Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 24, 25, 26 >> 82509 besök totalt |
Säg som det är Sunk o Marcus ni är sånadär köraforträttframpojkar, det där med åksjuka är giltigt skäl till att inte köra men man kan komma ändå och har GRYMT roligt i gemenskapen på knutan, ingen marcus o sunk så blir jag lite ledsen
![]() Sen förstår jag inte varför Marcus ligger bakom en oljerykande gammal BMW, på med ljustutan och kör förbi bara ![]() Sen så tycker jag har Sunk skall haka på oss andra i september till den där riktiga bergodalbanan OXÅ! Där är ju oxå en rätt lång raka så att även ni kan köra fort ![]() ![]() ![]() ![]() Mvh ..... ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Re: Varför ?
Min gissning är att det är inte alltid bilen som är målet, utan drömmarna, tankarna, de möjliga förbättringarna.. alltså själva projektet som är drivkraften. När bilen börjar bli "klar" så börjar man titta efter nästa projekt, och nästa.. Jag försöker hålla mig med skojiga projekt hela tiden, oavsett om det är en ny GPS, fixa med båten, göra om hemma, köpa hopplösa bil-projekt osv.. för att stilla min inre oro, eller kalla det drivkraft.. för att just inte påbörja projekt "byta bil" igen.. Har bestämt att vardagsbilen, en Mazda kombi skall vara kvar i 10 år från den var ny (8 år kvar och jag har redan börjat spekulera i vad som kommer sen..), M3:an ska oxå vara kvar (fast det vore ju coolt med en e46 CSL) osv.. Så vill du ha kvar den fina röda så hitta ett annat projekt, typ skaffa barn eller lär dig finska eller nåt.. det är mitt tips! Själv jobbar jag som konsult och ska nu hitta annat/nytt uppdrag - det är min kommande utmaning de närmaste månaderna.. Good luck! // Johan |
||||
Re:
Nja, är mer svängaOCHåkaraktframomvartannatpojke.. inte svänga hela tiden i en avgasfylld grop som Sviestad blir när det är vindstilla.. annars blir jag inte åksjuk ens på sjön. Nackdelen med att köra om gamla oljerykande BMW's är ju att fem minuter senare är man ju ifatt dem igen.. ![]() Det finns inget som hindrar att åka söderut två gånger, är bara familjen frisk, hunden nyrastad, locket ligger på brunnen, korna är på bete osv.. Och bilen hel!! så är det väl bara att vrida ratten söderut på M3:an och åka.. ![]() M v h // Johan |
||||
Terapi
Marcus, om du hittar någon terapi som fungerar och får dig att stanna i E36-land så tycker jag att du ska ta kontakt med din namne i Arvika och låta honom gå i samma fotspår. Där är det verkligt kritiskt. Peo. _________________ PeO Rydgren Corvette C6 Z51 -05 Pfadt, ST40, Kooks 1 7/8, Vararam - såld BMW M3 -96 Coupé - lättad 172 kg - såld Yamaha R1 2002 - banhoj |
||||
Re:
Vi skulle kunna sitta i depån och hinka öl och gammeldansk. Oavsett mängd på intaget kommer vi inte bli snurrigare i bollen än ni som åker bergodalbanan. MS// _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||
Kloka ord Johan och visst har du rätt. Nya projekt är aldrig fel. Fler barn skall vi dock inte skaffa, har redan ett exemplar av varje sort så jag anser mig färdig på det planet. Finska tror jag kan kvitta, möjligtvis Spanska. Men jag förstår vad du menar ![]() Vi får se var det tar vägen. Tyvärr brukar det bara sluta på ett sätt när de här "dåliga tankarna" kommer. Genomgående är att jag alltid hittar på en mer eller mindre trovärdig anledning för mig själv att byta bil. Bilen kan vara för fin, för ful, för rostig, för dyr, för spartansk, för bekväm, för grön, för vit, för stor, för liten osv...ni förstår ![]() _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||
Re: Terapi
Jo, jag har förstått att han är i större behov av akut vård än jag ![]() i E36-land. Jag skulle mycket väl kunna skaffa en identisk bil och börja om...sjukt ? Jag vet. MS// _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||
Tycker bara det är synd då du fått bilen så fin, fast jag har all förståelse.. Ett alternativt förslag är att gå ihop med några och ordna en 5papp+ bil och börja tävla på en ekonomiskt rimlig nivå? Vet att det är en projicering från min sida men man kan alltid bidra med egna tankar till andra.. då får du ett bilprojekt och en utmaning att köra TÄVLING i team med allt vad det innebär.. Eller varför inte utlysa ytterligare en gissningstävling här på rejsa där vi andra kan komma med förslag på hur du skall bota din rastlöshet och den som vinner får en affisch på din fina bil med dig poserandes på motorhuven?? om inte annat får du en massa träffar på din tråd ![]() M v h // Johan |
||||
Låter som vi har en del lika tankar Johan ![]() ![]() Förslag för att bota rastlöshet mottages tacksamt ![]() Men det är min personliga åsikt och en helt annan fråga. ![]() MS// _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||
Är i valet o kvalet om jag ska sälja bilen...
![]() ![]() ![]() Dels som jag nämnt tidigare är jag ganska nöjd när projekten börjar bli "färdiga" Dels har jag svårt att få till tid till bilhobbyn, vintertid= skruvartid funkar bra. Men sommartid är det lite tightare, barn, familj, hus och båt ska ha lite uppmärksamhet också. Får fundera lite på saken...säsongen har ju några banträffar kvar som kunde vara trevligt att besöka. Avvaktar med annonsering osv ett tag iaf Men om någon läsare av tråden känner sig som en hugad spekulant så går det bra att skicka ett PM ![]() MS// _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||
Här har det visst inte skrivits på ett tag... Bilen har fått vila över sommaren, endast rullat in och ut ur garaget vid några tillfällen då den stått i vägen.
Det enda som har hänt av värde är att min Taurus stol har bytts mot en Challenge, även denna av fabrikat Sabelt. Riktigt trevlig stol som är lite mer allround än den rejsiga Taurusen med "skygglappar". Är anmäld till förarkurs/bandag med Matz och Mia på Kinnekulle 26 / 9. Gissar att det blir säsongens sista körning. Kanske sista öht med denna bil då jag bestämt mig för att göra ett försök att sälja den. Annons kommer inom kort, ev spekulanter når mig via PM eller mob 070-6725051 MS// ![]() _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||
Re:
Nja.. har lite nya ideér...dock inte bil på bana på ett tag...tror jag. MS// _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||
_________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||
Re:
Ta pengarna du har i kudden då. Du får bara nackspärr annars ![]() MS// _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||
Re:
haha, om det vore så väl, kudden är så platt så det är nästan som att ligga utan ![]() _________________ Viktor Starkman |
||||
![]() får hoppas på en fortsättning i ny projekttråd. Jag är övertygad om att bilen kom i rätta händer och att den kommer utvecklas vidare. Knyter ihop säcken med en avslutande bild. Från Anderstorp 2009. ![]() Foto: Magnus Berglund _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||
Re:
Hade nog tänkt mig ett break...kanske något helt annat....kanske inget alls.....Men det är lätt att halka dit igen. Att ge mig en påse pengar och tillgång till blocket.se är ungefär som att ge nycklarna till apoteket till en knarkare. ![]() _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||
Låt mig gissa att det inte tar hur lång tid som helst tills det står ett nytt åk i garaget. Detdär garaget kan ju inte stå tomt.
Jag ger dig lite hjälp på traven: http://www.blocket.se/ ![]() _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 24, 25, 26 >> 82509 besök totalt |