Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 38209 besök totalt |
Jag kan ju meddela att jag gick runt på 'campingen' med haklappen på där uppe på Rudskogen på söndagen, det förklarar ju varför jag inte såg den på banan den dagen.
Jag gillar den skarpt bilen din, lycka till med grenrörsfixet nu. ![]() ![]() _________________ Peter Karlsson |
||||
Som den envise kämpe du är så kommer du absolut ut en runda i år!
![]() Måste ju få höra på den ordentligt. ![]() ![]() Ett av de sjukaste byggen jag sett? Japp! ![]() |
||||
Jag tror att jag fått tag på ett avgashus genom Stefan på Airtune som passar på mitt grenrör så att jag slipper att bygga om grenröret! Finns det någon chans att man kan tjata på dig så att du åker med en sväng när bilen funkar eller? PELLE// _________________ Pär Hallenfors B230 FT TURBOnetics T61 BMW M3 Låda Volvo 1031 Axel V70 R Bromsar Sellholmsfjädrar Bilstein dämpare |
||||
Gissa... ![]() ![]() |
||||
Amazon men 20" hjul är ju inte det vanligaste...men jag vidhåller att dina breddade plåtisar är fränast iaf.
![]() Men kul att prova lite olika saker. Måste få åka med en runda ngn dag då den går som den ska. ![]() |
||||
Håller med dig om storleken! Åkning ska du få............. _________________ Pär Hallenfors B230 FT TURBOnetics T61 BMW M3 Låda Volvo 1031 Axel V70 R Bromsar Sellholmsfjädrar Bilstein dämpare |
||||
Såg din bil på min halvtimmes blixtvisit uppe på Elmia i lördags, stod och pratade lite med Urban. Måste säga att din bil är oerhört fräsch, med trevliga lösningar!
_________________ Patrik Eklund POWER by Cosworth "Development is only necessary to rectify the ignorance of designers" -Keith Duckworth |
||||
Hej Pär.
Skoj att få träffa dig och att få se din bil på Elmia. Kanonfin är den minsann! ![]() |
||||
Tack så väldigt mycket alla för fina komentarer, Mycket kul att höra!
![]() I dag va jag i kontakt med min däckleverantör och diskuterade Compomotive fälgar inför sommarens aktiviteter, Jag ska passa på att fråga vad ni har för syn på vad jag ska välja för R-däck till min bil? Det är fritt att spåna ang vilken storlek som jag ska ha et etc min tanke är att lägga mig runt 18"-19" för att flika in lite snygghet i det hela med............ Så var goda att spåna på nu. MVH PELLE// _________________ Pär Hallenfors B230 FT TURBOnetics T61 BMW M3 Låda Volvo 1031 Axel V70 R Bromsar Sellholmsfjädrar Bilstein dämpare |
||||
Jag säger inget då jag bara tjatar över att 16" S80-fälgar är kalasrätt.
![]() Men ok, byta kan vara kul. JAG skulle satsat på ngn klassisk fälg som bara är lite större/bredare/modernare än resten av bilen. Varför ska du ha så stort som 18"? Tycker det brukar sabba gammla klassiker mer än det gör nytta... Fast nu är smak så olika så där kan man egentligen inte säga så mkt, alla tycker ju olika. Däck är dock lite enklare. Mest prestanda får du ur Michelin, men ingen livslängd. Bridgestone är nog vassast därefter, fast med livslängd. Sen är ju Yokohama kända för att vara kvalitet. Kumho verkar kunna göra prisvära R-däck numera. TOYo 888 är nog mest prestanda för pengarna (kostar rätt pengar), men vet inte om de finns i stora storlekar? Sen får man väga in aspekter så som gatvänlighet osv oxå eller om det ska bytas hjul mellan banan och gata. |
||||
Riktigt fin amazon du har där
![]() ![]() ![]() 20" på en amazon hör juh inte till vanligheterna, inte en med turbo heller iofs ![]() _________________ //Mvh Tobbe Granqvist Mina bilar, Golf mk1, Audi S2 mfl.! Gula golfen 402m: 11.15@204m/h |
||||
Riktigt trevlig bil Pelle, får se om man råkas i sommar.
Sist jag såg den "live" har jag för mig att det satt en N/A motor i den, stämmer det? Kan ha varit några år sen. |
||||
Hej flaxis. Förardörren hänger inte, det är nya dörrsprintar etc..... men där i mot så hänger sidolisten lita, detta ska fixas till innom det snaraste då jag ska köpa helt nya midjelister. MVH PELLE// _________________ Pär Hallenfors B230 FT TURBOnetics T61 BMW M3 Låda Volvo 1031 Axel V70 R Bromsar Sellholmsfjädrar Bilstein dämpare |
||||
Dignell...... det klingar en klocka!!!! Jo det kan stämma, det var en sugmotor i den förut, Det borde det vara nu med ![]() Det är inte utan att man ångrar sig i bland. MVH PELLE// _________________ Pär Hallenfors B230 FT TURBOnetics T61 BMW M3 Låda Volvo 1031 Axel V70 R Bromsar Sellholmsfjädrar Bilstein dämpare |
||||
Andreas Andreas........... Titta vad du skrev först!!! ocg vad det sedan blev för jumbo inlägg ![]() Däck och fälgar tycker jag att man kan ha lite olika, Jag kommer självklart ha kvar 16" plåtisarna! Men det är aldrig fel att förnya sig lite. ok men jag fick i allefall en hel del info om däck då och det får jag tacka för, Jag ska äevn diskutera detta Med min vän Jocke på Däckvulkis som för övrigt va däckansvarig på STCC något/några år för Audi Stallet. Jag återkommer med beslutet. MVH PELLE// _________________ Pär Hallenfors B230 FT TURBOnetics T61 BMW M3 Låda Volvo 1031 Axel V70 R Bromsar Sellholmsfjädrar Bilstein dämpare |
||||
Nu tycker jag du skriver väldigt otydligt ![]() ![]() _________________ Patrik Eklund POWER by Cosworth "Development is only necessary to rectify the ignorance of designers" -Keith Duckworth |
||||
Jo vi är ju f.d "grannar" min föräldrar bor ju kvar där nere i samma område fortfarande. Har alltid gillat din Amazon riktigt clean måste dock medge att lite av grejjen var att det var en hårdtrimmad Volvo sugmotor i den ![]() ![]() |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 38209 besök totalt |