Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Audi UR-Quattro -84 "ACHTUNG!" SÅLD! Auf Wiedersehen....
<<   1, 2, 3 ... 23, 24, 25, 26   >>
19 besök senaste veckan (157398 totalt)
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007

Styrväxeln är ju riktigt DYR, finns ju simpel utväxlings grej som man sätter på ratt stången för att få kortare slag till mycket lägre pris..

Länkarmen i stål är ju bättre = enkel att laga o modda samt billigare..
Men tänk på att däcket hamnar ju längre ut = risk för att det tar i skärmen samt även risk för att du drar ut drivaxeln för mycke..
kör du med länkarmen o bara drar ut lagom mycke samt med mina topplagringar så kan du ju få över -4grader camber utan att däcket tar i eller drivknuten hoppar ur..

Jag kör med 21mm kränghämmare bak, men i tvära kurvor har jag problem med inner hjullyft vilket resulterar i att inner däcken spinner när jag försöker gasa ut ur kurvan, har tänkt prova att ta bort den bakre krängaren på nån träff för o känna skillnad men det har ej blivit av än..
Har istället monterat diff broms både fram o bak vilket har hjälpt en hel del, men finns fortfarande några kurvor som det spinner i

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
m.Ohlsson
Uddevalla
Här sen Mar 2006

detta är en av några favorit bilar på rejsa!! sälj inte denna bilen, en ny bil e alltid kul med ny teknik å allt va de innebär men tror ändå man inte får samma körglädje som gamla rally/race klassikers

Simatec
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=43140
Citera
Narin
Kristianstad
Här sen Apr 2006

Trådstartare
Re:

RallyQuattro skrev:
Styrväxeln är ju riktigt DYR, finns ju simpel utväxlings grej som man sätter på ratt stången för att få kortare slag till mycket lägre pris..

Men tänk på att däcket hamnar ju längre ut = risk för att det tar i skärmen samt även risk för att du drar ut drivaxeln för mycke..
kör du med länkarmen o bara drar ut lagom mycke samt med mina topplagringar så kan du ju få över -4grader camber utan att däcket tar i eller drivknuten hoppar ur..

Jag kör med 21mm kränghämmare bak, men i tvära kurvor har jag problem med inner hjullyft vilket resulterar i att inner däcken spinner när jag försöker gasa ut ur kurvan, har tänkt prova att ta bort den bakre krängaren på nån träff för o känna skillnad men det har ej blivit av än..
Har istället monterat diff broms både fram o bak vilket har hjälpt en hel del, men finns fortfarande några kurvor som det spinner i

Tjena Martin, förstår hur du menar, 7000kr för att ratta ett varv mindre är det knappast värt thumbs down
Men till saken hör att min styrservo ar läckt litegrann under alla år, och är en sak jag skjutit på framtiden. Och ska man ändå renovera/köpa ny i sverige så köper jag hellre denna och får 2 varv istället. Så någon simpel grej är inte aktuellt , då har jag det som det är tillsvidare.

Håller med om resonomanget om länkarmen och topplagringarna, vill man ha dom pulverlackade så skilljer det ca 400kr/st mot Alu. Men dom har inte skrivigt någon viktskillnad eller mått

ok, kanske ingen mening att lägga arbete på att sätta krängaren bak då, men ska iaf prova att köra utan fram och se hur instyrningen i svängarna blir. Kör du org fram?

m.ohlsson skrev:
detta är en av några favorit bilar på rejsa!! sälj inte denna bilen, en ny bil e alltid kul med ny teknik å allt va de innebär men tror ändå man inte får samma körglädje som gamla rally/race klassikers

Tack, kul att du gillar bilen. Du är nog på rätt spår, man har sååå kul bakom ratten i gammelbilen, men det hade samtidigt varit skönt att ha en ny snabb bil, som man bara tanka, körde, servade.

Innerst inne har jag nog svårt att skilljas från han Därav att jag inte lagt ut en riktig annons.

och en ny bil sjunker ju i värde, det gör ju inte Q på samma vis. kostar mig bara 1500kr i förs när den står i dvala under täcket.

Kanske dyker det upp en bil till vi får se, kanske är det Tiguanen som stryker med, tankarna går åt alla håll nu

Mattias Narin 101xBTG-8:22
Porsche GT4-20
Citera
bullen!
Skåne
Här sen Jul 2007

Re:

Narin skrev:
men det hade samtidigt varit skönt att ha en ny snabb bil, som man bara tanka, körde, servade.

Jo, jag känner igen den där tanken. men sen så inser man att man måste handla minst en ferrari 458 men helst en porsche 9ff Gturbo 1200 för att få nåt som är lika hysteriskt adrenalinframkallande som en överladdad hobbybil.

så det blev ytterligare en gammal klassisk model med lite stärkt maskin för mig. trots att jag skulle åka en ny förnuftig pigg bil med garantier, vagnskada, bärgaravtal, klimatanläggning osv osv.

jag blir aldrig vuxen.

Stockholm
Här sen Mar 2007

Re:

Narin skrev:
RallyQuattro skrev:

Tjena Martin, förstår hur du menar, 7000kr för att ratta ett varv mindre är det knappast värt thumbs down
Men till saken hör att min styrservo ar läckt litegrann under alla år, och är en sak jag skjutit på framtiden. Och ska man ändå renovera/köpa ny i sverige så köper jag hellre denna och får 2 varv istället. Så någon simpel grej är inte aktuellt , då har jag det som det är tillsvidare.

Håller med om resonomanget om länkarmen och topplagringarna, vill man ha dom pulverlackade så skilljer det ca 400kr/st mot Alu. Men dom har inte skrivigt någon viktskillnad eller mått

ok, kanske ingen mening att lägga arbete på att sätta krängaren bak då, men ska iaf prova att köra utan fram och se hur instyrningen i svängarna blir. Kör du org fram?

Finns renoveringssats hos Audi för typ 500kr till styrväxeln, eller så letar du tag på en styrvxl från RS2/S2 den har ett halvt varv kortare slag, bara en slang som sitter på annat ställe annars passar den direkt.

Den gamla räven som hjälpte dig med konverteringen till 6vxl kan inte han svetsa ihop rör bärarmar åt dig för en billig peng?

Japp jag kör org kränghämmare fram, kan ju vara så att den är för mjuk nu när jag monterat en bak o därför har problem..
Men jag har ju mycke mera caster, mer camber, andra dämpare o fjädrar än dig så inte säkert att du får samma fenomen som mig så det enda rätta är ju att prova..

Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007

Hur går det här då?

vad har du för planer till nästa år med bilen?

ställbara topplagringar?
rör bärarmar?
kränghämmare bak?
ny styrväxel eller renovera?

Citera
Narin
Kristianstad
Här sen Apr 2006

Trådstartare
Re:

RallyQuattro skrev:
Hur går det här då?

vad har du för planer till nästa år med bilen?

ställbara topplagringar?
rör bärarmar?
kränghämmare bak?
ny styrväxel eller renovera?

Det går inte alls, den står still. Men ny bes i okt och snart avställ. Med stor risk för att den kommer att förbli det under en längre tid. Nya planer på G och då får Q stå.
om nu inte någon har pengar och vill handla villsäga, vilket jag inte tror i dessa tider. Står inte i vägen och kostar i princip inget då heller.

Så inget av ovan är aktuellt just nu, skulle vara ställbara topplagringar isf, får se.

Har min tiguan till salu på Bilcentrum i Kristianstad, så om någon är sugen på en privat affär utan byte så är det bara att hojta till. Dom pengarna kommer att behövas

Porsche GT4-20
Citera
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005

Jag håller tummarna stenhårt så att allt går i lås som tänkt!

NS: 143 varv / BTG: 7,56,48
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007

ojojoj, vad kan detta vara... TT RS gissar jag

Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007

Hoppas du inte håller på o tömmer alla sparbössor för att köpa en Porsche
Börja med att göra klart Quattron i chassiet osv thumbs up så du kan pressa ur det sista ur den innan du plöjer ner massa pengar i en helt ny bil.

Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007

Re:

dvorak skrev:

+1 en på den, gissar en beggad TTRS von das Vaterland lockar lite just nu...

Kom igen nu Narin "spill the beans"

Här sen Aug 2006

Re:

RallyQuattro skrev:
Börja med att göra klart Quattron i chassiet osv thumbs up så du kan pressa ur det sista ur den innan du plöjer ner massa pengar i en helt ny bil.

Jooooo!...Porsche Porsche Porsche

Narin
Kristianstad
Här sen Apr 2006

Trådstartare
Re:

mcburn4ever skrev:
Jag håller tummarna stenhårt så att allt går i lås som tänkt!

Tack Pär, du är ju en av få som vet vad det handlar om.

dvorak skrev:

En sådan hade jag inte tackat nej till...

RallyQuattro skrev:

Tömmer och tömmer...... ingen Porsche i min spåkula iaf för överskådlig framtid
Quattron kan man ju hålla på med tills man blir pensionär om man vill

UR_TT skrev:
dvorak skrev:

+1 en på den, gissar en beggad TTRS von das Vaterland lockar lite just nu...

Kom igen nu Narin "spill the beans"

Hej och hå vad det gissas på Vem har sagt att det är bil byte på gång eller komplettering av sådan??
Skrev att "hade på G" "att pengarna behövdes". Kanske ska bygga till, amotera på huset, separera...
...men det kan ju vara så
Spill lite böner själv vett ja, slå till på Pärs CS TT nu!

bertil1 skrev:
RallyQuattro skrev:

Jooooo!...Porsche Porsche Porsche

Trodde folk kännde mig bättre vid detta laget, en Porsche ersätter inte en Audi Q, möjligen kompletterar

Återkommer när jag vet mer hur det blir.

Porsche GT4-20
Citera
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005

Rena rama Lytzendimman här...

Precis som Mattias säger så är jag en av få som vet vad det handlar om..
Nu är jag säkert inte speciellt snällsom avslöjar detta, men Mattias har precis funnit sitt livs kärlek.
Jag har försökt att prata honom till rätta, men det är stört omöjligt..
Så kommande sommar är det i en sån här vi kommer att se honom:

Rock on!!! :woot:

Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007

Tycker att Mattias passar bra i den thumbs up

Go Mattias!!

Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006

Haha jag sitter och garvar som en tok här...

Bara att vänta på besked för oss som inte riktigt lite på en rosa Miata

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004

Klart att han ska köpa en riktig bil. En kebabräser

Kristianstad
Här sen Apr 2006

Trådstartare
Re:

mcburn4ever skrev:

Rock on!!! :woot:

Rock on själv toker! Är du inte snäll så ska du få åka urisen på knutan igen, och då utan marginaler!

På tal om rock, imorgon vi jag se dig på bortet på festen! Men oddsen är väl samma som om att det blir fred på jorden

dvorak skrev:
Tycker att Mattias passar bra i den thumbs up

Go Mattias!!

Du är bara avis, du vill ha en egen.......och en gummiboll i munnen

Min son 7år skrattar fortfarande åt "pappamorfar" skämtet fast han inte fattar vad det handlar om Är nog mest för att jag får arga blickar från sambon
För er andra: Vad kallade Josef Frizels barn honom för?
Hemsk men lite kul är det allt.

Cammo skrev:
Haha jag sitter och garvar som en tok här...

Bara att vänta på besked för oss som inte riktigt lite på en rosa Miata

Ja, här händer ju inte mycket annars så det är väl tur Pär livar upp här lite i höstmörkret thumbs up

Joan skrev:
Klart att han ska köpa en riktig bil. En kebabräser

Ja, det hade varit kul och styra en riktig modern bil, och försökt hänga med ditt lilla vita monster, eller hänga av
Står faktiskt en vit BMW 1M 150mil till salu i stan

Porsche GT4-20
Citera
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005

Re:

Narin skrev:
Rock on själv toker! Är du inte snäll så ska du få åka urisen på knutan igen, och då utan marginaler!

Taget!
Så länge som vi bara är rätt sida om marginalerna så är det ok.
Den andra varianten är ju redan testad..

Kan inte lova nåt
Katrin är ju med..

Citera
Narin
Kristianstad
Här sen Apr 2006

Trådstartare
Drifting.

Polaren klippte ihop en film från iskörningen idag
Tyvärr inga isdäck, bara vanliga dubbdäck från Golfen.

Porsche GT4-20
Citera
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005

Tummen upp!
Ragnar o jag anmäler oss till nästa sväng dit..

Citera
Våra race- och banåkarbilar
Audi UR-Quattro -84 "ACHTUNG!" SÅLD! Auf Wiedersehen....
<<   1, 2, 3 ... 23, 24, 25, 26   >>
19 besök senaste veckan (157398 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande