Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 4 besök senaste veckan (20341 totalt) |
Re:
Tack! Det är betydligt mer jobb än vad jag hade räknat med när jag började ![]() ![]()
Nej den är inte demonterbar tyvärr. Maskerade den för att jag va rädd för skillnad i strukturen om det blev mer färg på delar av den. _________________ Anton Jonebring |
||||
Idag blev det en lite provtur. Fortfarande lite kvar att göra innan det är dags för registreringsbesiktning men det närmar sig sakta men säkert.
![]() Märkte när jag kört en liten bit att jag glömt att dra åt ett hjul. Som tur va kom assistans ganska fort så det löstes lätt ![]() ![]() Hämta ett paket med en CSL mittkonsol och ett CSL insug också. Karbonius levererade både mittkonsolen och insuget. Kvalitet på deras saker är sjukt hög. Mittkonsolen monterades direkt men saknar fortfarande damask till handbromsen och ramen runt varningsblinkersknappen. Insuget får däremot vänta till jag funderat ut vem som ska leverera programvaran till motorn. Är det Alpha-N som gäller eller ska man göra en CSL konvertering? ![]() ![]() _________________ Anton Jonebring |
||||
Dra mig baklänges
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Följt ditt projekt under vintern, men nu måste jag bara få säga hur glad man blir av personer som dig Anton ![]() ![]() Jag kommer garanterat komma fram och surra lite på Sviestad någon körning ![]() _________________ Linus Pålsson GR Yaris -21såld Lexus RC-F Track Edition - 20 såld Focus RS MkII -10 såld Honda MB6 -97 såld M535i -86 såld |
||||
|
||||
Re:
Ja jag gör mitt bästa ![]() ![]() _________________ Anton Jonebring |
||||
Har nu fått möjlighet att testa bilen både på Mantorp och på Sviestad.
Körde track monday på Mantorp den 2/9 Bilen sköter sig exemplariskt, men är fortfarande en hel del finjusteringar kvar. Bästa tid blev 1:32,02 Målet är att få en 1:2X,XX tid men det kanske är att hoppas på för mycket. Känns i vilket fall som att det finns betydligt mer fart i bilen, föraren däremot behöver lite mera övning. ![]() ![]() Sviestad gick också bra förutom att det va lite blött på förmiddagen och extremt blåsigt. Blev mycket körtid då det var ganska få bilar på förmiddagen. På eftermiddagen torkade det upp och det kom lite fler bilar. Bästa tid för dagen blev 1:03,67 frågan är vad man kan komma ner på för tider med original effekt? Känns som att 1:00,xx borde inte vara omöjligt. Tyvärr tog däcken helt slut, så fick åka hem lite tidigare än planerat. Mycket nöjd med dagen ändå. Frågan nu är vad man ska köra för däck, är lite sugen på att prova Nanking. Bjuder även på lite film ![]() _________________ Anton Jonebring |
||||
Det var kul att ses på Mantorp. Hann inte prata med dig på Sviestad då vi bara körde på eftermiddan.
Tror nog att du kan komma ner någon/några sekunder i tid. Bilen är snabb och du kör bra ![]() Kul med filmer:) _________________ Peter Fröjd -------------- BMW M3 e90 |
||||
Re:
Körde på 5-6 år gamla Trofeo R ![]()
Ja alltid roligt med nya ansikten ![]() _________________ Anton Jonebring |
||||
Nicklas Wiberg kör ju också M3 E46, tippar dina varvtidsmål är möjliga utifrån hans tider typ.
Logga och se var det finns att hämta genom att ladda ner o jämföra med loggar här på Rejsa kankse? _________________ ![]() |
||||
Härligt att se!
![]() Har du fått på AP bromsar runt om med? Kanske missat tidigare i tråden. Ang. tider så tror jag att komma ner på 1.00 blankt på Sviestad nog kan vara utmanande med en Clubsportad gatlegal E46 M3a. 1.01.XX är säkerligen ingen omöjlighet, men en sekund till är nog knepigt! Hade själv tänkt försöka komma ner på hög 1.01 men lyckades icke sist! Sen dess har det tyvärr inte blivit mycket köra alls, så chanserna har väl knappast ökat. Tydligen verkar det finnas ett samband med att köra mycket och att bli snabbare ![]() |
||||
Anton, vad blev bästa tiden på sviestad sist? Harrys visade 1:02:93 på min civic men tyvärr såg loggen konstig ut när jag kollade i detalj så tiden stämmer inte. Det ser ut som att min bästa riktiga tid blev 1.05.
Men nu är jag trött på att köra 4-cyl så jag ska sälja bilen och köpa en BMW igen ![]() _________________ Eric Andrén Mazda MX-5 2018 BMW M2 2017 |
||||
Läcker renovering, gillar verkligen nivån. 👍
Jag bor i Jönköping om du vill samåka framöver till någon körning, stråla samman och prata BMW, eller åka lite kurviga vägar med de M-bilar som finns i regionen så kan vi väl höras av? ☺️ _________________ Christian Halldén Enthusiast Group AB BMW 1M "GTS-R" BMW M3 E90 "CRT inspirerad" |
||||
Re:
Jag hänger gärna med om ni ska ut och åka, har ju en M2:a nuförtiden också =) _________________ Eric Andrén Mazda MX-5 2018 BMW M2 2017 |
||||
Det var inte igår jag skrev något här. Sanningen är att dom senaste två åren har bilen mest stått i garaget, eller rättare sagt flyttats från garage till garage. Livet har helt enkelt kommit lite emellan men blev två körningar i år. Riktigt roligt att vara tillbaka bakom ratten och köra lite igen. Funderade större delen av våren och sommaren på om jag faktiskt skulle sälja bilen men har kommit fram till att den kommer få vara kvar. Nästa år måste jag prioritera att köra mer
![]() ![]() Ska jag sammanfatta dom två tillfällena på Sviestad så kan jag sammanfatta dom med ordet ringrostig. Första tillfället så var det väldigt skakig körning men vid andra tillfället så gick det helt okej ändå. Fick till några bra varv och putsade faktiskt mitt personbästa lite, men känns som att det börjar bli svårt att förbättra sig nu. En sak som säkert skulle göra någon halvsekund är den annan utväxling i diffen och kanske även ett par färska däck, två år gamla Nankang ar-1 är kanske inte dom snabbaste däcken Bästa varvet blev 1:02,06 ![]() ![]() _________________ Anton Jonebring |
||||
|
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 4 besök senaste veckan (20341 totalt) |