Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 21, 22, 23 >> 11 besök idag (217630 totalt) |
|
||||||
Re:
Har en låst och en öppen, nu körde vi i rullarna ![]() _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Re:
Ja 835whp motsvarar dynapacken +/- nån %. Den gav ca 725 i rullarna har jag för mig. Antonsson var uppe förut, den gav 723 i dynapacken och 640 i rullarna. Mvh Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Re:
Aha du körde låst i rullarna? Testat på gatan? Det känns bra om man inte svänger så mycket ![]() ![]() _________________ BMW E30 325ix M50 turbo, aktiv 4wd, 7 vxl DCT 900hk. BMW E30 M50 turbo, 6vxl, traction control, boost by gear, 800hk Nisse Järnet |
||||||
Re:
De körde öppen i rullarna.Nu sitter svetsad monterad. _________________ Johan Kihl |
||||||
Har varit ute på vida världen på äventyr, närmare bestämt V-ås.
Inte bara bana som gäller för denna =) Lär dock ha shiftcut och launch om det ska gå nå bra på riktigt! ![]() ![]() ![]() Nu laddar vi inför gatebil den 14e på söndagen, ska ner o känna lite på banan! Det som är ändrat i chassit sen kullen är: Mjukare krängare fram. Mindre camber bak. Lite högre rideheight bak. Lite mindre TOE in. Svetsad mittdiff. Funderar på att bygga feta canards fram, får se om det ger nåt mer grepp! MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Mantorp Gatebil avklarat!
Bilen lirade fint o nya effekten visade sig på rakan, hade 260+ i slutfart med tidig bromsning. Tid togs ej tyvärr, kass bana och mycket bilar i tid o otid. Bilen känns nu mycket neutralare i uppförandet. Fick som vanligt med mig en attgöra lista hem! Alla bussningar på bilen är snart bytta till millways ledlager, samt delrin växellådsfästen samt lådfästen + diffäste. http://www.millway.se/bussningspaket ![]() ![]() ![]() Men först blir det Grekland i 1 vecka ![]() ![]() _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||
Re:
Bra ös! Låter som att det kan gå fort på TAnu! Mål-tider? _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Jag har som personligt mål att komma ner till 1.25 utan att ge allt, i detta utförande med 255or.
Bilen känns bra nu, men skulle vilja ha på 295or pga tyngden som tar ut sin rätt. MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Vad händer här då, jo jag uppfinner nya svordomar i samband med montering av ledlager i hela bilen samt stumma diffbussningar, delrin motorkuddar och växellådsfäste.
Millway och ajden levererar godsakerna och jag bankar o slår. ![]() Nuvarande setup med nya ledlager överallt. ![]() ![]() ![]() Ses på Mantorp ![]() _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Mantorp, bra och dåligt!
Var nere på trackday på fredagen inför Timeattacktävlingen på lördagen. Det var olidligt varmt, kunde köra typ 4-6 varv på attack sen var allt överhettat. Bilen funkade bra nu förutom understyrning ut ur kurvorna så jag inte kan utnyttja 4wds fördelar samt att mitt spår som jag vill hålla blir knasigt. Menmen lyckades ändå sätta 1.26.9 i värmen och runt 255-260 i slutfart beroende på bromspunkt. Helt nöjd med det och räknade med att plocka en sekund dagen efter då det skulle bli lite stackmoln. LÖRDAG Warmup, nånting låter konstigt i fram efter ett varv, åker in i depån, framdiffen har skakat loss från tråget. Drar åt den och åker ut o testar, allt lirar. Q1: Kommer ett halvt varv, på långrakan smäller det till o framdiffen rasar, inget oljeläckage som tur är och får åka stekspaden till depån. Tänker att det är dags att lasta o ge upp, sen inser vi att vi kan ta ner främre kardan och dra ur drivaxlarna och köra den RWD istället. Sagt o gjort, allt inblandade ska ha stort tack, särskilt teamkamrat och broder Peter ![]() Allt går fint, är redo med en timmes marginal till Q2, ska ut o testa, kommer en meter sen låser sig bakhjulen, lådan har rasat när diffen fram pajade.... Så nu står vi här o funderar på en riktig RWD konvertering. MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Det är nog lättare att få det att hålla RWD, men 4WD är ju lite grejjen med den här bilen
![]() _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||
Du imponerar på mig med ditt ork till meka
![]() ![]() När allt lirar kommer de gå fort ![]() |
||||||
Jo jag vet att 4wdn lite är halva grejen, men är så förbannat trött på drivaxelfett så jag tror jag skiter i det haha.
Tack, vad fan gör man inte för att få köra ![]() Ja det var ett välbekant men ej så trevligt ljud ![]() _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Hej! Jag representerar http://www.exqbe.com som är en av Erik's sponsorer och jag har fått hans tillåtelse att dela med mig av loggar från hans körning på Timeattack.nu's senaste deltätvling på Mantorp. I Erik's fall loggar vi direkt från MaxxECU men systemet är utvecklat för att även kunna logga egna givare, med inbyggd 3G-uppkoppling och GPS-mottagare så att all data lagras direkt på molnet med positionsstämplar och enkelt åtkomligt direkt i en vanlig webbläsare.
Översikt över temperaturerna från de fyra körpassen: ![]() Översikt över oljetryck kopplat mot temperatur och varvtal: ![]() Närmare koll på den största dippen i oljetryck under det fjärde passet: ![]() Laddtryck & insugstemp: ![]() Det är på gång en funktion där Erik kan dela med sig av en webbadress direkt till grafverktyget för utvalda körsessioner så ni själva kan klicka er runt i graferna. /Patrik Smedberg _________________ ![]() M3 Coupé -97 exqbe - Monitor your vehicle |
||||||
Re:
Frågan på allas (mina i alla fall...) läppar är: hur uttalas exqbe? _________________ Filip Norén, Malmö | Mazda Miata NA | BMW 330Ci Cab E46 | Volvo V70N -06, men den pratar vi inte om... |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 21, 22, 23 >> 11 besök idag (217630 totalt) |