Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Audi R8 5.2 V10 - Timeattack, GT, LMS-ish?
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
3 besök senaste veckan (33164 totalt)
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14550



Re:

BMW-DJ skrev:
.......... Men om någon tänkt till så är det nog BMW Motorsport, när de byggde dessa fabriksbilar.............


Ja. Man ska inte tro att man gör det bättre än BMW-Motorsport.

Det jag menade, är att dessa bilar är byggda utifrån ett väldigt tight reglemente och är byggda för proffs-förare.

Så nog finns det en del att göra.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
uffe50
Skåne
Här sen Dec 2011
Inlägg: 1209



Du får ta inträde i depån andreas!

Eller lägg ut lite porriga bilder på hjuphängningarna här. Då blir det en del dreglade på surfplattorna.

Vad hade den här klassen för friheter när det gäller hjulupphängningen?

_________________
Ulf Sanden
Citera
Marcus J arlson
Ängelholm
Här sen Nov 2008
Inlägg: 623



Bara för att det är BMW motorsport som byggt hjulupphängningen behöver den inte vara bra. Måste finnas något skäl varför dom ändrat till dubbla a-armar fram och bak på M6 GT3 bilen när standard är multilink. (fick dom inte till och med få dispens för detta för att den vanliga inte var konkurenskraftig?)

_________________
timmy1701
BMW Z3 2.8 Coupé 1999
BMW 325D Touring 2008
Citera
andreas.e
Stockholm
Här sen Maj 2013
Inlägg: 345


Trådstartare
Hjulupphängningen är typ original Original bärarmar runt om!
Motorsport drivaxlar, drexler diff och annan låda är i princip det enda!

_________________
Andreas Eriksson
BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902)
Citera
Kallentoft
Linköping
Här sen Apr 2009
Inlägg: 564



Fin bil. Vad är uppgraderat i broms väg? Mvh

_________________
David Greiff Kallentoft
Citera
mblixt@gmail.com
Strandbaden
Här sen Jul 2012
Inlägg: 1567



Re:

Cossy_Calle skrev:
Oldman skrev:
Cossy_Calle skrev:

Höga 1,22 tider så är du på palen, som det set ut dom sista åren


1,22 är nog förstaplats. Det har väl räckt med 1,23,5 för pallen egentligen. Det gick ännu långsammare förra året. Men det var nog banans fel.

viktökning till 1400 kg på alla S65 och smalare däck till 260 drar ner farten på dem (fanns bara en S65 förra året)
Nytt är att N54/N55 är tillåtna med ännu högre vikt. Mappning fri. Vi får se om det kommer någon turboraket.
Och så är det OK med sekventiella lådor utan extravikt.
Borde gå lite snabbare och lite jämnare i år.


Ja jag kollade bara 2014 tider lite snabbt. som du säger räcker det med mitten 23or för pallplats.

Tyvärr är det väl så att en E36 med s54 fortfarande är den vinnande kombon framöver också. vore kul med lite nya varianter i serien. men det är ju svårt att göra alla nöjda och samtidigt få ett jämt startfält.


well, trots allt så var det en v8 som vann stort förra året, så jag är inte säker att jag håller med...

_________________
Mikael Blixt
BMW M3 3,2 -98
2016 - 2:a BMW CUP Special
2015 - 3:a BMW CUP Special
2015 - Årets Rookie BMW CUP
Citera
mblixt@gmail.com
Strandbaden
Här sen Jul 2012
Inlägg: 1567



Re:

Supramannen skrev:
Men tittar man på tider är väl snabb Håkan snabbast med sin e36a med s54 ?


Nej, Håkan har inte åkt fortast. Johan A. har åkt snabbare på alla banor.
Tex:
På Knutstorp i höstas så spände Johan hjulbultarna och åkta 1.02,4. Håkans snabbaste är 1.02,5 någonting.

_________________
Mikael Blixt
BMW M3 3,2 -98
2016 - 2:a BMW CUP Special
2015 - 3:a BMW CUP Special
2015 - Årets Rookie BMW CUP
Citera
mblixt@gmail.com
Strandbaden
Här sen Jul 2012
Inlägg: 1567



Re:

BMW-DJ skrev:
Cossy_Calle skrev:

Tyvärr är det väl så att en E36 med s54 fortfarande är den vinnande kombon framöver också. vore kul med lite nya varianter i serien. men det är ju svårt att göra alla nöjda och samtidigt få ett jämt startfält.


Säg inte det!
Armskogh har ju utklassat fältet med sin E92 M3 (s65) under 2015. Nya reglementet kommer säkerligen att gynna E36 med s54 men jag tror det kan bli väldigt jämnt i toppen av klass special.
Den ökade vikten tror jag faktiskt man kan hantera, det som kan bli svårt är den minskade däcksbredden, Armskogh har uttryckt att han tidigare körde slut framdäcken för fort men sedan han började köra bredare fick ordning på det. Nu blir det åter till de smala däcken igen...

Riktigt kul att denna bilen kommer ut på banan 2016, vi hoppas att Armskogh kör med sin också och väntar med spänning på att Johan Samson skall få klart sin E90 WTCC replica med s65.

57 lär bli coolaste bilen i startfältet 2016 thumbs up


Well, Johan A får lägga till 12 kg mot förra säsongen. Ett par E36or får lägga till 20-25kg så jag är inte säker på att det argumentet funkar heller. Däremot så blir ev. smalare däck ett problem. Dock så tror jag att Johan kommer att åka exakt samma bredd som förra säsongen då det handlar om anläggningsytan mot marken och inte vad som står på däckets sida.

_________________
Mikael Blixt
BMW M3 3,2 -98
2016 - 2:a BMW CUP Special
2015 - 3:a BMW CUP Special
2015 - Årets Rookie BMW CUP
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Re:

mblixt@gmail.com skrev:
Cossy_Calle skrev:
Oldman skrev:
Cossy_Calle skrev:

Höga 1,22 tider så är du på palen, som det set ut dom sista åren


1,22 är nog förstaplats. Det har väl räckt med 1,23,5 för pallen egentligen. Det gick ännu långsammare förra året. Men det var nog banans fel.

viktökning till 1400 kg på alla S65 och smalare däck till 260 drar ner farten på dem (fanns bara en S65 förra året)
Nytt är att N54/N55 är tillåtna med ännu högre vikt. Mappning fri. Vi får se om det kommer någon turboraket.
Och så är det OK med sekventiella lådor utan extravikt.
Borde gå lite snabbare och lite jämnare i år.


Ja jag kollade bara 2014 tider lite snabbt. som du säger räcker det med mitten 23or för pallplats.

Tyvärr är det väl så att en E36 med s54 fortfarande är den vinnande kombon framöver också. vore kul med lite nya varianter i serien. men det är ju svårt att göra alla nöjda och samtidigt få ett jämt startfält.


well, trots allt så var det en v8 som vann stort förra året, så jag är inte säker att jag håller med...


Är det inte mer för att inga snabba E36or va med, håkan, conradson.. stålheim när den va som snabbast osv..

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Re:

mblixt@gmail.com skrev:
BMW-DJ skrev:
Cossy_Calle skrev:

Tyvärr är det väl så att en E36 med s54 fortfarande är den vinnande kombon framöver också. vore kul med lite nya varianter i serien. men det är ju svårt att göra alla nöjda och samtidigt få ett jämt startfält.


Säg inte det!
Armskogh har ju utklassat fältet med sin E92 M3 (s65) under 2015. Nya reglementet kommer säkerligen att gynna E36 med s54 men jag tror det kan bli väldigt jämnt i toppen av klass special.
Den ökade vikten tror jag faktiskt man kan hantera, det som kan bli svårt är den minskade däcksbredden, Armskogh har uttryckt att han tidigare körde slut framdäcken för fort men sedan han började köra bredare fick ordning på det. Nu blir det åter till de smala däcken igen...

Riktigt kul att denna bilen kommer ut på banan 2016, vi hoppas att Armskogh kör med sin också och väntar med spänning på att Johan Samson skall få klart sin E90 WTCC replica med s65.

57 lär bli coolaste bilen i startfältet 2016 thumbs up


Well, Johan A får lägga till 12 kg mot förra säsongen. Ett par E36or får lägga till 20-25kg så jag är inte säker på att det argumentet funkar heller. Däremot så blir ev. smalare däck ett problem. Dock så tror jag att Johan kommer att åka exakt samma bredd som förra säsongen då det handlar om anläggningsytan mot marken och inte vad som står på däckets sida.


What...?

Så man kan åka 300or och mycket camber och komma undan med det.?

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
mblixt@gmail.com
Strandbaden
Här sen Jul 2012
Inlägg: 1567



Well, Conradzon var med tex. Han kom 3a. Jag kom 2:a och körde dessutom den nästa snabbaste E36 tiden efter håkans tid någonsin i cupen. (Så långt bak i tiden som det finns resultat att hitta, typ 10 år)

Vad gäller Stålheim så har inte han heller åkt så fort som mig på Knutan.

Men jag har ju mest tur Ska bli kul att fortsätta med det 2016 också.

_________________
Mikael Blixt
BMW M3 3,2 -98
2016 - 2:a BMW CUP Special
2015 - 3:a BMW CUP Special
2015 - Årets Rookie BMW CUP
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



1,21 hög har väl en E36a gått med s54

Knutan bryr sig ju ingen om, de tär banan som gud glömde och mer ett måste

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
mblixt@gmail.com
Strandbaden
Här sen Jul 2012
Inlägg: 1567



Re:

Supramannen skrev:
1,21 hög har väl en E36a gått med s54

Knutan bryr sig ju ingen om, de tär banan som gud glömde och mer ett måste


Well, lets agree to disagree...

Vad gäller 1,21 på vad jag antar är Mantorp ? Så har det du nämner aldrig hänt. 1.22,4 är den snabbaste tiden med E36 S54 och den är Stålheims tid. Wärnbring körde 1.21 tider med sitt monster 2008-2009 någon gång. Men den hade ju V8 och en helvettes massa effekt som jag förstår.

_________________
Mikael Blixt
BMW M3 3,2 -98
2016 - 2:a BMW CUP Special
2015 - 3:a BMW CUP Special
2015 - Årets Rookie BMW CUP
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Re:

mblixt@gmail.com skrev:
Supramannen skrev:
1,21 hög har väl en E36a gått med s54

Knutan bryr sig ju ingen om, de tär banan som gud glömde och mer ett måste


Well, lets agree to disagree...

Vad gäller 1,21 på vad jag antar är Mantorp ? Så har det du nämner aldrig hänt. 1.22,4 är den snabbaste tiden med E36 S54 och den är Stålheims tid. Wärnbring körde 1.21 tider med sitt monster 2008-2009 någon gång. Men den hade ju V8 och en helvettes massa effekt som jag förstår.


Okey där ser man, e46 gtr räknar jag inte med just nu.. och då är e36a s54 snabbast även på gelleråsen..knut har du säkert rätt i men ingen koll och inget vi här uppe använder som reference till nått

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
mblixt@gmail.com
Strandbaden
Här sen Jul 2012
Inlägg: 1567



Re:

Supramannen skrev:
mblixt@gmail.com skrev:
Supramannen skrev:
1,21 hög har väl en E36a gått med s54

Knutan bryr sig ju ingen om, de tär banan som gud glömde och mer ett måste


Well, lets agree to disagree...

Vad gäller 1,21 på vad jag antar är Mantorp ? Så har det du nämner aldrig hänt. 1.22,4 är den snabbaste tiden med E36 S54 och den är Stålheims tid. Wärnbring körde 1.21 tider med sitt monster 2008-2009 någon gång. Men den hade ju V8 och en helvettes massa effekt som jag förstår.


Okey där ser man, e46 gtr räknar jag inte med just nu.. och då är e36a s54 snabbast även på gelleråsen..knut har du säkert rätt i men ingen koll och inget vi här uppe använder som reference till nått


Njäe, fel igen.
BMW Cup tider Gelleråsen:
Johan A : 1.09.233
Håkan J : 1.09.759

(Sen åker Håkan sjuuukt fort med sitt material, men det är en annan fråga)

_________________
Mikael Blixt
BMW M3 3,2 -98
2016 - 2:a BMW CUP Special
2015 - 3:a BMW CUP Special
2015 - Årets Rookie BMW CUP
Citera
Oldman
Södermalm, Stockholm
Här sen Jun 2012
Inlägg: 217



Re:

mblixt@gmail.com skrev:
Supramannen skrev:
mblixt@gmail.com skrev:
Supramannen skrev:
1,21 hög har väl en E36a gått med s54

Knutan bryr sig ju ingen om, de tär banan som gud glömde och mer ett måste


Well, lets agree to disagree...

Vad gäller 1,21 på vad jag antar är Mantorp ? Så har det du nämner aldrig hänt. 1.22,4 är den snabbaste tiden med E36 S54 och den är Stålheims tid. Wärnbring körde 1.21 tider med sitt monster 2008-2009 någon gång. Men den hade ju V8 och en helvettes massa effekt som jag förstår.


Okey där ser man, e46 gtr räknar jag inte med just nu.. och då är e36a s54 snabbast även på gelleråsen..knut har du säkert rätt i men ingen koll och inget vi här uppe använder som reference till nått


Njäe, fel igen.
BMW Cup tider Gelleråsen:
Johan A : 1.09.233
Håkan J : 1.09.759

(Sen åker Håkan sjuuukt fort med sitt material, men det är en annan fråga)
p

Med 260 är den skillnaden borta. Perfekt med jämnare klass i år. Hoppas nu 140in kommer i spel oavsett vem som äger den också. Gärna fler E46 också. Och vem kommer med första turbon på 1425 kg?

Sedan var det enfröjd att se Johan A på Gelleråsen senast. Att baxa den tunga E92an runt den banan på det sättet... Det känns som det låg många träningsvarv och en bra förare bakom det.

_________________
Anders Eriksson

BMW X4 M40d
BMW 130i loaded
BMW M4 GTS
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Re:

mblixt@gmail.com skrev:
Supramannen skrev:
mblixt@gmail.com skrev:
Supramannen skrev:
1,21 hög har väl en E36a gått med s54

Knutan bryr sig ju ingen om, de tär banan som gud glömde och mer ett måste


Well, lets agree to disagree...

Vad gäller 1,21 på vad jag antar är Mantorp ? Så har det du nämner aldrig hänt. 1.22,4 är den snabbaste tiden med E36 S54 och den är Stålheims tid. Wärnbring körde 1.21 tider med sitt monster 2008-2009 någon gång. Men den hade ju V8 och en helvettes massa effekt som jag förstår.


Okey där ser man, e46 gtr räknar jag inte med just nu.. och då är e36a s54 snabbast även på gelleråsen..knut har du säkert rätt i men ingen koll och inget vi här uppe använder som reference till nått


Njäe, fel igen.
BMW Cup tider Gelleråsen:
Johan A : 1.09.233
Håkan J : 1.09.759

(Sen åker Håkan sjuuukt fort med sitt material, men det är en annan fråga)


Du har fel BLIXT

Armskog ha råkt 1,08 hög med E36 och S54

Stålheim har åkt 1.09.07

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8579



Re:

Supramannen skrev:
mblixt@gmail.com skrev:
Supramannen skrev:
mblixt@gmail.com skrev:
Supramannen skrev:
1,21 hög har väl en E36a gått med s54

Knutan bryr sig ju ingen om, de tär banan som gud glömde och mer ett måste


Well, lets agree to disagree...

Vad gäller 1,21 på vad jag antar är Mantorp ? Så har det du nämner aldrig hänt. 1.22,4 är den snabbaste tiden med E36 S54 och den är Stålheims tid. Wärnbring körde 1.21 tider med sitt monster 2008-2009 någon gång. Men den hade ju V8 och en helvettes massa effekt som jag förstår.


Okey där ser man, e46 gtr räknar jag inte med just nu.. och då är e36a s54 snabbast även på gelleråsen..knut har du säkert rätt i men ingen koll och inget vi här uppe använder som reference till nått


Njäe, fel igen.
BMW Cup tider Gelleråsen:
Johan A : 1.09.233
Håkan J : 1.09.759

(Sen åker Håkan sjuuukt fort med sitt material, men det är en annan fråga)


Du har fel BLIXT

Armskog ha råkt 1,08 hög med E36 och S54

Stålheim har åkt 1.09.07


Varvrekordet i BMW Cup på Gelleråsen har Håkan Johansson 1.09.181 satt 2009.
Varvrekord alltså bara tider satt under race ej träning/kval.

På kval har Johan Armskogh åkt 1.08.799 2009

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Re:

Michael Bäck skrev:
Supramannen skrev:
mblixt@gmail.com skrev:
Supramannen skrev:
mblixt@gmail.com skrev:
Supramannen skrev:
1,21 hög har väl en E36a gått med s54

Knutan bryr sig ju ingen om, de tär banan som gud glömde och mer ett måste


Well, lets agree to disagree...

Vad gäller 1,21 på vad jag antar är Mantorp ? Så har det du nämner aldrig hänt. 1.22,4 är den snabbaste tiden med E36 S54 och den är Stålheims tid. Wärnbring körde 1.21 tider med sitt monster 2008-2009 någon gång. Men den hade ju V8 och en helvettes massa effekt som jag förstår.


Okey där ser man, e46 gtr räknar jag inte med just nu.. och då är e36a s54 snabbast även på gelleråsen..knut har du säkert rätt i men ingen koll och inget vi här uppe använder som reference till nått


Njäe, fel igen.
BMW Cup tider Gelleråsen:
Johan A : 1.09.233
Håkan J : 1.09.759

(Sen åker Håkan sjuuukt fort med sitt material, men det är en annan fråga)


Du har fel BLIXT

Armskog ha råkt 1,08 hög med E36 och S54

Stålheim har åkt 1.09.07


Varvrekordet i BMW Cup på Gelleråsen har Håkan Johansson 1.09.181 satt 2009.
Varvrekord alltså bara tider satt under race ej träning/kval.

På kval har Johan Armskogh åkt 1.08.799 2009


Då är det S54 i topp som ja sa..

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
mblixt@gmail.com
Strandbaden
Här sen Jul 2012
Inlägg: 1567



Re:

Michael Bäck skrev:
Supramannen skrev:
mblixt@gmail.com skrev:
Supramannen skrev:
mblixt@gmail.com skrev:
Supramannen skrev:
1,21 hög har väl en E36a gått med s54

Knutan bryr sig ju ingen om, de tär banan som gud glömde och mer ett måste


Well, lets agree to disagree...

Vad gäller 1,21 på vad jag antar är Mantorp ? Så har det du nämner aldrig hänt. 1.22,4 är den snabbaste tiden med E36 S54 och den är Stålheims tid. Wärnbring körde 1.21 tider med sitt monster 2008-2009 någon gång. Men den hade ju V8 och en helvettes massa effekt som jag förstår.


Okey där ser man, e46 gtr räknar jag inte med just nu.. och då är e36a s54 snabbast även på gelleråsen..knut har du säkert rätt i men ingen koll och inget vi här uppe använder som reference till nått


Njäe, fel igen.
BMW Cup tider Gelleråsen:
Johan A : 1.09.233
Håkan J : 1.09.759

(Sen åker Håkan sjuuukt fort med sitt material, men det är en annan fråga)


Du har fel BLIXT

Armskog ha råkt 1,08 hög med E36 och S54

Stålheim har åkt 1.09.07


Varvrekordet i BMW Cup på Gelleråsen har Håkan Johansson 1.09.181 satt 2009.
Varvrekord alltså bara tider satt under race ej träning/kval.

På kval har Johan Armskogh åkt 1.08.799 2009


My Bad, jag slutade läsa på 2010 tror jag. I tron om att man åkte långsammare innan dess. Som sagt, my bad.

_________________
Mikael Blixt
BMW M3 3,2 -98
2016 - 2:a BMW CUP Special
2015 - 3:a BMW CUP Special
2015 - Årets Rookie BMW CUP
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5922



Godkväll alla däck experter
Beträffande däcken förra året vs i år så är det ingen skillnad för tex Armskogh. Han kan fortsätta med samma bredd.
Text i regler:Slicks, max 260 mm bred slityta enligt respektive tillverkares tekniska data.
270 märkning, men i tekniska data 260 mm.

Grattis Andreas till fin bebisblå bil!
Nu får familjen vässa bortförklaringsargumenten för ingen kommer tro er någonsin om ni skyller på material eller reglemente!


_________________
Patrik Skoog
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Audi R8 5.2 V10 - Timeattack, GT, LMS-ish?
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
3 besök senaste veckan (33164 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande