Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 2 besök senaste veckan (11577 totalt) |
Re:
Tack och jag kommer höra av mig till modsport representanten lite mer då jag läste igenom regelboken på modsport 1 ssk 3 och time attack pro Men det var när jag gjorde bil konceptet Tror att i time attack a stolpen ska vara orginal pch ssk tak och för karmar ska vara kvar Eller det är vad jag har skrivit ner i min excel när jag gjorde bil konceptet _________________ Gijs Smeets @gsengineering insta |
||||||
|
||||||
När man ser sånt här känner man att det bara är att lägga ner sitt eget projekt...
![]() Otroligt fint arbete och kul att följa! ![]() _________________ Anders Littorin, Volvo C70 Långloppan Volvo C70 V6 RWD-projekt Honda Civic 1982 historisk rallybil En Civic 1982 till |
||||||
Re:
Bra, men synka upp materialval med honom en gång till, är mitt råd. Det händer lite saker på den fronten nu som kan påverka ditt bygge. Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||||
Kul med en till rejält ombyggd Z!
Ser ut som ett intressant bygge! Det finns många likheter mellan våra byggen, även om jag nu för tiden har tonat ner banfokuset för min bil. ![]() _________________ Henrik Schiölde https://www.facebook.com/MechanixMenace/ https://www.instagram.com/mechanix_menace/ www.youtube.com/@mechanixmenace870 |
||||||
Re: Kul med en till rejält ombyggd Z!
Har kollat lite på ditt bygge, ser ju bra ut !! Man gillar ju datsun 😍 _________________ Gijs Smeets @gsengineering insta |
||||||
Re: Kul med en till rejält ombyggd Z!
Tackar! Ja, de har ju blivit väldigt populära på sistone, speciellt i USA. På SEMA har det ju t ex funnits massor med Z-or de senaste åren. En del ganska rejält ombyggda. _________________ Henrik Schiölde https://www.facebook.com/MechanixMenace/ https://www.instagram.com/mechanix_menace/ www.youtube.com/@mechanixmenace870 |
||||||
Övre a länken ibakvagnen... ledlagret som är fastsvetsat.. hur byter man ut led delen? Eller svetsar man fast en ny? Anledning till varför den är fastsvetsad och inte skruvad?
Gissar att det blir dammskydd gummi bälgar runt dom senare.? Trevligt bygge ![]() ![]() _________________ Michael Thulesius |
||||||
Re:
![]() Det är sånna här lösa ledlager man pressar in och låser med en låsring. Anledningen till att ha det så här är för att minska chansen på glapp och ökar styrkan på länkarmen pga man inte förlitar sig på skruvförband. Det är inte nödvändigt med mer justerings punkter. Ja jag kommer att 3d printa dammskydd i tpu (flexibel plast) _________________ Gijs Smeets @gsengineering insta |
||||||
Mässingdon typ plattstång på inre delen och ett slag med slägghammare så brukar låsringen släppa
det är bra att byta fjäderringen vid montage, det kan låsa sig vid nästa renovering om ringen blir "slapp" Fantastiskt fint maskinjobb du gör. lycka till. MVH Tommy _________________ Tommy Karlsson |
||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hjulupphängningen bak är nu klar med bussningar och allt det som är kvar är fjädringen altså pushrods dämpare och rockers. Det är dock den enkla biten. Dämpare är redan inköpta och kommer också från en formel 2 bil. Det kommer finnas ett 3e dämpar elemen för heav dämpning (kraften som trycker ner hela baksidan typ när man bromsar gasar och earodynamisk belastning.) Den kommer att sitta på en t formad antirollbar Pushrods är ju relativt simpla 2 st uniballs en vänster en högergängad och en bit docol r8 rör emellan Och rocken behöver lite beräkningar för att få rätt motion ratio mellan hjul rörelse och dämpar rörelse _________________ Gijs Smeets @gsengineering insta |
||||||
Otroligt maffigt bygge!
Kikat många gånger på din bakhjulsupphängning... Blir inte helt klok på vad det är som ger styvheten till uprighten, så att den inte vill vrida sig "i hjulets rotationsriktning"? Du har tre punkters infästning, och ställbar toe... Känns som du ofelbart får moment i stagen? ...Vid tex kraftig inbromsning? _________________ Magnus Falk |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 2 besök senaste veckan (11577 totalt) |