|
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

16 Feb 2018 21:13
Re:
Fredrik - SLC skrev: | fast det var inget enkelt att vara arrangör på Gotland Ring mycket konstiga bråk med Alec/flickvännen och inte minst den konstiga finskan som skötte maten.... vi vart lite osams typ när hon serverade okokt ris till funkisarna och jag vägrade betala för det  | Om du lägger in att tävlingar är mindre intressant krångel, så varför skulle de lägga ner nåt större jobb på att förenkla för tävlingsarr?
Assumptions is the mother of all fuckups.. 😇
|
Fredrik - SLC
Här sen Nov 2002
|
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006

16 Feb 2018 21:43
Re:
Fredrik - SLC skrev: |
fast det var inget enkelt att vara arrangör på Gotland Ring mycket konstiga bråk med Alec/flickvännen och inte minst den konstiga finskan som skötte maten.... vi vart lite osams typ när hon serverade okokt ris till funkisarna och jag vägrade betala för det  |
Hahaha. +1
_________________ Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata)
Porsche 931 -79
|
Kolja
08
Här sen Apr 2005

13 Nov 2024 20:23
Hur är det numera?
Har Gotland Ring FIA godkänt på att arrangera motortävling på långa slingan eller enbart på norra delen?
_________________ Tony Jonsson
Grace, Space and Pace.
|
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

13 Nov 2024 20:47
Re:
Kolja skrev: | Hur är det numera?
Har Gotland Ring FIA godkänt på att arrangera motortävling på långa slingan eller enbart på norra delen? | Har de banlicens (från FIA ASN) för en enda meter av nån del av banan?
|
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004

13 Nov 2024 20:54
Re:
Niklas Falk skrev: | Kolja skrev: | Hur är det numera?
Har Gotland Ring FIA godkänt på att arrangera motortävling på långa slingan eller enbart på norra delen? | Har de banlicens (från FIA ASN) för en enda meter av nån del av banan?  |
Jag vet inte, men det behövs väl inte för den typ av verksamhet de bedriver?
_________________ Anders Hansson
|
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

13 Nov 2024 21:11
Re:
sweanders skrev: | Niklas Falk skrev: | Kolja skrev: | Hur är det numera?
Har Gotland Ring FIA godkänt på att arrangera motortävling på långa slingan eller enbart på norra delen? | Har de banlicens (från FIA ASN) för en enda meter av nån del av banan?  |
Jag vet inte, men det behövs väl inte för den typ av verksamhet de bedriver? | Nä, men när frågan om "motortävling" dyker upp på detta forum så är det lätt att tolka det som nåt mer än stubbrejs.
|
Kolja
08
Här sen Apr 2005

13 Nov 2024 21:14
Re:
Niklas Falk skrev: | sweanders skrev: | Niklas Falk skrev: | Kolja skrev: | Hur är det numera?
Jag vet inte, men det behövs väl inte för den typ av verksamhet de bedriver? | Nä, men när frågan om "motortävling" dyker upp på detta forum så är det lätt att tolka det som nåt mer än stubbrejs. |
Jag tycker mig ha sett uppgifter från 2009 om FIA licens för Nordslingan av GR.
_________________ Tony Jonsson
Grace, Space and Pace.
|
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004

13 Nov 2024 21:20
Re:
Kolja skrev: | Niklas Falk skrev: | sweanders skrev: | Niklas Falk skrev: | Kolja skrev: | Hur är det numera?
Jag vet inte, men det behövs väl inte för den typ av verksamhet de bedriver? | Nä, men när frågan om "motortävling" dyker upp på detta forum så är det lätt att tolka det som nåt mer än stubbrejs. |
Jag tycker mig ha sett uppgifter från 2009 om FIA licens för Nordslingan av GR. |
SBF var där och kikade då. Jag tänker att det skulle varit en del hoolabalo med pressmeddelanden och omnämnande på hemsidan om det blivit ett formellt godkännande.
|
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

13 Nov 2024 21:41
Senast ändrad av Niklas Falk, 13 Nov 2024 21:44, ändrad totalt 1 gång
Re:
sweanders skrev: | Kolja skrev: | Niklas Falk skrev: | sweanders skrev: | Niklas Falk skrev: | Kolja skrev: | Hur är det numera?
Jag tycker mig ha sett uppgifter från 2009 om FIA licens för Nordslingan av GR. |
SBF var där och kikade då. Jag tänker att det skulle varit en del hoolabalo med pressmeddelanden och omnämnande på hemsidan om det blivit ett formellt godkännande. | Det fixades temporär SBF banlices när vi var där och tävlade med SPVM 2010 och 2012, men jag skulle rågissa att anmärkningarna sen dess inte fixats ens idag (tex avsaknad av stålräcke bakom däcksbarriär).
Det finns inget intresse av ägare att bedriva tävlingar i den formen, för lite pengar in (med alltför många motparter) till alltför mycket bök. Tyvärr verkar samma bedömning bli vanligare hos andra banägare i landet.
Det är en sånhär jag syftar på https://gellerasen.se/media/uploads/2024/03/16/banlicens-gellerasen-ar . . . .
|
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004

13 Nov 2024 21:43
Re:
Niklas Falk skrev: | sweanders skrev: | Kolja skrev: | Niklas Falk skrev: | sweanders skrev: | Niklas Falk skrev: | Kolja skrev: | Hur är det numera?
SBF var där och kikade då. Jag tänker att det skulle varit en del hoolabalo med pressmeddelanden och omnämnande på hemsidan om det blivit ett formellt godkännande. | Det fixades temporär SBF banlices när vi var där och tävlade med SPVM 2010 och 2012, men jag skulle rågissa att anmärkningarna sen dess inte fixats ens idag (tex avsaknad av stålräcke bakom däcksbarriär).
Det finns inget intresse av ägare att bedriva tävlingar i den formen, för lite pengar in (med alltför många motparter) till alltför mycket bök. Tyvärr verkar samma bedömning bli vanligare hos andra banägare i landet. |
Det är inte bara i Sverige samma trend är tydlig.
|
Anders Litto
Nära Gotland Ring
Här sen Aug 2010

14 Nov 2024 07:18
2009 var vi där och körde SM i Superkart. Banan blev godkänd typ dagen innan vi kom dit. Men då godkänd av SBF. Tror inte FIA varit inblandad någon gång. Kommer ihåg att de bl a var tvungna att fylla upp med grus under avbärarräcket på en del ställen.
Då var det på gång att STCC skulle köra där men det sprack pga logistik och kostnader.
Sen har nog banlicensen inte uppdaterats, skulle jag tro, utan att veta.
Klubbar och STEC har ju kört, kommer att köra, tävlingar på banan, men det sker utanför SBF antar jag.
_________________ Anders Littorin,
Volvo C70 Långloppan
Volvo C70 V6 RWD-projekt
Honda Civic 1982 historisk rallybil
En Civic 1982 till
|
STEC
Roslagen
Här sen Dec 2016

24 Nov 2024 17:15
Fantastisk bana på Gotland
Gotland 7,3 kilometer är årets kanske häftigaste endurance lopp 2024
tätt följt av världens nordligaste bana ACR 1000 km 6-7 Juni
Stec arrangerar 1000 km race i samband med Gotland Motorfestival 3 Maj
som blir premiären på Skandinaviska mästerskapet 2025.
rekommenderar dig absolut att vara med denna vårdag på Gotland Ring.
|
|