| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bygga banmustang av det brutalare stuket
|
<< 1, 2, 3, 4 21 besök senaste veckan (10405 totalt) |
Prova med att leta info om Safarirallyt.... typ nångång 81-83 ..... bilen dom åkte med var Ascona 400 med autolåda och pilot var Vatanen om jag inte kommer ihåg fel..... Och ja , den var urstark lådan men snabb näe vilket ju iofs är ju det man vill ha på Safari....... t.ex så funkade ju inte handbromsen som vanligt utan dom la helt enkelt i Parken och slog tvärstopp på hjulen....... |
||||
|
Vinnare 1983 safarirallyt :-)
1 Ari Vatanen/Terry Harryman FIN/GBR Opel Ascona 400 6:36
http://sportsfacts.net/history/rally Manta 400 var med senare men vann tyvärr inte. |
||||
Se minnet var inte så uselt iaf
|
||||
|
Magnus, har du kikat i tidningen power nr 2 2004?
är iaf en som byggt en fin banracing boss 302 med parnelli jones bil som förebild.... mycket läckert bygge! pekka nyström som knåpat ihop en varvillig puffra på runt 500 kusar så den lär nog gå rätt bra!
ett litet tips så här i höst mörkret
MVH Jonas _________________ Jonas Fagerö CHEVA NOVA 1972 |
||||
|
Här finns en hel del om Boss302-Mustanger.
http://www.ponysite.de/transam.htm _________________ Petri Sanaksenaho Mercedes C36 AMG 1995 |
||||
|
_________________ Jonas Fagerö CHEVA NOVA 1972 |
||||
Ååå jävlar...skönt rumpeti-rump. ..bara det att jag satt och vänta på åtmnistone ett litet "rapp" ...men det kom aldrig..
_________________ Petri Sanaksenaho Mercedes C36 AMG 1995 |
||||
Borde ha tagit med en mikrofon nyss då, Jag var nere i garaget och skrvade bort skärmarna på sjuan och kunde inte motstå att dra igång Mustangen och varva lite innan jag monterade ur batteriet. Jag har en ganska elak kam och väääldigt låg tomgång så "rumpeti-rump" är bara förnamnet. - och det är klart att man gasade på lite också, man kan ju inte mostå att fylla garaget med skön bensinmättad avgasdimma...
Det ljudminnet ska nu ta mig genom hela vintern. _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g
|
||||
|
Superswift:
"Borde ha tagit med en mikrofon nyss då, Jag var nere i garaget och skrvade bort skärmarna på sjuan och kunde inte motstå att dra igång Mustangen och varva lite innan jag monterade ur batteriet. Jag har en ganska elak kam och väääldigt låg tomgång så "rumpeti-rump" är bara förnamnet. - och det är klart att man gasade på lite också, man kan ju inte mostå att fylla garaget med skön bensinmättad avgasdimma...
Det ljudminnet ska nu ta mig genom hela vintern.[/quote]" Hehe...det kan jag lätt tro!
_________________ Petri Sanaksenaho Mercedes C36 AMG 1995 |
||||
|
Det är vinter och då behöver man inspiration. Se om du hittar nåt om Mustang här
:
http://www.historictransam.com/Roste Edit: såg just samma länk tidigare i tråden...
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
|
|
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Bygga banmustang av det brutalare stuket
|
<< 1, 2, 3, 4 21 besök senaste veckan (10405 totalt) |