Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 330xi -02 Turbo, Uppgraderingar inför Timeattack.nu
<<   1, 2, 3 ... 20, 21, 22, 23   >>
11 besök idag (217630 totalt)
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 8059


Trådstartare
Som en helt ny bil att köra, vilken skillnad.

MEN ni hade rätt, främre krängarens öron måste förstärkas lite, svar antydan till krokighet upptäckt

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
ripper
Växjö
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1316



Upp med bilder från idag då

_________________
Christian Sundqvist - www.racegear.cc -
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 8059


Trådstartare
Jag höjde den 5mm bak och konstaterade att oljeläckaget numera är fixat, inte så mycket att fota :P

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
ripper
Växjö
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1316



Re:

erikjakan skrev:
Jag höjde den 5mm bak och konstaterade att oljeläckaget numera är fixat, inte så mycket att fota :P
Jag såg helt annat på fejsbukken av nån foto snubbe

_________________
Christian Sundqvist - www.racegear.cc -
Citera
FreddanO
08
Här sen Feb 2015
Inlägg: 100



Tyckte jag också såg något grönt flimra förbi på ansiktsboken..

_________________
Fredrik Olsson
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 8059


Trådstartare
Ny leksak




_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4902



Stekig!

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Ola Fischer
Bjärnum
Här sen Sep 2005
Inlägg: 367



Snygg!! Men den kommer aldrig hålla...

_________________
Ola Fischer
www.ofiengineering.se

Intresserad av att hjälpa till? www.ofiengineering.se/Supporters.htm
Citera
johankihl
Stockholm
Här sen Dec 2005
Inlägg: 243



#spakgate

_________________
Johan Kihl
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7992



Re:

Ola Fischer skrev:
Snygg!! Men den kommer aldrig hålla...


johankihl skrev:
#spakgate


thumbs up

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 8059


Trådstartare
Timeattack Premiär Kinnekulle!

Jaha, var ska man börja?

Lastade bilen på Torsdag kväll med lite verktyg och bra o ha prylar, Jag Jenny brorsan och Alex begav sig sedan ner till Lundsbrunn där var far bor.

Kom fram till kullen i god tid inför en hel trackday med körning, öva spårval och sortera ut bilen litegrann.

Allt flöt fint och bilen kändes inledningsvis bra, efter ett warmupvarv så gavs det lite gas på 4an, då rasslade till och lådan kastade in. Kändes SKITBRA, nu kunde vi spendera dagen med att leta rätt på en ny svindyr låda (hade en extra i garaget 33 mil bort).

Hittade en på Eklunds Bildemo i Skövde, lastade bilen och åkte dit, orkade inte ens pruta på 8750kr.

Mot Skara för lunch med Pappa, sen hem och skruva.

Byggde en provisorisk ramp.




Vädret bjöd på småsten som flög, regn som INTE föll rakt ner från himlen. Livet under bilen kunde inte bli bättre.

Efter ett hästjobb av alla inblandade så satt lådan på plats med ny olja. 13.00-20.30 hyffsat möra och rätt nöjda.


Startade och provkörde, startmotorn satt fel så bilen lät som ett helvete vid start men ändå, skiten funkade.



RACEDAG!

Började med ett förarmöte i snålblåst, ett minituiöst och EXTREMT naivt och optimistiskt tidsschema presenterades, det visade sig fungera hyfsat bra och över förväntan även om jag personligen sett mindre antal deltagare och mer körtid.

Börjar med att bilen inte startar pga dålig fjutt o startmotorn kombinerat med litet batteri.

Nåväl, får igång skiten och ska åka ut på warmup och mediavarv. Helt plötsligt börjar generatorn ladda 19 volt, inte bra. In i depån och sura i 5 minuter, sen rev vi vår e39 525 dragbil och tog generatorn från den.

Lyfte av insuget på 330in och sen bytte, allt passade fint men det var FAN INGE KUL :P

Skickade iväg pappa till biltema i Skövde för att köpa en ny generator så vi kom hem sen, 1900kr, ett kap!

Hann till första körningen kl 11.10, fick 4 varv sen var det slut pga ett tryckrör lossnade (fittiga rostfria slangklämmor), kapade en halv sekund per varv och var nere på 1.07, Bilen understyrde som satan och däckstrycket fram var påtok för högt.

Inför Kval 2 sänkte vi trycket fram, ökade på lite camber, mjukade dämparna och hoppades på det bästa. Krängarna gick inte att justera mer nu.

Ut på Kval 2, fick in flytet efter ett tag och allt kändes bra, bättre instyrning, mer balans.

Gick ut på ett attackvarv, en evo har läckt nåt och börjat brinna, gulflagg och mycket saneringar över gjorde banan svårkörd men ändå bättre än sist för 4-5 år sedan när jag var där sist.

Bästa tid vart 1.00.2 och totalt 5 varv denna omgång.

Hade inga förhoppningar om final men på ren tur visade det sig att jag kvalat som 7a.


Finalen vart en kort historia, kom 2 varv, hade redan i uppliningen problem med ett soppatryck som betedde sig helt inkonsekvent, från 300kpa på tomgång till 200, sen till minus 46 och till 500kpa. Nåt var fel men jag körde ändå, tappade samma tryckrör igen.



Sammanfattning och lärdomar:

Åk inte på race med halvfärdig bil, i detta fall hade vi inget val och det var nyttigt iaf
Man blir trött efter massa meck i tid och otid ute i blåst.
Man blir lite fattigare och lite gladare



Bilder.

Bubbla turbo! 1 minutsbil.


Fiat turbo! 57 sek bilar båda 2!


Anglia HarryPotter edition. Magiskt snabb! 54 sek!



Dyraste bilen på plats om man räknar nypris på delar! Borde gå 35 med det materialet



Nån okänd porsche som var snabb som vit, nu ännu snabbare som grå !


Brandbomd på hjul som hade ett väl fungerande släcksystem?


Resultat!:
http://timeattacknu.se/2015/05/winners-circle-alla-tider-fran-finalern . . . .



PS, Spaken höll! Tack Robert på dynotech.se

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005
Inlägg: 3345



Skit att de gick som de gick, men bar på't igen.
Tack för underhållande läsning, älskar att läsa småbittra eftertexter som verkligen förmedlar trådskaparens känsla

_________________
M @ g n u s k @ l i n

Golf sportscombi
Vw Arteon sb
RS4 4.2 raggarbil...såld
Citera
AL
Göteborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 1988



Imponerande ork trots alla motgångar!

_________________
A1exander Wi1borg

M2 F87 Competition +
1M E82 +
iD4
Sodi DD2
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3129



Bra racerapport thumbs up
Jo det är bra med shakedown innan tävling men å andra sidan kan verkligheten komma emellan. I vilket fall diggar jag inställningen att inte ge upp det är riktiga racetakter . Jag önskar verkligen att det går bättre nästa gång.

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Chefen
Bjurholm
Här sen Okt 2005
Inlägg: 701



Ja de är inte kul när man inser att man måste hem och bygga om, men för dig finns ju hoppet!
Min bil funkade ju men det räckte ju inte på långa vägar fast jag bara åker i ProStreet så det är bara hem och bygga ny bil!
Fast jag kom under minuten iaf

_________________
Per Lindqvist

ACR 1:40,2
Botniaring 1:59,97
Mittsverige 1:04
Gröndal 42,4
Gelleråsen 1:13,791
Kinnekulle 0:56,86
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4902



Underbar sammanfattning

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 8059


Trådstartare
Bilen är inne för mellanservice!

Massa redan klart, ska bygga kränghämmare imorgon samt lite annat pill!


Här är en bra bild från Timeattacken



Hela albumet!
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.821575927950208.1073741858.2 . . . .

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Gillade när den bolmade från framhjulen ut på rakan,,

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 8059


Trådstartare
Det var ju fränt :P

Men inte så effektivt kanske.

Mellandiffen på modifiering!





Snart så

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 8059


Trådstartare
Bromsning PPF.

Idag var jag hos PPF och bromsade bilen!

Det var en fröjd att samarbeta med Ärtan igen, han är så säker på sin sak.

Resultatet: 835hk/1020nm @ 2.2 bar.




I bänk.




Ärtans fräna Chevelle Promod!





Imorgon är det gatrace

MVH Erik

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
edinen
Göteborg
Här sen Jun 2014
Inlägg: 43



Vad körde du för effekt och laddtryck på kullen? Grattis till fina siffror!

_________________
Edin Bilal
Ford Escort Cosworth
Sponsorer: VC-Racing och TG-Racing
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 330xi -02 Turbo, Uppgraderingar inför Timeattack.nu
<<   1, 2, 3 ... 20, 21, 22, 23   >>
11 besök idag (217630 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande