Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 20, 21, 22 >> 12 besök idag (145710 totalt) |
Letar fortfarande efter Yttre driv knutar till golf Vr6. söndriga eller hela kvittar men vägrar köpa nya för 800 st för sen såga sönder dom
som jag tänkt Göra... Ingen som byttat knakande driv knutar på sin vr6 eller jobbar på någon verkstad som byttat... Jag köper dom för några hundra av er istället för ni ska kasta dom... _________________ Marty Cronvall |
||||||
_________________ Marty Cronvall |
||||||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||
_________________ Henrik Andersson Volvo 855 T5 -96 Volvo S40 T4 -99 Volvo S40 T4 -98 www.facebook.com/SaintCroixEngineering |
||||||
Tackar..
men caddyn ska gå bättre .. med den.. hoppas jag.... Fick lite godis i dag ett riktigt proffsigt costum grenrör från grenror.se ser riktigt bra ut. ![]() Var även på FLATOUTPERFOMANCE.se o hämta ett model stort KN filter o även silvrigt avgasband, riktigt coolt att de finns avgas band i alla färger man kan tänka sig. innan var det bara typiska säckvävs färgen. ![]() _________________ Marty Cronvall |
||||||
Lång helg med 40 timmar i garaget.. Har byggt nytt avgasrör med Apple Racing's 3" Multi-Frequency från
kg-trimning. Låter riktigt gott.. ja då förstår ni att motorn är nu igång . Henrik (Caddymannen) var med hela fredags natten o byggde avgas o varmkörde motorn. Stort kylvälske system = jobbigt att lufta. Har fått alla mätare att vissa rätt värde (tror jag) Tack Henke för all hjälp.. ![]() ![]() ![]() _________________ Marty Cronvall |
||||||
Re:
Motorn är uppstartad o varm körd ett par gånger. Men bilen har inte rullat en meter än. Tiden går så jävla Snabbt , köpte husbil som ska dra caddyn men den måste modas Lite innan det går o sen är det vår o då är det träning som gäller så man kommer Ner i sportstolen... Men jag är på g ut i solen. ![]() _________________ Marty Cronvall |
||||||
Re:
Desto högre värme i röret desto bättre flöde.. Men mindre livs längd för röret... Det finns många diskussioner på olika forum just om denna frågan? _________________ Marty Cronvall |
||||||
Re:
ju kallare en gas är desto mindre volym tar den, pga densiteten därför är det bra att hålla värmen fram till en turbo, men efter tror jag inte på det. _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||||||
Re:
Ok... Jag har så kort avgasrör ,,, nu sitter det där o jag tror inte det försämrar nåt För utom livs längden på röret o det kvittar... _________________ Marty Cronvall |
||||||
Jag vet någon som varit ute och pyst lite idag... :shifty:
![]() Vad var det nu för mailadress du hade? ![]() |
||||||
Martycronvall@gmail.com
Japp var ute igår o i dag o prova nya motorn. Mina händer är skakiga än.. Satan vad den går... _________________ Marty Cronvall |
||||||
Re:
Tittar man på bilen ser det ut som du hade perfekt fäste att testa ordentligt. _________________ Fredrik Sunnemalm |
||||||
Re:
![]() _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||||||
Provkörde kvällen/natten innan Anders Jeppsson fota då var det
Mats fick en liten filmsnutt på det . En misslyckad start/ burnout .. Mycket varvstopp blev det.. http://www.youtube.com/watch?v=JT7gr _________________ Marty Cronvall |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 20, 21, 22 >> 12 besök idag (145710 totalt) |