| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Köpa bur, vad ingår?
|
<< 1, 2, 3, 4 7 besök senaste veckan (8789 totalt) |
|
har funderat på denna bur till bmwn
men om jag fattat tråden rätt så måste jag kryssa i alla tillbehörs boxarna för att få buren så här får man bara själva ytterskalet annrs?
men kan man inte göra sido och tvärstagen själv? en fråga till måste dessa burar svetsas in tänker på fästpunkterna i karossen eller bultas dom ochså? _________________ Gustav Olofsson Volvo V40 T4 2002 |
||||
om du gör sidostagen själv så tappar du licensieringen av buren. Bl.a. behövs det då ännu fler extrastag för att den skall bli godkänd. Om dimensionerna är annorlunda jmfrt med GT så går det aldrig att få den godkänd. Jag tror även att Heigos skruvjusteringar kan göra att det krävs en intakt licensiering för att få använda buren. Det SKA svetsas 3mm förstärkningsplattor av godkänd storlek i karossen och buren SKA bultas fast i dessa. I vissa fall tillåter certifieringen svetsning av vissa delar och detta anges i så fall i monteringsanvisningarna. _________________ Christian Merheim
- There are places were only a racecar can take you - |
||||
|
Som info kan jag meddela att jag fortfarande väntar på ett paket med rör... Fast det är klart, det ligger kanske hos Levin, han har ju haft annat att göra senaste tiden än att skicka burar till golfägare.
Min nyflockade panel bör däremot titta in vilken dag som helst!
_________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
Du har fattat helt rätt! Kryssa i bara! _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
bilen ska dock inte tävlas med måste buren uppehålla licenskraven ändå??
hade hoppats på att inte svetsa i bilen då den ska gå att återställa till orginal någon gång kanske.men men safety first
_________________ Gustav Olofsson Volvo V40 T4 2002 |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Köpa bur, vad ingår?
|
<< 1, 2, 3, 4 7 besök senaste veckan (8789 totalt) |