| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Gran Turismo 4 Prologue
|
1 besök senaste veckan (8889 totalt) |
|
Så där nu har jag fått över varvet till datorn och det kan ni laddar ner på:
http://harris.badkar.se högerklicka på "Filmen" och välj spara mål som. Filmen är 8mb stor. Ev. Codec kan ni ladda hem här: ftp://ftp.sweclockers.com/pub/Nyttop Edit: Nytt rekord på Tsukuba, 1.04.684 även detta varvet har jag nu lagt upp på sidan ovan. På den nya filmen har jag dragit upp kavliten lite och därför blev den 25mb. Nu ska jag inte pressa mig själv mer med tiden, är ganska nöjd nu. Väntar på att ni andra ska trigga mig. _________________ /Haris Dzafic |
||||
|
Med lite ironi och humor kan jag bara säga så här Acke. Playstation 2 kostar inte allt för många kronor nu, sjunker nästan varje dag. Så det är bara att införskaffa och köra på.
Har inte haft tid att spela allt för mycket sista veckan. HAr i alla fall klarat alla licenser och börjat testa mig på Tsukuba. Hittills har jag 1.06.545 som bästa tid, Får inte till sista kurvan utan ställer upp bilen och bränner lite däck
_________________ Roger Bråberg - SAAB 9-3 SC 2007 |
||||
|
Tyvärr grabbar... Jag måste medela er att ni är helt lurade, GT4P är bara skit!
Inte verklighetstroget för 5öre... Så ni har slösat bort eran tid, gå köp en X-box och PGR2 istället NOT
Lite kuriosa: http://www.gamereactor.se/texter/?id Den där Petter
|
||||
|
Måste som GT nörd säga att jag tycker att GT4P har dålig fysik och jag hoppas och tror att GT4 blir bra mycket vassare.
En Honda S2000 borde väl spinna loss om man dumpar kopplingen vid 9000rpm (alla anti-hjäpmedel avstängda)
Bromsträckan är en grej som känns realistisk men annars är det otroligt understyrt De tidigare spelen har alltid haft ganska mycket "grund" understyrning men det gick iaf att provocera fram överstyrning med viktförflyttning,broms eller gas. Kör nu med Road däcken då de verkar vara lite närmare verkligheten. Vad tycker ni? _________________ /Lars Aldebo Subaru BRZ |
||||
Jag har inte hittat den ännu. Tveksamt till att den är inkluderad redan nu. Blir nog till att vänta tills spelet släpps i höst. >
_________________ /Anton Lillsund |
||||
Misstänkte nästan det, då får man väl vänta till fullversionen kommer. Men tack ändå. \ML _________________ Magnus Lidholm |
||||
Det är en grej som jag också har lagt märke till, tycker det är tråkigt men vi får inte glömma att GT4P är ganska gammalt, då exakt samma spel på japanska har funnits ett bra tag. Jag hoppas och tror att det blir bättre då hela spelet släpps. _________________ /Haris Dzafic |
||||
Lars, om du har alla hjälpmedel avstänga så spinner den loss, men om du har kvar i kontroller options att ha tcs på så spinner den inte
|
||||
Det stängda jag av det första jag gjorde. Spinner loss fint med exempelvis Vipern och RX7an. _________________ /Lars Aldebo Subaru BRZ |
||||
|
Jahopp....då har jag oxå förstört semestern genom att handla GT4P. Kul att det finns fler som gillar GT-spelen. Trodde först att jag var ensam på forumet att göra det.
De tidigare versionerna har spelats flitigt. Nån mer som skrapat ihop 10 mille i GT3???
Dags att plocka fram ratten...handkontrollen är svår att köra med..!! _________________ Peter Fröjd -------------- BMW M3 e90 |
||||
|
Köpte spelet förra veckan och har nu äntligen fått "M5 Prototype"! Vilken bil! Den känns ju hästlängder bättre att köra än E39 M5 gjorde i GT3. Betydligt sportigare, rappare och mer lik en ren banracingbil.
I stort sett tycker jag spelet är ok. Banorna är bra förutom NY, som flera redan påpekat. Tycker inte om 90-graderssvängarna, det påminner mig om Seattle i GT3 som jag tycker är riktigt trist. Rallykörningen känns mycket skumpigare än i GT3 vilket gör den svårare men det är nog mer realistiskt egentligen. Personligen tycker jag att hela rally-delen är överflödig i GT-spelen. Om man ska köra rally så finns det bättre spel. Nu är det bara att vänta in det riktiga spelet och se om alla förväntningar infrias! Är det nån som klarat guld på alla lektioner än förresten? Det skulle vara kul att veta vilka bilar man får för de olika färgerna. _________________ Jens Höstbo |
||||
|
Spelandet har hamnat lite på sparlåga, tyävrr..
Jag hade förväntat mig att ha det riktiga spelet i min hand just nu... Jag har tyvärr inte guld på alla lektioner men det är väl på gång. kan man väl säga..
Fanns M5 E39 med i GT3?
Jag kan inte minnas att jag kört den faktiskt.. Sen tycker jag M5 E60 inte så kul i GT4P, avsaknad av att kunna ändra setup på bilen gör det lite tråkigt. Den är inte lite högt växlad tex.. Jag tror inte att jag kommer spela mer GT4P innan ricktiga GT4 kommer.
_________________ /Anton Lillsund |
||||
|
Jag hade inte tänkte köpa Prologue överhuvudtaget men när GT4 blev försenat till november kunde jag inte hålla mig. Får se om jag hinner spela igenom det innan GT4 kommer.
Du har nog rätt om M5:an i GT3 när jag tänker efter, det var nog i GT2 som jag körde M5:a. Har spelat så mycket GT så jag kan inte skilja spelen från varandra längre... Du kanske har rätt om att M5:an skulle behöva lite setup. Jag har inte hunnit spela så mycket med den än. Tycker i a f att den gör bra ifrån sig, påminner som sagt mer om en racingbil än om en "vanlig" bil i karaktären IMHo. Det skulle vara kul att jämföra lite tider på GT4P så länge. Har du nån tid som man kan utmana?
_________________ Jens Höstbo |
||||
![]() |
Racingsimulatorer
Gran Turismo 4 Prologue
|
1 besök senaste veckan (8889 totalt) |