Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 996 GT2 (Till salu!)
<<   1, 2, 3 ... , 20, 21, 22   >>
99 besök senaste veckan (126927 totalt)
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2770



Re:

barth skrev:
Supramannen skrev:
barth skrev:
Efter galet googlande så tror jag att denna setup borde funka!

10"x18 med ett ET på 51.
Då måste jag "hitta" 21 mm mer plats inåt och 5mm på utsidan.

Om jag flyttar in toppmonteringen så mycket det går och kortar ner undre bärarmen med färre schims borde det bli mer plats inåt, frågan är hur mycket det ger?

Toyo 265/35-18 är 271 mm bred mot Kuhmo som är 263mm tjänar några mm där!


Detta hjälper ju dig ej mot fjäderbenet ?


Tänker jag fel eller?

Om vinkeln på fjäderbenet ökar borde det inte ge lite mer plats?


Om du vill ha mer plats innanför skärmkanten tänker du rätt!

_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Re:

barth skrev:
Supramannen skrev:
barth skrev:
Efter galet googlande så tror jag att denna setup borde funka!

10"x18 med ett ET på 51.
Då måste jag "hitta" 21 mm mer plats inåt och 5mm på utsidan.

Om jag flyttar in toppmonteringen så mycket det går och kortar ner undre bärarmen med färre schims borde det bli mer plats inåt, frågan är hur mycket det ger?

Toyo 265/35-18 är 271 mm bred mot Kuhmo som är 263mm tjänar några mm där!


Detta hjälper ju dig ej mot fjäderbenet ?


Tänker jag fel eller?

Om vinkeln på fjäderbenet ökar borde det inte ge lite mer plats?


Spindel är fast och fjäderben med i spindeln så avståndet mellan anlägg skiva och höjd justerings mutter är fast...

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2770



Re:

Supramannen skrev:
barth skrev:
Supramannen skrev:
barth skrev:
Efter galet googlande så tror jag att denna setup borde funka!

10"x18 med ett ET på 51.
Då måste jag "hitta" 21 mm mer plats inåt och 5mm på utsidan.

Om jag flyttar in toppmonteringen så mycket det går och kortar ner undre bärarmen med färre schims borde det bli mer plats inåt, frågan är hur mycket det ger?

Toyo 265/35-18 är 271 mm bred mot Kuhmo som är 263mm tjänar några mm där!


Detta hjälper ju dig ej mot fjäderbenet ?


Tänker jag fel eller?

Om vinkeln på fjäderbenet ökar borde det inte ge lite mer plats?


Spindel är fast och fjäderben med i spindeln så avståndet mellan anlägg skiva och höjd justerings mutter är fast...


Tänker jag knas?!
Om man flyttar in toppen samt kortar ner bärarmen torde hela enheten flyttas inåt? Mao mer plats innanför skärmkant?!

_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
barth
Gävle
Här sen Apr 2004
Inlägg: 918


Trådstartare
Re:

Puppan skrev:
barth skrev:
Supramannen skrev:
barth skrev:
Efter galet googlande så tror jag att denna setup borde funka!

10"x18 med ett ET på 51.
Då måste jag "hitta" 21 mm mer plats inåt och 5mm på utsidan.

Om jag flyttar in toppmonteringen så mycket det går och kortar ner undre bärarmen med färre schims borde det bli mer plats inåt, frågan är hur mycket det ger?

Toyo 265/35-18 är 271 mm bred mot Kuhmo som är 263mm tjänar några mm där!


Detta hjälper ju dig ej mot fjäderbenet ?


Tänker jag fel eller?

Om vinkeln på fjäderbenet ökar borde det inte ge lite mer plats?


Om du vill ha mer plats innanför skärmkanten tänker du rätt!


Jag har typ 10 mm till fjäderbenet nu och däcken tar i skärmen redan med 245.

Om jag flyttar in ET med 9 mm och sätter på 265 så går det inte i alla fall dit!
Jag måste få mer vinkel på fjäderbenet och korta av bärarmen för att hamna rätt i camber, då borde benet luta mer inåt och ge lite mer plats eller?

_________________
Patrik barth
996 GT2 RSR
BTG 7:32
www.teamsenapochketchup.com
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2770



Re:

barth skrev:
Puppan skrev:
barth skrev:
Supramannen skrev:
barth skrev:
Efter galet googlande så tror jag att denna setup borde funka!

10"x18 med ett ET på 51.
Då måste jag "hitta" 21 mm mer plats inåt och 5mm på utsidan.

Om jag flyttar in toppmonteringen så mycket det går och kortar ner undre bärarmen med färre schims borde det bli mer plats inåt, frågan är hur mycket det ger?

Toyo 265/35-18 är 271 mm bred mot Kuhmo som är 263mm tjänar några mm där!


Detta hjälper ju dig ej mot fjäderbenet ?


Tänker jag fel eller?

Om vinkeln på fjäderbenet ökar borde det inte ge lite mer plats?


Om du vill ha mer plats innanför skärmkanten tänker du rätt!


Jag har typ 10 mm till fjäderbenet nu och däcken tar i skärmen redan med 245.

Om jag flyttar in ET med 9 mm och sätter på 265 så går det inte i alla fall dit!
Jag måste få mer vinkel på fjäderbenet och korta av bärarmen för att hamna rätt i camber, då borde benet luta mer inåt och ge lite mer plats eller?


Som jag tänker borde du behålla ET eller möjlgtvis flytta ut det lite. 245>265 10mm per sida.
Flytta in paket enligt din egen beskrivning. Möjligtvis flytta in överkant lite extra och och ge lite mer camber!

Enkelt :-)

_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
barth
Gävle
Här sen Apr 2004
Inlägg: 918


Trådstartare
Re:

Puppan skrev:
barth skrev:
Puppan skrev:
barth skrev:
Supramannen skrev:
barth skrev:
Efter galet googlande så tror jag att denna setup borde funka!

10"x18 med ett ET på 51.
Då måste jag "hitta" 21 mm mer plats inåt och 5mm på utsidan.

Om jag flyttar in toppmonteringen så mycket det går och kortar ner undre bärarmen med färre schims borde det bli mer plats inåt, frågan är hur mycket det ger?

Toyo 265/35-18 är 271 mm bred mot Kuhmo som är 263mm tjänar några mm där!


Detta hjälper ju dig ej mot fjäderbenet ?


Tänker jag fel eller?

Om vinkeln på fjäderbenet ökar borde det inte ge lite mer plats?


Om du vill ha mer plats innanför skärmkanten tänker du rätt!


Jag har typ 10 mm till fjäderbenet nu och däcken tar i skärmen redan med 245.

Om jag flyttar in ET med 9 mm och sätter på 265 så går det inte i alla fall dit!
Jag måste få mer vinkel på fjäderbenet och korta av bärarmen för att hamna rätt i camber, då borde benet luta mer inåt och ge lite mer plats eller?


Som jag tänker borde du behålla ET eller möjlgtvis flytta ut det lite. 245>265 10mm per sida.
Flytta in paket enligt din egen beskrivning. Möjligtvis flytta in överkant lite extra och och ge lite mer camber!

Enkelt :-)


Enkelt my ass

Om jag går från 9" fälg till 10" så blir det 12.7 mm inåt så jag måste nog fan behålla 43ET...
Men för att inte ta i skärmen måste jag flytta in hela skiten en bit, jag ligger redan 3,5 i camber mer blir nog inte bättre?!

_________________
Patrik barth
996 GT2 RSR
BTG 7:32
www.teamsenapochketchup.com
Citera
barth
Gävle
Här sen Apr 2004
Inlägg: 918


Trådstartare
Re:

Supramannen skrev:
barth skrev:
Supramannen skrev:
barth skrev:
Efter galet googlande så tror jag att denna setup borde funka!

10"x18 med ett ET på 51.
Då måste jag "hitta" 21 mm mer plats inåt och 5mm på utsidan.

Om jag flyttar in toppmonteringen så mycket det går och kortar ner undre bärarmen med färre schims borde det bli mer plats inåt, frågan är hur mycket det ger?

Toyo 265/35-18 är 271 mm bred mot Kuhmo som är 263mm tjänar några mm där!


Detta hjälper ju dig ej mot fjäderbenet ?


Tänker jag fel eller?

Om vinkeln på fjäderbenet ökar borde det inte ge lite mer plats?


Spindel är fast och fjäderben med i spindeln så avståndet mellan anlägg skiva och höjd justerings mutter är fast...


Självklart, jag har nog fått en spärr i hjärnan som en arg MTB åkare sa

_________________
Patrik barth
996 GT2 RSR
BTG 7:32
www.teamsenapochketchup.com
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2770



Re:

barth skrev:
Puppan skrev:
barth skrev:
Puppan skrev:
barth skrev:
Supramannen skrev:
barth skrev:
Efter galet googlande så tror jag att denna setup borde funka!

10"x18 med ett ET på 51.
Då måste jag "hitta" 21 mm mer plats inåt och 5mm på utsidan.

Om jag flyttar in toppmonteringen så mycket det går och kortar ner undre bärarmen med färre schims borde det bli mer plats inåt, frågan är hur mycket det ger?

Toyo 265/35-18 är 271 mm bred mot Kuhmo som är 263mm tjänar några mm där!


Detta hjälper ju dig ej mot fjäderbenet ?


Tänker jag fel eller?

Om vinkeln på fjäderbenet ökar borde det inte ge lite mer plats?


Om du vill ha mer plats innanför skärmkanten tänker du rätt!


Jag har typ 10 mm till fjäderbenet nu och däcken tar i skärmen redan med 245.

Om jag flyttar in ET med 9 mm och sätter på 265 så går det inte i alla fall dit!
Jag måste få mer vinkel på fjäderbenet och korta av bärarmen för att hamna rätt i camber, då borde benet luta mer inåt och ge lite mer plats eller?


Som jag tänker borde du behålla ET eller möjlgtvis flytta ut det lite. 245>265 10mm per sida.
Flytta in paket enligt din egen beskrivning. Möjligtvis flytta in överkant lite extra och och ge lite mer camber!

Enkelt :-)


Enkelt my ass

Om jag går från 9" fälg till 10" så blir det 12.7 mm inåt så jag måste nog fan behålla 43ET...
Men för att inte ta i skärmen måste jag flytta in hela skiten en bit, jag ligger redan 3,5 i camber mer blir nog inte bättre?!


Varför byta fälg till 10"? Optimalt vore ju 9,5" men 9 funkar utmärkt oxå!
Jag körde ju 9,5" och 285 toyo!

Verkade funka ner till 1.22.9 iallafall på Mantorp.... ;-)

_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
barth
Gävle
Här sen Apr 2004
Inlägg: 918


Trådstartare
Re:

Puppan skrev:
barth skrev:
Puppan skrev:
barth skrev:
Puppan skrev:
barth skrev:
Supramannen skrev:
barth skrev:
Efter galet googlande så tror jag att denna setup borde funka!

10"x18 med ett ET på 51.
Då måste jag "hitta" 21 mm mer plats inåt och 5mm på utsidan.

Om jag flyttar in toppmonteringen så mycket det går och kortar ner undre bärarmen med färre schims borde det bli mer plats inåt, frågan är hur mycket det ger?

Toyo 265/35-18 är 271 mm bred mot Kuhmo som är 263mm tjänar några mm där!


Detta hjälper ju dig ej mot fjäderbenet ?


Tänker jag fel eller?

Om vinkeln på fjäderbenet ökar borde det inte ge lite mer plats?


Om du vill ha mer plats innanför skärmkanten tänker du rätt!


Jag har typ 10 mm till fjäderbenet nu och däcken tar i skärmen redan med 245.

Om jag flyttar in ET med 9 mm och sätter på 265 så går det inte i alla fall dit!
Jag måste få mer vinkel på fjäderbenet och korta av bärarmen för att hamna rätt i camber, då borde benet luta mer inåt och ge lite mer plats eller?


Som jag tänker borde du behålla ET eller möjlgtvis flytta ut det lite. 245>265 10mm per sida.
Flytta in paket enligt din egen beskrivning. Möjligtvis flytta in överkant lite extra och och ge lite mer camber!

Enkelt :-)


Enkelt my ass

Om jag går från 9" fälg till 10" så blir det 12.7 mm inåt så jag måste nog fan behålla 43ET...
Men för att inte ta i skärmen måste jag flytta in hela skiten en bit, jag ligger redan 3,5 i camber mer blir nog inte bättre?!


Varför byta fälg till 10"? Optimalt vore ju 9,5" men 9 funkar utmärkt oxå!
Jag körde ju 9,5" och 285 toyo!

Verkade funka ner till 1.22.9 iallafall på Mantorp.... ;-)


1.22 tiden har jag som du vet köpt av dig redan så den är min

Jag var inne på att köra vidare på min 9" fälg men det är olika budskap om vad som funkar

Nu tänkte jag eventuellt åka Kumho och dom är lite smalare så det kanske går.

_________________
Patrik barth
996 GT2 RSR
BTG 7:32
www.teamsenapochketchup.com
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2770



Re:

barth skrev:
Puppan skrev:
barth skrev:
Puppan skrev:
barth skrev:
Puppan skrev:
barth skrev:
Supramannen skrev:
barth skrev:
Efter galet googlande så tror jag att denna setup borde funka!

10"x18 med ett ET på 51.
Då måste jag "hitta" 21 mm mer plats inåt och 5mm på utsidan.

Om jag flyttar in toppmonteringen så mycket det går och kortar ner undre bärarmen med färre schims borde det bli mer plats inåt, frågan är hur mycket det ger?

Toyo 265/35-18 är 271 mm bred mot Kuhmo som är 263mm tjänar några mm där!


Detta hjälper ju dig ej mot fjäderbenet ?


Tänker jag fel eller?

Om vinkeln på fjäderbenet ökar borde det inte ge lite mer plats?


Om du vill ha mer plats innanför skärmkanten tänker du rätt!


Jag har typ 10 mm till fjäderbenet nu och däcken tar i skärmen redan med 245.

Om jag flyttar in ET med 9 mm och sätter på 265 så går det inte i alla fall dit!
Jag måste få mer vinkel på fjäderbenet och korta av bärarmen för att hamna rätt i camber, då borde benet luta mer inåt och ge lite mer plats eller?


Som jag tänker borde du behålla ET eller möjlgtvis flytta ut det lite. 245>265 10mm per sida.
Flytta in paket enligt din egen beskrivning. Möjligtvis flytta in överkant lite extra och och ge lite mer camber!

Enkelt :-)


Enkelt my ass

Om jag går från 9" fälg till 10" så blir det 12.7 mm inåt så jag måste nog fan behålla 43ET...
Men för att inte ta i skärmen måste jag flytta in hela skiten en bit, jag ligger redan 3,5 i camber mer blir nog inte bättre?!


Varför byta fälg till 10"? Optimalt vore ju 9,5" men 9 funkar utmärkt oxå!
Jag körde ju 9,5" och 285 toyo!

Verkade funka ner till 1.22.9 iallafall på Mantorp.... ;-)


1.22 tiden har jag som du vet köpt av dig redan så den är min

Jag var inne på att köra vidare på min 9" fälg men det är olika budskap om vad som funkar

Nu tänkte jag eventuellt åka Kumho och dom är lite smalare så det kanske går.


Det är klart att det funkar enligt michelin är 9" minimum på 265/35/18 mao ok!
Men jag vet ju folk som kör 285 på 9:or


_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2770



Kommer "svampa" ngt men inte mkt!
Alternativt köra 10:orna + 5mm spacer sen flytta in paketet enligt ovan!

_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
Mattias Claus
Gävle
Här sen Okt 2005
Inlägg: 769



Enl kumhos lista ska det faktiskt funka med 9" men tror att 10" funkar bättre.
Jag kör 235 och 9" på rekomendation av Kumho.

265/35WR18 x x 637 263 249 9 9.0-10.0" 804 V70A

_________________
Mattias Claus - Autorismo
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Re:

Puppan skrev:
barth skrev:
Puppan skrev:
barth skrev:
Puppan skrev:
barth skrev:
Supramannen skrev:
barth skrev:
Efter galet googlande så tror jag att denna setup borde funka!

10"x18 med ett ET på 51.
Då måste jag "hitta" 21 mm mer plats inåt och 5mm på utsidan.

Om jag flyttar in toppmonteringen så mycket det går och kortar ner undre bärarmen med färre schims borde det bli mer plats inåt, frågan är hur mycket det ger?

Toyo 265/35-18 är 271 mm bred mot Kuhmo som är 263mm tjänar några mm där!


Detta hjälper ju dig ej mot fjäderbenet ?


Tänker jag fel eller?


Om vinkeln på fjäderbenet ökar borde det inte ge lite mer plats?


Om du vill ha mer plats innanför skärmkanten tänker du rätt!


Jag har typ 10 mm till fjäderbenet nu och däcken tar i skärmen redan med 245.

Om jag flyttar in ET med 9 mm och sätter på 265 så går det inte i alla fall dit!
Jag måste få mer vinkel på fjäderbenet och korta av bärarmen för att hamna rätt i camber, då borde benet luta mer inåt och ge lite mer plats eller?


Som jag tänker borde du behålla ET eller möjlgtvis flytta ut det lite. 245>265 10mm per sida.
Flytta in paket enligt din egen beskrivning. Möjligtvis flytta in överkant lite extra och och ge lite mer camber!

Enkelt :-)


Enkelt my ass

Om jag går från 9" fälg till 10" så blir det 12.7 mm inåt så jag måste nog fan behålla 43ET...
Men för att inte ta i skärmen måste jag flytta in hela skiten en bit, jag ligger redan 3,5 i camber mer blir nog inte bättre?!


Varför byta fälg till 10"? Optimalt vore ju 9,5" men 9 funkar utmärkt oxå!
Jag körde ju 9,5" och 285 toyo!

Verkade funka ner till 1.22.9 iallafall på Mantorp.... ;-)


du åkte väl aldrig 285 på 9,5 du åkte 10,5 och 285or

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



9or och 285 ALDRIG livet

265 khumo kan funka men du måste få in fälgen lite mer då 3,5 är rätt lagom..

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2770



Re:

Supramannen skrev:
9or och 285 ALDRIG livet

265 khumo kan funka men du måste få in fälgen lite mer då 3,5 är rätt lagom..


Nää inte 285 men 265 bör ju funka!
Inte optimalt men helt ok!

_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2770



Re:

Supramannen skrev:
Puppan skrev:
barth skrev:
Puppan skrev:
barth skrev:
Puppan skrev:
barth skrev:
Supramannen skrev:
barth skrev:
Efter galet googlande så tror jag att denna setup borde funka!

10"x18 med ett ET på 51.
Då måste jag "hitta" 21 mm mer plats inåt och 5mm på utsidan.

Om jag flyttar in toppmonteringen så mycket det går och kortar ner undre bärarmen med färre schims borde det bli mer plats inåt, frågan är hur mycket det ger?

Toyo 265/35-18 är 271 mm bred mot Kuhmo som är 263mm tjänar några mm där!


Detta hjälper ju dig ej mot fjäderbenet ?


Hmm du kan ha rätt körde nog 265:or på org 996 CUP?!

Tänker jag fel eller?


Om vinkeln på fjäderbenet ökar borde det inte ge lite mer plats?


Om du vill ha mer plats innanför skärmkanten tänker du rätt!


Jag har typ 10 mm till fjäderbenet nu och däcken tar i skärmen redan med 245.

Om jag flyttar in ET med 9 mm och sätter på 265 så går det inte i alla fall dit!
Jag måste få mer vinkel på fjäderbenet och korta av bärarmen för att hamna rätt i camber, då borde benet luta mer inåt och ge lite mer plats eller?


Som jag tänker borde du behålla ET eller möjlgtvis flytta ut det lite. 245>265 10mm per sida.
Flytta in paket enligt din egen beskrivning. Möjligtvis flytta in överkant lite extra och och ge lite mer camber!

Enkelt :-)


Enkelt my ass

Om jag går från 9" fälg till 10" så blir det 12.7 mm inåt så jag måste nog fan behålla 43ET...
Men för att inte ta i skärmen måste jag flytta in hela skiten en bit, jag ligger redan 3,5 i camber mer blir nog inte bättre?!


Varför byta fälg till 10"? Optimalt vore ju 9,5" men 9 funkar utmärkt oxå!
Jag körde ju 9,5" och 285 toyo!

Verkade funka ner till 1.22.9 iallafall på Mantorp.... ;-)


du åkte väl aldrig 285 på 9,5 du åkte 10,5 och 285or

_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4379



Jag kör 285 Kumho på mina 10" fram och det skulle jag säga är en perfekt match.

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
barth
Gävle
Här sen Apr 2004
Inlägg: 918


Trådstartare
Re:

GustafB skrev:
Jag kör 285 Kumho på mina 10" fram och det skulle jag säga är en perfekt match.

Ok då kan man tycka att 265 Kumho borde funka på 9"!

_________________
Patrik barth
996 GT2 RSR
BTG 7:32
www.teamsenapochketchup.com
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Re:

barth skrev:
GustafB skrev:
Jag kör 285 Kumho på mina 10" fram och det skulle jag säga är en perfekt match.

Ok då kan man tycka att 265 Kumho borde funka på 9"!


skulle kunna funka ja, men du behöver ha in hjulet lite för att kunna testa

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2770



Re:

Supramannen skrev:
barth skrev:
GustafB skrev:
Jag kör 285 Kumho på mina 10" fram och det skulle jag säga är en perfekt match.

Ok då kan man tycka att 265 Kumho borde funka på 9"!


skulle kunna funka ja, men du behöver ha in hjulet lite för att kunna testa


Flytta in uppe och nere=klart! ;-)

_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
Mattias Claus
Gävle
Här sen Okt 2005
Inlägg: 769



Har glömt att fråga men är det mycket ketchup effekt i den här kärran ?

_________________
Mattias Claus - Autorismo
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 996 GT2 (Till salu!)
<<   1, 2, 3 ... , 20, 21, 22   >>
99 besök senaste veckan (126927 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande