige senast. (eller jo, WTCC på Anderstorp 2007, då var det liiite mer publik... )

Jag tror att om man kan få in en VM-serie på en svensk bana och samtidigt köra STCC som en supportklass, det hade kanske svingat upp intresset en del för både svensk publik samt utländska förare.

Team Blyfot Racing #13
Bygger på: Toyota Starlet -83
Rejsar i: Opel Corsa GSi -91
4-timmars.se
Citera
McRae
HQ
Här sen Maj 2004

Ultura skrev:
Mr C skrev:
Ultura skrev:

Ok, men det är bara Dacian jag verkligen reagerat på , fast samma taklinje kan det väl inte va på alla? ser inte så ut iaf, fast det kan väl va färgsättningen också.

Nej, de har verkligen inte samma taklinje allihopa. Alla var unika från början. Att Dacian tilläts ha kvar SAAB-mittdelen (eller ja, att man bara bankat dit lysen och grill från Dacia på befintlig SAAB-kaross) är väl OK, eftersom Dacia inte har någon dylik bil i sortimentet, alternativet hade ju varit att de inte fått åka öht, dvs ingen spons till Mattias. Men att man godkänner att KIA får göra likadant med Citroenen, när Optiman är i rätt storlek, det är faktiskt riktigt pajas.

Speed costs money, how fast you wanna go?
Citera
Tokmeken
Helsingborg
Här sen Jun 2006

Det finns en sedanmodell av Logan, dock ej på den svenska marknaden. Jag tycker då att Dacians design i STCC inte bara är taget ur luften?

Team Blyfot Racing #13
4-timmars.se
Citera
McRae
HQ
Här sen Maj 2004

Jag menade inte att de inte har en sedan, problemet är att TTA-chassiet är designad för "premiumklass" när det gäller storlek på bil. Logian är alldeles för liten, hade nog sett riktigt konstig ut om de försökt stretchat den så mycket.

Tagen ur luften, tja... Tycke och smak kanske, men faktum är att det ÄR en SAAB med andra lysen och grill, det är den enda förändringen på bilen. Vilket jag inte har ett problem med som sagt, men att påstå att det är en Logian är nog att gå lite långt. Dacia SR får det väl bli, för att prata BMW språk! Du kan till och med se var SAAB-lysena ska sitta fram på den...

Speed costs money, how fast you wanna go?
Citera
Tokmeken
Helsingborg
Här sen Jun 2006

McRae skrev:
Jag menade inte att de inte har en sedan, problemet är att TTA-chassiet är designad för "premiumklass" när det gäller storlek på bil. Logian är alldeles för liten, hade nog sett riktigt konstig ut om de försökt stretchat den så mycket.

Tagen ur luften, tja... Tycke och smak kanske, men faktum är att det ÄR en SAAB med andra lysen och grill, det är den enda förändringen på bilen. Vilket jag inte har ett problem med som sagt, men att påstå att det är en Logian är nog att gå lite långt. Dacia SR får det väl bli, för att prata BMW språk! Du kan till och med se var SAAB-lysena ska sitta fram på den...

Jag förstår dig och kan hålla med. Är nog därför det inte heller står logan på bilen heller. Men jag är imponerad att brovallen håller sig kvar i serien! Hellre lite sämre passform på karosserna än att de drar pluggen ur satsningen. Kostar ju någon miljon i drift per bil och säsong. Inte lätt i lilla Sverige.

Team Blyfot Racing #13
4-timmars.se
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004

Tokmeken skrev:
Men jag är imponerad att brovallen håller sig kvar i serien! Hellre lite sämre passform på karosserna än att de drar pluggen ur satsningen. Kostar ju någon miljon i drift per bil och säsong. Inte lätt i lilla Sverige.

Håller med dig. Bättre att de faktiskt hänger med rätt bra med bra förare även om jag självklart också hade sett att de såg riktigt bra ut. Vi får nog acceptera lite sånt här nu för att bygga upp STCC igen.

Tykcer den här säsongen ser lovande ut nu. Ska bli intressant att vara på plats resten av helgerna.

STCC 2014
<<   1, 2, 3, 4   >>
34996 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande