Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 2002 1973. Vägen mot min dröm!
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
6 besök senaste veckan (13739 totalt)
02wobin
Ugglerum
Här sen Feb 2023

Trådstartare
Man kan ha 323ans skivor även på 4cyl hubbarna. Bara att man får ha volvo 240 ok🙂 annars krävs ti/tii ben för att köra 323 nav ja🙂

Ugglerum
Här sen Feb 2023

Trådstartare
Hej!

Igår var jag på långresa till partille och hämtade en trevlig 2.1L m10 som det ska sitta smidda kolvar i, värre stakar, och schrick kam. Ska kontrollera lite mer senare. Även MLS packning så hoppas dem varit noga med att decka topp/block. Hämtade även en sliten recaro stol för 300kr som jag ska ta railsen från till min.

Malmö
Här sen Jan 2006

Ser snabb ut men är inte sniglar långsamma

Porsche 964 C4 Såld
BMW 1602 Trackday
Porsche 944 Turbo "Ali ll" Såld
Porsche 997 4S
Citera
02wobin
Ugglerum
Här sen Feb 2023

Trådstartare
Re:

Kjell 944 skrev:

Det viktiga är ju att det ser snabbt ut lite fundersam över svänghjulet. Det verkar va lättat till max

Malmö
Här sen Jan 2006

Re:

02wobin skrev:
Kjell 944 skrev:

Det viktiga är ju att det ser snabbt ut lite fundersam över svänghjulet. Det verkar va lättat till max

Det bästa sättet att öka prestandan är med Klibbor. Det är allmänt känt

Porsche 964 C4 Såld
BMW 1602 Trackday
Porsche 997 4S
Citera
02wobin
Ugglerum
Här sen Feb 2023

Trådstartare
Re:

Kjell 944 skrev:
02wobin skrev:
Kjell 944 skrev:

Det bästa sättet att öka prestandan är med Klibbor. Det är allmänt känt

Jo men de blir lite dekaltrim senare

Malmö
Här sen Okt 2012

Re:

Kjell 944 skrev:

Neeh, inte dessa modeller...

Göteborg
Här sen Okt 2020

Trevlig motor, funderaten hel del på en m10 turbo om man bara hade någon bil som det passade i.

Turbon placeringen ser häftig ut sticker den upp genom huven eller?

BMW E39 540 - Vinterbilen.
Z4M Coupé - Sommar bilen.
E31 850 - Eviga projektet.
Citera
02wobin
Ugglerum
Här sen Feb 2023

Trådstartare
Re:

christian svensson skrev:
Trevlig motor, funderaten hel del på en m10 turbo om man bara hade någon bil som det passade i.

det finns ju endel skapliga e28 518 och diverse e21 som kommer ut med jämna mellanrum. Brukar oftast va i bättre skick än 02 m10 lutar ganska mycket med avgassidan neråt så den kommer nog absolut att få plats under huven. Bara ser kul ut när motor är rakställd i stativet

Göteborg
Här sen Okt 2020

Re:

02wobin skrev:

det finns ju endel skapliga e28 518 och diverse e21 som kommer ut med jämna mellanrum. Brukar oftast va i bättre skick än 02 m10 lutar ganska mycket med avgassidan neråt så den kommer nog absolut att få plats under huven. Bara ser kul ut när motor är rakställd i stativet

Har nog kommit fram till att det inte blir några bmw äldre än min e31:a om den inte är i riktigt trevligt skick från början men sneglat på diverse 200X, e21 och e30 karosser ibland.

Röstar helt klart för en rakställd m10 med turbo ut genom huven!

BMW E39 540 - Vinterbilen.
Z4M Coupé - Sommar bilen.
E31 850 - Eviga projektet.
Citera
02wobin
Ugglerum
Här sen Feb 2023

Trådstartare
Re:

02wobin skrev:

Har nog kommit fram till att det inte blir några bmw äldre än min e31:a om den inte är i riktigt trevligt skick från början men sneglat på diverse 200X, e21 och e30 karosser ibland.

Röstar helt klart för en rakställd m10 med turbo ut genom huven!

Ja ibland kommer det ut till bra priser haha vore ju något! Vi får se vart det tar vägen

Ugglerum
Här sen Feb 2023

Trådstartare
Hej på er!

Ja inte går det fort. Men det är ju ingen tävling heller!

Lite mer progress med rosten, sömsvetsar även lite där jag tycker det borde göra nytta.

även bytt till mig rätt bra grillhalvor samt ett mätarhus med varvräknare mot mina weber 40 jag hade liggandes! Mycket skönt att ha en komplett grill nu, ni som vet ni vet hur svårt det är att hitta bra grillar till äldre fronten. Det är bara att kriga på!

Ugglerum
Här sen Feb 2023

Trådstartare
Hejsan!

I fredags mötte jag upp en mycket trevlig herre som hette anders som var så generös att han gav bort sina bilstein dämpare helt gratis. Det tackar man ju inte nej till även ett par gabriel bakdämpare, oklart om bakdämparna kommee användas, nån som har erfarenhet av dem?

Lite mer svets och slip i vanlig ordning med.

Borås
Här sen Jan 2003

Heja, heja!! Bra jobbat! thumbs up

Verkligen fint att få Bilstein-dämpare på det viset!

Gabriel dämpare är kanske inte ett varumärke med grundmurat gott rykte, men "man skådar inte en given häst i mun" osv. Är ju bättre än inget.

Red Ryder var en serie riktad mot "Svensson-användning" och var inte särskilt fasta i dämpningen ens från fabrik. Skulle tyvärr tror att de lirar dåligt ihop med Bilstein-dämpare.
Men oavsett så har du nu fått halverat framtida kostnaden för dämpare!

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
02wobin
Ugglerum
Här sen Feb 2023

Trådstartare
Re:

Christian Jansson skrev:
Heja, heja!! Bra jobbat! thumbs up

Verkligen fint att få Bilstein-dämpare på det viset!

Gabriel dämpare är kanske inte ett varumärke med grundmurat gott rykte, men "man skådar inte en given häst i mun" osv. Är ju bättre än inget.

Red Ryder var en serie riktad mot "Svensson-användning" och var inte särskilt fasta i dämpningen ens från fabrik. Skulle tyvärr tror att de lirar dåligt ihop med Bilstein-dämpare.
Men oavsett så har du nu fått halverat framtida kostnaden för dämpare!

Tack Christian visst var det trevligt att få lite grejer gratis, det händer inte ofta alltså.

Tack för infon om gabriel dämparna, då kommer jag säkert inte använda dem mer än att malla med sitter ett set "armstrong super blue" på bilen, vet du något om dem?

Borås
Här sen Jan 2003

Google har svar!

Armstrong var ett brittiskt varumärke. Gick upp i samma koncern som Monroe 1989 och försvann därmed som varumärke. Finns fortfarande som ett varumärke i Australien, dock.
Mest känt för sina hydrauliska "arm"-dämpare som föregick de teleskopiska vi har idag.

Dina dämpare har mao - minst - 35 år på nacken och var tänkta för Svensson-användning även de.

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
02wobin
Ugglerum
Här sen Feb 2023

Trådstartare
Re:

Christian Jansson skrev:
Google har svar!

Armstrong var ett brittiskt varumärke. Gick upp i samma koncern som Monroe 1989 och försvann därmed som varumärke. Finns fortfarande som ett varumärke i Australien, dock.
Mest känt för sina hydrauliska "arm"-dämpare som föregick de teleskopiska vi har idag.

Dina dämpare har mao - minst - 35 år på nacken och var tänkta för Svensson-användning även de.

Ja,jo då får det bli att byta dem med haha. Tack för du engagerade dig thumbs up

Ugglerum
Här sen Feb 2023

Trådstartare
Fick tag på 4cyl e21 nav nere i tyskland! Så nu kan man ha större bromsar fram sen när det är dags för det. Målat lite 2k epoxi nu ikväll där förstärkningsplåten kommer över. Känns bra att måla lite bonus bild på min lilla vagn jag hittade slängd på jobbet men som passade riktigt bra som arbetsbord till plåtsaxen.

Ugglerum
Här sen Feb 2023

Trådstartare
Då kom dagen då jag blev "färdigsvetsad" på höger fram, givetvis ska det ju bytas tröskel etc etc men själva reprationen av hjulhus/a-stolpe/balk på höger sidan är klar och jag kan påbörja exakt samma resa på vänster sida men bra blir det.

Även påbörjat projekt 2.0 på svärfars gamla DT125mx från 1981. Väcktes i somras från en dvala på 27år och nu ska det trimmas lite

Malmö
Här sen Jan 2006

Misstänker att du fick lite tips från köparen av dina grejer. Han har väl gjort samma "resa" ett antal gånger med att byta ut och laga rost/plåt.

Porsche 964 C4 Såld
BMW 1602 Trackday
Porsche 997 4S
Citera
02wobin
Ugglerum
Här sen Feb 2023

Trådstartare
Re:

Kjell 944 skrev:
Misstänker att du fick lite tips från köparen av dina grejer. Han har väl gjort samma "resa" ett antal gånger med att byta ut och laga rost/plåt.

Ja han har ju gjort samma grej ett antal gånger haha mycket trevlig kille

BMW 2002 1973. Vägen mot min dröm!
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
6 besök senaste veckan (13739 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande