Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 21, 22, 23 >> 15 besök senaste veckan (201704 totalt) |
_________________ Mikael"Diket" Borggren Kör:Saabsther ss7 Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l |
||
Går ju sjukt mycket fortare att gjuta av än att drapera. Drapering väger och blir inte så snyggt som riktig gjutning. Våga vägra drapering
![]() Lägg hellre ett lager färg och spara undan lite cash till riktig formbygge eller vänta tills du fått orken att göra de själv. Ser mycket bra ut annars .. Har plöjt igenom tråden ett par gånger ... Vackert bygge ![]() _________________ Henrik Jolfsson * Kan laga allt i glasfiber. Har formar till det mesta inom seven, vingar och special delar * ( http://www.hjcc.se ) |
||
Re:
Du har PM: _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
Kul att se att du är anmäld till SSM på Knutstorp
![]() Blir många Porschar att tampas med där ![]() |
||
Jag tar rygg på dig i kurvorna så får du slipstreama mig på rakan....
![]() Tänkte ha tag i dig någon dag med jag vill ha ett startnummer i serien och även vilka dekaler jag måste ha.... ![]() _________________ Mikael"Diket" Borggren Kör:Saabsther ss7 Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l |
||
Fyll i en serieanmälan och en vagndeklaration så kommer du att få ett startnummer, resterande dekaler får du på knutan.
http://www.spvm.se/serieanmalan2012. http://www.spvm.se/vagndeklaration-m |
||
Regndäck sökes omgående då ja.......
nya eller beggade kvittar 15" helst..... besked idag annars blir det återbud till ssm..... ![]() _________________ Mikael"Diket" Borggren Kör:Saabsther ss7 Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l |
||
Det blir inget regn, ev. en skur till kvalet men den prognosen lär nog ändras ska du se!
Jag är van att väderprognosen ändras 5-10 gånger sista veckan och i regel blir det bättre än man trott ![]() Så ge inte upp nu, det är många som är nyfikna på på dig och din bil, 28 bilar anmälda i Modsport just nu! ![]() |
||
Jag vill ju inte kvala utan regndäck då jag inte vill hamna långt bak i klungan....
Bilen är hopplöst stissig på gasen så det är inget kul i regn.... ![]() _________________ Mikael"Diket" Borggren Kör:Saabsther ss7 Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l |
||
Måste ju borra dräneringshål i badkaret med då ju.....
![]() man blir ju blöt med ju... ![]() usch så äckligt..... ![]() _________________ Mikael"Diket" Borggren Kör:Saabsther ss7 Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l |
||
Chicken
![]() Har inte du insett att racing-tillfällen ALDRIG blir perfekta vid det här laget? Antingen anpassar man sig och kör med de förutsättningar som finns, eller lägger man ner verksamheten. Annars stångar man bara pannan blodig och glömmer att kunna njuta av racingen. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Dragracing är en bra sport annars. Inga jobbiga kurvor där konkurrenterna kör ifrån en och man behöver inte köra när det regnar...
![]() Edit: Klart du ska komma och köra. Är nog många som vill se din bil som sagt ![]() _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||
Har dålig koll på ditt bultmönster och orkar inte forska i din tråd då jag sitter på jobbet, men jag har nästan oanvända Michelin regndäck på compomotivefälgar med bultcirkel 4x108. Det är 13" och ca 200mm breda som är körda en stint på Kimmens bil och en på min Fury, så det borde funka om de passar...
|
||
Ginetta G20 kör 15", så det borde inte vara så svårt att få tag i. JTCC kör 16", om du har några såna fälgar.
I värsta fall får du kvala på r-däck. Snackade just med Bo Johansson han hade inga regndäck alls till sin bil, så han startar från depån om det blir regn på kvalet "viljan att vinna måste vara starkare än rädslan att förlora". ![]() |
||
Ska hinna mappa och svetsa grenröret med :/.....
river ner grenröret nu ska bara såga det i småbitar och svetsa ihop det..... ja just det mappning var det med ju ![]() ![]() hmmm jag är tveksam till detta stolleprov...... orkar inte bry mig om regndäcken längre.... ![]() _________________ Mikael"Diket" Borggren Kör:Saabsther ss7 Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l |
||
Det ska vara uppehåll på eftermiddagen så det lär bli ett torrt kval
![]() ![]() ![]() |
||
Jodå, Diket har hittat söderut och har plaskat runt Knutstorp som en "lycklig" badanka. Med mer camber, attityd och slicks kommmer det säkert gå fortare imorgon. Å andra sidan är han inte ensam om det, så morgondagens modsportheat kan bli en riktig rövare.
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Mjo det har väl uppdaterats och kört en hel del efter senaste uppdatering här.
Men lider pågrund av jobbet av kronisk tidsbrist kan man väl säga ![]() Har lite grejor som ska avslutas mellan mig och bilen är tanken men den kommer bli Till salu om rätt köpare dyker upp ![]() _________________ Mikael"Diket" Borggren Kör:Saabsther ss7 Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 21, 22, 23 >> 15 besök senaste veckan (201704 totalt) |