Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Renault Megane RS R26 -07
<<   1, 2, 3, 4
3 besök senaste veckan (29566 totalt)
petterson
Västerås
Här sen Maj 2007

Re:

Rembry skrev:
petterson skrev:

Tack för infon! Jag hade tänkt köra med mycket snarlik spec. fast med BC DR.

Har du någon tråd för din bil? Eller kan man se vad som är gjort på något annat sätt? Alltid lika roligt att få lite inspiration av andra, det är inte precis en vanlig bil i Sverige!

Tyvärr ingen​ tråd på bilen, försökte sälja den i höstas men fick bara skambud. Valde att behålla den som ren hobbybil och jag har nu bytt coilovers, kamrem, r26r koppling, lättat svänghjul, bromskylning osv. Motorn "steg 1" tills vidare. Har tom en hemmagjord splitter i ABS-plats som jag inte "vågat" montera.

Följdfrågor till dig: Vilka spridare kör du med? Behövde du modda något på bakvagnen för att få dina hjulvinklar?

förresten, tror jag har åkt med i din bil på gelleråsen?!? (Chauffören var dock i ca 50års åldern).

Citera
Rembry
Göteborg
Här sen Apr 2016

Trådstartare
Re:

petterson skrev:

Tyvärr ingen​ tråd på bilen, försökte sälja den i höstas men fick bara skambud. Valde att behålla den som ren hobbybil och jag har nu bytt coilovers, kamrem, r26r koppling, lättat svänghjul, bromskylning osv. Motorn "steg 1" tills vidare. Har tom en hemmagjord splitter i ABS-plats som jag inte "vågat" montera.

Följdfrågor till dig: Vilka spridare kör du med? Behövde du modda något på bakvagnen för att få dina hjulvinklar?

förresten, tror jag har åkt med i din bil på gelleråsen?!? (Chauffören var dock i ca 50års åldern).

Kul, låter som du har gjort ganska snarlika mods! Vad har du gjort för bromskylning? Funderar på ta ut dimljusen och ersätta med luftslangar men samtidigt har bilen absolut inga problem med varma bromsar efter bytet av ventilerade skivor och andra belägg.

Splitter i ABS plast låter inte dumt, har ju 12mm plywood idag som ska bytas ut när man får tid och ork! Har du några bilder på den?

I dagsläget kör jag med originalspridare fungerar klockrent, funderar på 630 i framtiden.
Bakvagnen är inte modifierad utan den finns lite handlingsutryme på KW dämparen för inställningarna.

Det kan stämma, jag har bilen tillsammans med min mors man, jag var på semester så han tog bilen dock har han en egen trackdaybil nu så det blir mest jag som kör med denna! Han blir nog glad av att höra detta.... (65+ )

Har du några bilder på din bil? Ska du på RS dagen på Gelleråsen i år med, detta året ska jag åka dit!

Fredrik Hård
Vibble (Gotland)
Här sen Jun 2010

Inte de bästa bilderna, men det bör framgå hur jag gjort. Jag har satt ett extra 12V uttag i handskfacket, därifrån tar jag ström till GoPron som sitter bakom spegeln. USB-Kabeln samt en sladd från min externa mikrofon leder jag längs A-stolpen på högersidan och sedan i balken ovanför vindrutan. Allt sitter där det skall och det blir någon form av ordning på det. Fästet har suttit där i ett par år utan problem. Jag upplever inte att det blir skakigt.

Nackdelarna som jag ser med denna lösning:
- Lite blänk från rutan syns i filmen
- Man ser inget av det som sker i bilen

Fördelarna:
- Ordning
- Stabilt
- Enkel montering
- Bra bild (det uppnås dock i många lösningar om man pillar lite med inställningar)

Utifrån

Inifrån

Kablage framdraget

Kablage dragning

Rembry
Göteborg
Här sen Apr 2016

Trådstartare
Re:

Fredrik Hård skrev:
Inte de bästa bilderna, men det bör framgå hur jag gjort. Jag har satt ett extra 12V uttag i handskfacket, därifrån tar jag ström till GoPron som sitter bakom spegeln. USB-Kabeln samt en sladd från min externa mikrofon leder jag längs A-stolpen på högersidan och sedan i balken ovanför vindrutan. Allt sitter där det skall och det blir någon form av ordning på det. Fästet har suttit där i ett par år utan problem. Jag upplever inte att det blir skakigt.

Nackdelarna som jag ser med denna lösning:
- Lite blänk från rutan syns i filmen
- Man ser inget av det som sker i bilen

Fördelarna:
- Ordning
- Stabilt
- Enkel montering
- Bra bild (det uppnås dock i många lösningar om man pillar lite med inställningar)

Massa bilder

Stort tack, ska göra något liknande! Lika skönt att ha en fast plats för kameran.
Har ju en med wifi så den startar och avslutar via Harrys Laptimer så behöver inte röra den speciellt mycket!

Rembry
Göteborg
Här sen Apr 2016

Trådstartare
En liten uppdatering:

Händer inte mycket med bilen denna månaden som det ser ut just nu, senaste gick den nere på Ljungbyhed och då upptäcktes någon form av glapp i framvagnen vid kraftig inbromsning som behöver hittas.

Frontsplittern ska väl utvärderas och se om man ska göra en i ABS plast istället, känns lite mer hållbart och vädertåligt. Nöjd med konstruktionen, sen är det svårt att uttala sig om hur mycket den verkligen gör.

Nästa inbokade trackdays är på Gelleråsen, Anderstorp och Falkenberg. Men dessa är först i Augusti - Skulle vilja dra en på Kinnekulle i juli om det finns någon bra!

Fick hem en quick shift modifikation från England nu med som ska installeras, hoppas på kunna korta ner lådan några cm.

I brist på annat skickar jag upp lite bilder från Gotland Ring:

Rembry
Göteborg
Här sen Apr 2016

Trådstartare
Problemet med glappet i framvagnen verkar vara identifierat, ett motorfäste samt ena spindeln i framvagnen. Nu ska man bara hitta delar och djupploda i spindeln vart felet kan vara eller om man ska skaffa nytt!

Förövrigt är det nog tyvärr dags att byta bromsskivorna och beläggen med, blir en dyr historia det här..! PFC V2 skivor (inte nav bara ersättningsskivor) och PFC 13 belägg! Blir antagligen via PEAN om inte någon här sitter på bra tips/återförsäljare för detta!

Vad säger experterna här, är dessa skivor slut?:

Våra race- och banåkarbilar
Renault Megane RS R26 -07
<<   1, 2, 3, 4
3 besök senaste veckan (29566 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande