Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 1 besök senaste veckan (20057 totalt) |
oj vad snygg din B6:a är..
![]() ![]() Jag har oxå för mej att det ska vara 205/50-däck på 7tumsfälgarna..åtminstone har jag det...däremot 225/45 på 8tummarna.. _________________ Petri Sanaksenaho Mercedes C36 AMG 1995 |
||||||
Re:
Ja, det kan nog stämma nu när ni säger det. ![]() ![]() ![]() ![]() Det gör ju utbudet av däck lite bredare skulle jag tro. ![]() Här kommer lite bilder på den nya oljetrycksgivaren som jag köpte på tysklandsresan. ![]() Den gamla varianten som satt orginal ![]() Ett adapterkablage som bara trycks på givaren ![]() En bild på hur Alpina byggt avgassystemet. 4-2-1-2 system ![]() _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||||||
Re:
Jaha, det är alltså en 4 cylindrig maskin i de där Alpinorna...? ![]() ![]() ![]() _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||||
Re:
![]() ![]() _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||||||
Re:
Ja, det måste du nog vara för nu blev det väl ändå en V8 istället...??? ![]() ![]() _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||||
Re: Lillebror
![]() _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||||||
_________________ Pierre Rosenholtz bmw 530D Touring -10 |
||||||
Tjenare. Du skrev att mätaren va skruvad? Vad heter din kompis och hur kommer jag i kontakt med honom? Skulle vara kul om man fick reda på med säkerhet vad mätaren skall stå på. Annars är det full dokumentation på bilen samt besikningspapper från när helvetet va lite kaller än idag, så om nån nu har ansträngt sig för att skruva mätaren kan det inte handla om många mil. Bilen för övrigt är i absolut nyskick. ![]() Nå mer info om bilen du kan dela med dig vore jag hemskt tacksam? Annars kollar jag med vägverket. ![]() M.v.h Andreas _________________ Andreas Glassér |
||||||
Tyvärr är det "väl" skruvad mätare...Öhh vad säger det då tro??
Känns som ett väldigt onödigt och tråkigt inlägg,om du inte är helt säker vill säga.. Andreas vällkommen till forumet!Bilen ser kanon ut!! Lova att du fixar en egen tråd nu! ![]() _________________ Johan Burman Porsche 964 TURBO -92 Ex - Bmw M3 Hartge 3.5 -96 Ex - Porsche 911 TURBO -86 Ex - Bmw Alpina 3.5 -86 Ex - Bmw Alpina 2.8 -85 |
||||||
Re:
Tjenare grabben! ![]() Säger så här, hade ingen "skruvat" på bilen så hade den säkert inte gått den väg den har och till sist hamnat i pappa Andreas armar. ![]() Nu sitter jag med en hög kvitton som avslöjar runt 30000 - 40000:- i renoveringar. Nyrenoverad motor, växelåda, ny lack bakvagnsbussningar mm... Så en bil i nyskick för dom pengarna jag gav för den är rätt nice. Värre vore det om den va krockad, ramsned och jävlig!!! Det är ju skicket som jag betalar för och inte mätarställningen. För det andra så pratade jag med vägverket och dom spårade Alpinan till en kille som ägde den från -97 till 2001. Så hur den här snubbens polare kunde ha den mellan 00 - 01 fattar jag inte. Hehehehe... Som sagt, FUCK IT!!! Nu är det snart "riktig" vår och vi står med pärlorna och dricker morgonkaffé på macken Johan... Ha det bäst //Glassér _________________ Andreas Glassér |
||||||
Re:
||||||
Re:
Ingen fara mannen! Ingen som är plutt i ögat för det! Är den skruvad så är den! Lite svårt att göra nått åt saken nu. Men låter ju sammtidigt lite konstigt om man inte vet vilket år man har en Alpina men vet precis hur många mil den rullat när man väl säljer den. ![]() Är du hundra på att det är samma bil för det första och inte en royalblå import? _________________ Andreas Glassér |
||||||
Re:
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 1 besök senaste veckan (20057 totalt) |