Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-04-17/18 Licenskurs på Knutstorp
<<   1, 2, 3
9838 besök totalt
Plus2
Malmö
Här sen Jan 2004

porschedriver skrev:
Men man behöver inte ha körkort för att ha licens!

Jag vill minnas att på teoridelen av utbildningen sades det att ett indraget körkort kan resultera i indragen licens beroende på vilken eventuell trafikförseelse man har gjort sig skyldig till.

MGCC Malmö vill i alla fall se körkortet för en senior som söker licens.

Mvh,
P-o

Dan P
Skåne
Här sen Feb 2004

Plus2 skrev:
porschedriver skrev:

Jag vill minnas att på teoridelen av utbildningen sades det att ett indraget körkort kan resultera i indragen licens beroende på vilken eventuell trafikförseelse man har gjort sig skyldig till.

Mvh,
P-o

Den kursen jag gick sa de att fortkörning snarare var en merit än ett skäl att dra in licensen!
men det fins ju så många andra trafikbrott som är anledning till att dra in licensen...

porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003

Plus2 skrev:
porschedriver skrev:

Mvh,
P-o

Det handlar nog om att om man åker dit på rattfylla/onykterhet så ska man för f_n i h_e inte få lov att köra på en racerbana heller. Sedan får ju SBF inte reda på att man blivit av med kortet utan att man berättar det!

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
Macke
Växjö
Här sen Dec 2003

Trådstartare
Filmen finns på min dump:

http://130.240.192.120/~reaperman/cars/licens18korninglow.wmv

Min bil kom inte med så mycket med det va trevligt ändå

Tror du missade A finalen på slutet.

Citera
Dan P
Skåne
Här sen Feb 2004

Macke skrev:
Tror du missade A finalen på slutet.

Stämmer! det var så jäkla kallt och blåsigt där jag stod, rätt klädd var man inte heller.....

Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003

Vad ska man säga! :woot:

http://www.hyllingems.nu/index.asp?N=1425

/Björn

Porsche 944 TURBO
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002

964c2 skrev:
Vad ska man säga! :woot:

http://www.hyllingems.nu/index.asp?N=1425

/Björn

Håller med thumbs up
Hoppas verkligen att det blir något av henne, det hade varit roligt att se en svenska i internationell racing Verkar onekligen vara en talang att ta tillvara på.

MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003

porschedriver skrev:
Plus2 skrev:
Tack till Dan P för filmerna!

Jag tänkte också passa på att berätta för mina kurskompisar att komma ihåg att skicka med en kopia på körkortet när ni skickar in er licensansökan. Vid kursavslutningen räckte jag upp handen och frågade kursledaren om inte han kunde kolla körkortet och stämpla ansökan redan där, "Nä nä, det behövs inte"...

Jag har fått mina Bridgestone RE540 S, så nu är det bara en hjulinställning som saknas innan premiären i KM1 den 9/5 på Knutstorp

Mvh,
P-o

...eller är det nya regler? I så fall måste ju alla juniorer(<18) ha dispans???? då blir det inte mycket formelfordtävlande!

Nu blev jag lite osäker. Tänkte skicka in min licens ansökan idag men hur gör jag med körkortet? Finns en ruta på licens formuläret där klubben ska stämpla om man har körkort men det räcker kanske om jag skickar in en kopia på körkortet?? Hur har ni andra gjort?

Philip Lundh
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

MatroxMGA skrev:
porschedriver skrev:
Plus2 skrev:
Tack till Dan P för filmerna!

Jag tänkte också passa på att berätta för mina kurskompisar att komma ihåg att skicka med en kopia på körkortet när ni skickar in er licensansökan. Vid kursavslutningen räckte jag upp handen och frågade kursledaren om inte han kunde kolla körkortet och stämpla ansökan redan där, "Nä nä, det behövs inte"...

Jag har fått mina Bridgestone RE540 S, så nu är det bara en hjulinställning som saknas innan premiären i KM1 den 9/5 på Knutstorp

Mvh,
P-o

...eller är det nya regler? I så fall måste ju alla juniorer(<18) ha dispans???? då blir det inte mycket formelfordtävlande!

Nu blev jag lite osäker. Tänkte skicka in min licens ansökan idag men hur gör jag med körkortet? Finns en ruta på licens formuläret där klubben ska stämpla om man har körkort men det räcker kanske om jag skickar in en kopia på körkortet?? Hur har ni andra gjort?

Den finns där för Rally's skull..... Racing är det borttaget krav på att ha körkort sedan 990101.....
Så strunta i det.

Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

porschedriver skrev:
Plus2 skrev:
porschedriver skrev:

Mvh,
P-o

Det handlar nog om att om man åker dit på rattfylla/onykterhet så ska man för f_n i h_e inte få lov att köra på en racerbana heller. Sedan får ju SBF inte reda på att man blivit av med kortet utan att man berättar det!

Stämmer att dom har en teoretisk möjlighet att dra in licens för rattfylla, men i praktiken gör dom inte det heller eftersom ingen har koll på det... det är iaf ingen som har blivit av med licensen än pga den anledningen.

MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003

ok, tack Fredrik! Då struntar jag i det. thumbs up

Philip Lundh
Citera
MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003

Skickade in min licensansökan för ca en vecka sedan men inget svar från SBF, hur lång tid brukar det ta? Är det något jag kan har glömt att inkl. i ansökan..........behöver sin klubb skriva på ansökan för att bekräfta att man verkligen är medlem??

Philip Lundh
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003

MatroxMGA skrev:
Skickade in min licensansökan för ca en vecka sedan men inget svar från SBF, hur lång tid brukar det ta? Är det något jag kan har glömt att inkl. i ansökan..........behöver sin klubb skriva på ansökan för att bekräfta att man verkligen är medlem??

Jag fick inbetalningskortet förra torsdagen (om jag minns rätt) och sen min licens bara några dagar efter att jag betalat, men jag lämnade ju min ansökan direkt till kursledarna på Ring Knutstorp den 18/4...
På kursen sa de väl att det brukar ta ett par veckor och det stämmer ju hyfsat i mitt fall.

Citera
MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003

ok, då har de ett litet tag till på sig.

Hur blir det med MGCC körningen imorgon, har ni fixat overaller?

Philip Lundh
Citera
JP
Vallåkra
Här sen Okt 2004

Ny på att skriva
inlägg i forumet

964c2 skrev:
Kan informera att Therese som körde den grön-lila Opeln (TS-motor) körde igår 1.14 på kvällssträningen :woot:

Mvh,Björn

Vill bara informera om att nu i slutet av året låg Therese och körde på 1,12 blankt. Hon pendlar på 3 tior upp & ner

Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003

JP skrev:
964c2 skrev:
Kan informera att Therese som körde den grön-lila Opeln (TS-motor) körde igår 1.14 på kvällssträningen :woot:

Mvh,Björn

Vill bara informera om att nu i slutet av året låg Therese och körde på 1,12 blankt. Hon pendlar på 3 tior upp & ner

Jo, bästa tiden ligger väl på 1.11.65X om jag inte minns fel

/Björn

Porsche 944 TURBO
Citera
Eftersnack
2004-04-17/18 Licenskurs på Knutstorp
<<   1, 2, 3
9838 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande