Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 226, 227, 228, 229, 230 >> 27 besök idag (1153241 totalt) |
|
||||
Japp! Hoppas också att du tar en snygg grön bets till splittern ![]() ![]() _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 55 |
||||
Det är ju en 70talare. Klart den ska vara grön, orange och kanske en skvätt senapsgult också. Lite flake i lacken och malteserkorsbackspeglar också ![]() _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||
Blir bra det där. Splittern blir klart snyggare om den inte är bredare än bilen eller iaf framhjulen och har ett utstick från nedre delen av fronten på 100-150mm. Samt har undersidan fräst med en större radie än ovankanten. Brukar också se bäst ut med mattsvart splitter om man inte gjuter den i kolfiber
_________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
||||
![]() Slänger mig över nästa projekt... Innerskärmar har varit efterlängtade sedan den blev reggad, för oj vad det skitar ner i motorrummet (och blästrar...). Med nya hjulupphängningar så passar inte originalskärmarna utan behöver masseras lite. Att få till tätheten kring vipparmen har varit en utmaning, men jag kan ha kläckt en idé för att lösa det faktiskt. Annars är det mest vinkelslip och svets just nu för att få till något. ![]() Har kortat skärmen ca 100mm i längsled eftersom hjulen svänger runt sin egen axel nu (15mm scrub istället för typ 175 som det var innan), nypt ihop den för att passa längs subframen samt en del andra justeringar. Framskärmen har nog varit av 20-talet gånger hittills. ![]() Sen blir det lite vettig slangdragning, så man slipper vatten- och torrsuimpslangar som bara hänger i luften. Ska bli skönt ![]() |
||||
|
||||
Kul att du frågar! Landade ca 100m2 gul och svart väv i lite olika tjocklekar här om dagen.
![]() Blir nog dock tidigast nästa vinter... ![]() ![]() |
||||
This I like ![]() |
||||
|
||||
Vilka olika blev det? 200, 210g/kvm? Vad kostade det per meter? Skall bli jäkligt kul och se hur mycket av bilen som blir utbytt i framtiden ![]() _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR Svkg #120 |
||||
Jag köpte faktiskt en sax från easy composites också, men får kanske köpa ett lasersvärd också. Ska bara ta min jedi-licens först.
Planen är innerskärmar, dörrar, huv och framskärmar i den ordningen. Baklucka också i framtiden, men den är ganska låg prio på eftersom den sitter längst bak. Köpte 200 kevlar, samt 300 och 600 kolfiber. Har lite 200 kolfiber liggandes sedan innan också |
||||
Det finns epoxi som förblir mjuk som man kan ha på insida innerskärmar tex om man vill. Går att pensla på färdig detalj för att skydda mot stensprut
|
||||
Intressant!
Har annars funderat på flockning eller om det finns transparent body, men epoxi är gissningsvis smidigare. Har du en länk? |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 226, 227, 228, 229, 230 >> 27 besök idag (1153241 totalt) |