Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 20, 21, 22, 23 >> 11 besök idag (217630 totalt) |
Som en helt ny bil att köra, vilken skillnad.
MEN ni hade rätt, främre krängarens öron måste förstärkas lite, svar antydan till krokighet upptäckt ![]() _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
|
||
Jag höjde den 5mm bak och konstaterade att oljeläckaget numera är fixat, inte så mycket att fota :P
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
Re:
![]() |
||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
_________________ Ola Fischer www.ofiengineering.se Intresserad av att hjälpa till? www.ofiengineering.se/Supporters.htm |
||
Timeattack Premiär Kinnekulle!
Jaha, var ska man börja? Lastade bilen på Torsdag kväll med lite verktyg och bra o ha prylar, Jag Jenny brorsan och Alex begav sig sedan ner till Lundsbrunn där var far bor. Kom fram till kullen i god tid inför en hel trackday med körning, öva spårval och sortera ut bilen litegrann. Allt flöt fint och bilen kändes inledningsvis bra, efter ett warmupvarv så gavs det lite gas på 4an, då rasslade till och lådan kastade in. Kändes SKITBRA, nu kunde vi spendera dagen med att leta rätt på en ny svindyr låda (hade en extra i garaget 33 mil bort). Hittade en på Eklunds Bildemo i Skövde, lastade bilen och åkte dit, orkade inte ens pruta på 8750kr. Mot Skara för lunch med Pappa, sen hem och skruva. Byggde en provisorisk ramp. ![]() ![]() ![]() Vädret bjöd på småsten som flög, regn som INTE föll rakt ner från himlen. Livet under bilen kunde inte bli bättre. Efter ett hästjobb av alla inblandade så satt lådan på plats med ny olja. 13.00-20.30 hyffsat möra och rätt nöjda. Startade och provkörde, startmotorn satt fel så bilen lät som ett helvete vid start men ändå, skiten funkade. RACEDAG! Började med ett förarmöte i snålblåst, ett minituiöst och EXTREMT naivt och optimistiskt tidsschema presenterades, det visade sig fungera hyfsat bra och över förväntan även om jag personligen sett mindre antal deltagare och mer körtid. Börjar med att bilen inte startar pga dålig fjutt o startmotorn kombinerat med litet batteri. Nåväl, får igång skiten och ska åka ut på warmup och mediavarv. Helt plötsligt börjar generatorn ladda 19 volt, inte bra. In i depån och sura i 5 minuter, sen rev vi vår e39 525 dragbil och tog generatorn från den. Lyfte av insuget på 330in och sen bytte, allt passade fint men det var FAN INGE KUL :P Skickade iväg pappa till biltema i Skövde för att köpa en ny generator så vi kom hem sen, 1900kr, ett kap! Hann till första körningen kl 11.10, fick 4 varv sen var det slut pga ett tryckrör lossnade (fittiga rostfria slangklämmor), kapade en halv sekund per varv och var nere på 1.07, Bilen understyrde som satan och däckstrycket fram var påtok för högt. Inför Kval 2 sänkte vi trycket fram, ökade på lite camber, mjukade dämparna och hoppades på det bästa. Krängarna gick inte att justera mer nu. Ut på Kval 2, fick in flytet efter ett tag och allt kändes bra, bättre instyrning, mer balans. Gick ut på ett attackvarv, en evo har läckt nåt och börjat brinna, gulflagg och mycket saneringar över gjorde banan svårkörd men ändå bättre än sist för 4-5 år sedan när jag var där sist. Bästa tid vart 1.00.2 och totalt 5 varv denna omgång. Hade inga förhoppningar om final men på ren tur visade det sig att jag kvalat som 7a. Finalen vart en kort historia, kom 2 varv, hade redan i uppliningen problem med ett soppatryck som betedde sig helt inkonsekvent, från 300kpa på tomgång till 200, sen till minus 46 och till 500kpa. Nåt var fel men jag körde ändå, tappade samma tryckrör igen. Sammanfattning och lärdomar: Åk inte på race med halvfärdig bil, i detta fall hade vi inget val och det var nyttigt iaf ![]() Man blir trött efter massa meck i tid och otid ute i blåst. Man blir lite fattigare och lite gladare ![]() Bilder. Bubbla turbo! 1 minutsbil. ![]() Fiat turbo! 57 sek bilar båda 2! ![]() Anglia HarryPotter edition. Magiskt snabb! 54 sek! ![]() ![]() Dyraste bilen på plats om man räknar nypris på delar! Borde gå 35 med det materialet ![]() ![]() ![]() Nån okänd porsche som var snabb som vit, nu ännu snabbare som grå ![]() ![]() Brandbomd på hjul som hade ett väl fungerande släcksystem? ![]() Resultat!: http://timeattacknu.se/2015/05/winne PS, Spaken höll! Tack Robert på dynotech.se _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
Skit att de gick som de gick, men bar på't igen.
Tack för underhållande läsning, älskar att läsa småbittra eftertexter som verkligen förmedlar trådskaparens känsla ![]() _________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi Vw Arteon sb RS4 4.2 raggarbil...såld |
||
Bra racerapport
![]() Jo det är bra med shakedown innan tävling men å andra sidan kan verkligheten komma emellan. I vilket fall diggar jag inställningen att inte ge upp ![]() ![]() _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
Ja de är inte kul när man inser att man måste hem och bygga om, men för dig finns ju hoppet!
Min bil funkade ju men det räckte ju inte på långa vägar fast jag bara åker i ProStreet så det är bara hem och bygga ny bil! ![]() Fast jag kom under minuten iaf ![]() _________________ Per Lindqvist ACR 1:40,2 Botniaring 1:59,97 Mittsverige 1:04 Gröndal 42,4 Gelleråsen 1:13,791 Kinnekulle 0:56,86 |
||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
Bilen är inne för mellanservice!
Massa redan klart, ska bygga kränghämmare imorgon samt lite annat pill! Här är en bra bild från Timeattacken ![]() ![]() Hela albumet! https://www.facebook.com/media/set/? _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
Det var ju fränt :P
Men inte så effektivt kanske. Mellandiffen på modifiering! ![]() ![]() ![]() Snart så ![]() _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
Bromsning PPF.
Idag var jag hos PPF och bromsade bilen! Det var en fröjd att samarbeta med Ärtan igen, han är så säker på sin sak. Resultatet: 835hk/1020nm @ 2.2 bar. ![]() I bänk. ![]() Ärtans fräna Chevelle Promod! ![]() ![]() Imorgon är det gatrace ![]() MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 20, 21, 22, 23 >> 11 besök idag (217630 totalt) |