| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Elitracing (åskådarracing)
F1 2020, 21, 22, 23, 24, 25, 26......
|
517 besök senaste veckan (20213 totalt) |
|
Re:
Vet inte om det hade gjort någon skillnad på resultatet, mercan hade ett rejält övertag. fortfarnade optimistik om detta, men vi får se hur snabbt teamen lyckas anpassa sig. _________________ Sebastian Steiner Vw golf Mk5 cup Vombsmotorsport |
||||
|
Jag har hört alldeles för många gnälla över att det här inte är F1 och att det inte är racing överhuvudtaget. I mina ögon är det fortfarande den snabbaste formelbilsserien med öppenhet för teknisk innovation, dvs F1. Mig veterligen har racing alltid varit att under ett givet reglemente se vem som är först över mållinjen efter en given distans.
Det har alltid varit viktigt att anpassa körning så att man inte förstör fordonet innan man passerar mållinjen. Jag har inte följt serien sen start så jag vet inte hur det var de första åren, men så länge jag känner till har det inte gått att köra med full attack från start till mål. Har man försökt det har det slutat med haveri av något slag, antingen i kontakt med omgivningen eller tekniska problem. Jag håller med om att det ser fånigt ut när en omkörande bil har 100km/h högre fart än offret för manövern, men det är en intrimningssak under åren reglementet finns. Min kritik mot nuvarande system är att bilarna är för breda för banorna som används och att de väger över 500 kg. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
|
_________________ Alex H-e-d-s-t-r-ö-m Tesla Model Y Performance -22 Peugeot 306 GTi -97 195hk@7900 195Nm@6500 VW 1500 baja -69 ( www.instagram.com/alexbajabug/ ) |
||||
|
Re:
Men det kanske blir bättre när fler än en handfull lärt sig hur det kan nyttjas på rimligt sätt. |
||||
|
Jag tycker det är lite läskigt hur snabbt de tappar hastighet när den elektriska effekten tar slut. Känns som att det skulle kunna bli rätt läskiga olyckor med så stora hastighetsskillnader under omkörningarna ifall effekttappet kommer oväntat för någon av bilarna.
Med det sagt var Australien absolut bättre än många race förra året, vi får hoppas att det håller sig _________________ Melvin Lindholm @veryslow944 på Instagram Porsche 944 -84 |
||||
|
Re:
Känns som dom saknar iaf 100-200hk från motorn för att inte göra skillnaden så otroligt stor när batteriet tar slut. Vi får väl se hur säsongen går, inte jätteimponerad av nya drivlinan än iaf, speciellt i kvalet blev det rätt lökigt. Brukar annars gilla kval, ibland har ju kvalet varit bättre än rejset
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
|
Re:
Har samma tanke. det saknas effekt i en av motorerana antingen 200hk till eller dubbelt så mycket batteri tid. när dom inte ens kör "fullt" hela varvet i kvalet för att kunna använda batteriet på rätt ställe _________________ Sebastian Steiner Vw golf Mk5 cup Vombsmotorsport |
||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
F1 2020, 21, 22, 23, 24, 25, 26......
|
517 besök senaste veckan (20213 totalt) |