Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 26, 27, 28, 29 >> 3 besök senaste veckan (222675 totalt) |
Re:
1. Förstår jag rätt att det är en V8 i bilen nu? Japp det sitter en Mercedes M117 V8 i bilen nu. 2. Vad hände med sexan och tillbehören? Sålt allt. 3. Autronicen, är den för V8 turbon? Japp Autronic SM4 sköter allt sprutande. EDIS 8 sköter tändningen. 4. Annars så tycker jag att du borde byta bakaxel till en anti-dive. Min har anti-squat/dive tog en random bild från internet bara på bakaxeln ![]() Alla 450SLC har anti-squat/dive bakaxel. Vad är det du tycker är så bra med denna? Vi är sugna på att byta hela bakvagnen pga tillgång på LSD etc är obefintlig. PS det är nu en helt annan bil vi bygger på. _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
Re:
Alright, förstår nu... Har kört bana med min (samma axel som på din bild) och den "vandrar" väldigt mycket i synnerhet i kurvorna. Vid kraftig inbromsning dyker fronten väldigt och så tappar man fäste i baken. Har låtit mig förstå ett anti.diven skulle råda bot på bla. detta. Installerar en sån nu. Håller med dig om bristen på Merca LSD (det finns men dyrt 10-15k). Jag har skaffat mig en BMW type 188 3,73 LSD. Bygger bakaxeln kring den. Med en 6-speed från antingen Merca W203 (bolton) eller mindre BMW gs37bz (svetsa) så tror jag att det blir jättebra. Btw, du råkar inte ha motorfästen till M103 kvar? _________________ Johannes Savolainen Mercedes-Benz 250CE -72 M104 3,2L |
||||
Re:
Skoj uppdatera mig om hur det går med bakvagnen, läst att det ska bli mycket stabilare vid inbromsning. Går också i tankarna på BMW 188 alt 210, har du bilder på din operation? Passar drivaxlar etc? 6a är riktigt gott många lådor då. Har kvar mina m103 fästen men spar dessa tills denna motorn rasar då trycker vi ned en m103/4 i bilen istället. Sååå mycket mer utrymme med en m103 och vore skoj att trycka in den lite mer framför framvagnen. _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
Re:
Håller på att skaffa alla delar. Finns type 188 LSD, anti-dive bakaxel från W107. Blir E36 drivaxlar som passar in på splinesen. Drivaxeln på Mercan sitter fast med skruv så behövs borras ett 8mm hål för skruv vid navet. Här en type 210 på den "sämre axeln": ![]() ![]() http://www.mersuforum.net/forum/view _________________ Johannes Savolainen Mercedes-Benz 250CE -72 M104 3,2L |
||||
Har ni funderat på Mercedes ASD diffar. Dom är 25% diffbromsade mekaniskt och ställbara till 100% via hydraliken.
Finns rätt mycket av dom både på svenska skrotar och framförallt via tyska ebay till bättre priser än bromsade BMW diffar. Om det är någon nackdel med använda sådana så är jag väldigt nyfiken, kommer montera den på raceralfan inom under hösten/vintern. ![]() _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||||
Re:
Jo w124 diffar har vi kollat på, dock inte kommit så långt att vi har köpt något. Hittar inte heller någon vettig spec på vad för hk/nm de pallar. Trist bygga kustom med något som inte håller måttet. Vi siktar ändå på något som ska pallar 500hk/500nm minst samt passar med minsta modifikation. _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
Kamsynken är off då vi laborerade med den när sprutet var trasigt samt vakkuumslangar är dåliga.
Startar iaf och går bokstavligen FETT https://www.youtube.com/watch?v=G36V _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
.
Bara punkta ihop förargolvet sen är det bara passagerarsidan klart. Roligt jobba med plåt ny erfarenhet. Biltema geggpickan gick sönder så fick karosdkitta med händerna. Vart estetiskt obra. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
Re: .
En vanlig pensel har många biltillverkare använt i många år med hyfsat resultat ![]() _________________ Roland Johansson |
||||
Re: .
Hade varken en vanlig eller ovanlig pensel liggandes tyvär och ville verkligen få klart detta ![]() _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
Blir det att bygga ny framvagn nu? Coilovers...?
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Johannes Savolainen Mercedes-Benz 250CE -72 M104 3,2L |
||||
Re:
Prio nu är att få bort Flinta känslan samt bygga nytt avgas. _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
Jobbar med avgaslösning och har nu kommit på en bra ide som jag tänkte börja på nästa år.
Vända på DP så den går åt andra hållet och ned i innerskärmen sen under bilen och ansluter där original går. Således slipper avgaset gå under motorn som i dagsläget vilket ger ca 10cm markfrigång på originalhög bil. Nu är det 3" hela vägen kommer bara köra DP 3" sen resten dubbla 2,5" som ansluter till en dämpare i bak där reservdelsbaljan nu sitter. ![]() Bromsarna (Brembo 6kolvs) har fått lite välbehövlig kärlek. ![]() Rost igenlagt i bagage nu och plåtar färdiga för förarsidan att svetsa. ![]() Turbon förarsida läcker olöja i anslutningen så det måste ses över. ![]() 20Liter 10w60 Shell Racing olja har anlänt. ![]() Här ska det styra upp lite med digital hastighetsmätare boost etc ska upp i hålet där originalhuset sitter nu. ![]() _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
.
Gått igenom ett gäng fälgar med bilarna. Dock hittat rätt nu Fram 18x8,5 ET-7 Bak 18x10 ET-1 Bmw y-rondell rackare som ska lackas om. ![]() Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
_________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
_________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
||||
|
||||
V8 TwinTurbo 1984 Aussie
De kunde redan 1984 få ut över 1000hk i Australien. Dock cheva v8. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
Jeg ville nok vælge den sorte den har det rigtige "old school look" den solv ser lidt plastik race agtig ud men har super flot finish
![]() ![]() _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Skyline R33 GTST e46 Cabrio |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 26, 27, 28, 29 >> 3 besök senaste veckan (222675 totalt) |