Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 6 besök senaste veckan (20886 totalt) |
Re:
Jag har kört R888 med 2,0/2,1 fram/bak med 924S, och det funkade perfekt - typ otroligt perfekt, lixom. Har även kört slalom mot just din bil, och har för mig att det gick bra. Min bil vägde 1.020 kg. Tyvärr har vi Porsche Club Sverige valt att bomba sönder vår historik och brinna allt som ligger längre bak än 2 år, så jag kan inte visa hur våra bilar ligger till inbördes. _________________ Ragnar Joensen |
||||||
Re:
Åh, vad kul med lite historik Ragnar! ![]() ![]() Så du har alltså kört i PCSR tillsammans med min bil? När var detta? Ryktet säger även att denna bil tävlats utomlands. Vet du nåt om det? Och så däcktrycket, antar att du menar varma däck då? Har väl hamnat där någonstans också som det mest optimala. Dessvärre har jag trots detta inte lyckats hitta samma grepp i R888 som i de gamla A048. Tycker att det kanar o skriker mer om Toyo-däcken helt enkelt. Kanske att man pressar gränserna mer vartefter man blir varmare i kläderna... ![]() _________________ Pelle Thorén -VX220 turbo -03 -Porsche 944 -84 "Gulf" (banpreppad) SÅLD -BMW 330i -06 (vardag) -Triumph Rocket III -08 (fritid) |
||||||
Försökte hitta på nåt för de fyra lite märkliga hålen i motorhuven.
![]() Borde kunna ge ett rejält utsug från motorrummet...? ![]() _________________ Pelle Thorén -VX220 turbo -03 -Porsche 944 -84 "Gulf" (banpreppad) SÅLD -BMW 330i -06 (vardag) -Triumph Rocket III -08 (fritid) |
||||||
_________________ Pelle Thorén -VX220 turbo -03 -Porsche 944 -84 "Gulf" (banpreppad) SÅLD -BMW 330i -06 (vardag) -Triumph Rocket III -08 (fritid) |
||||||
Mera slalom på Hultsfreds flygplats!
![]() ![]() Banan rekas nogsamt till fots (ett visst stegräknande förekom till och med). ![]() ![]() _________________ Pelle Thorén -VX220 turbo -03 -Porsche 944 -84 "Gulf" (banpreppad) SÅLD -BMW 330i -06 (vardag) -Triumph Rocket III -08 (fritid) |
||||||
Och så ännu mera slalom! Denna gång på Oskarshamns trafikövningsplats.
![]() Idoga banläggare gör evenemanget möjligt! ![]() ![]() _________________ Pelle Thorén -VX220 turbo -03 -Porsche 944 -84 "Gulf" (banpreppad) SÅLD -BMW 330i -06 (vardag) -Triumph Rocket III -08 (fritid) |
||||||
Förväntansfull uppställning inför körning med PCS på Anderstorp.
![]() Idel idealspår! ![]() ![]() Vid lunchpausen öppnade sig himlen. ![]() ...vilket gav lite utmanande körning på eftermiddagen. ![]() _________________ Pelle Thorén -VX220 turbo -03 -Porsche 944 -84 "Gulf" (banpreppad) SÅLD -BMW 330i -06 (vardag) -Triumph Rocket III -08 (fritid) |
||||||
Bättre väder på Mantorp!
![]() ![]() Lite kurvtagningssnack... ![]() Paris, en knepig kurva att rätt behärska... ![]() Det gäller att ligga nära om man ska dra nytta av vinddraget... ![]() ![]() _________________ Pelle Thorén -VX220 turbo -03 -Porsche 944 -84 "Gulf" (banpreppad) SÅLD -BMW 330i -06 (vardag) -Triumph Rocket III -08 (fritid) |
||||||
Till salu!
Nu är bilen till salu. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Som någon tidigare sagt: mycket sväng för en billig peng! ![]() _________________ Pelle Thorén -VX220 turbo -03 -Porsche 944 -84 "Gulf" (banpreppad) SÅLD -BMW 330i -06 (vardag) -Triumph Rocket III -08 (fritid) |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 6 besök senaste veckan (20886 totalt) |