Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 18655 besök totalt |
Conny,
Finns inte alternativet angivet i prislistan så erbjuds inte alternativet. Någon annan tolkning kan inte jag göra. Club Schweden/Jasphe får redogöra själva vad som gäller för CS medlemmar och icke medlemmar. Vad vi kan/försöker svara på är vad som gäller SC medlemmar ![]() Nu går bilen söderut. Förhoppningvis mycket bankörning som väntar ![]() _________________ BMW MC-klubben |
||||
Jag har svårt att se resonemanget bakom det? Saxat ur G 3.7 Följande gäller för publikfri tävling: * Tävlingen får inte vara utannonserad. * Inträde, program och parkering får inte avgiftsbeläggas. * Maximalt får 200 personer närvara vid tävling, utöver förare, anmälare, mekaniker och funktionärer, för att tävlingen ska få anses vara publikfri. _________________ /Kristian Elisson |
||||
Jo jag hajjar
![]() Det är väl bara å hoppas på att bmwcs är snälla och släpper in min & Bistecs sambo/fru på söndagen utan att kräva av dem pengar ![]() _________________ Conny Palm -BMWSC-BMWCS- BMW 320i BMW 330i BMW 530d http://www.garaget.org/?car=8980 |
||||
"...and when you think you are out of it they pull you right back"
(Fritt minne från Gudfadern) Kristian, Jag gav dig mitt svar på din fråga med gardering om jag förstått allt rätt. om du vill ha reda på vilka tävlingstillstånd nationella/internationella, eller liknande som krävs för Knutstorp så överlämnar jag det med varm hand åt ansvariga personer inom BMW SC. Nu loggar jag ur och sätter mig i bilen ![]() ...och denna gång menar jag det ![]() En sista bön till vädergudarna ![]() _________________ BMW MC-klubben |
||||
Fattar inte något alls.
Min sambo åker med mig som mekaniker (tydligen ok om man kör Cup). Alla ni som har sambos och vänner o dylikt som vill följa med får gärna tillhöra mina mekaniker.. Vet inte vad klubben sysslar med, blir irriterad på konstiga påhitt... _________________ Johan Dahl |
||||
Men eftersom det inte är BMW Sport Club som beslutar om den biten så finns ju öht ingen anledning att bli irriterad här. ![]() _________________ Anders Dauner |
||||
Nejdå, det är ingen fara. Och jag är inte ute efter att slå er på fingrarna heller även om det säkert kan tolkas så av vissa ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||
Hobbe, jag tror mig ha ganska bra koll på antalet klubbar och arrangemanget...så många år i styrelsen i SC har jag faktiskt gjort...men det var längesedan nu.
Anders, om det nu är otydligt för SC:s medlemmar, Cupåkare eller ej, kan det väl inte vara fel att få rätsida på vad som gäller eller diskutera det här? Det berör ju iaf flertalet som ska åka på träffen, även om CS är huvudarrangör. |
||||
Jo, men det har ju redan tidigare klargjorts att det är BMW CS som tagit beslut om priser osv för träffen. Om man nu vill veta varför man har gjort som man har gjort så måste det ju vara mycket bättre att ta upp det på BMW CS forum (om det nu finns något sådant), eller kontakt med träffansvarig i BMW CS. BMW Sport Club har ju som sagt inget med det hela att göra. Fö så är väl upplägget med inträde för medpassagerare inget nytt? Så har det väl alltid varit? ![]() _________________ Anders Dauner |
||||
sjukt att ta betalt för åskådare!
Som Johan även nämner tidigare, även om Cup-åkandet är budget-racing så har vissa bilar sponsorer. De sponsorer som vi har är ialaf dit bjudna på Söndagen och vi kommer ha 13st av dem där för att visa bilen, bjuda på lunch och i bästa fall ett varv i bilen. Inte f-n kommer vi betala något för att de skall komma in på knutan! ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||
BMWSC arrangerar BMW Cup, som har deltävlingar i sambend med träffen. Dessutom så försäkras väl alla på området (inkl förare och åskådare) via BMWSC's SBF anslutning? I vilket fall så det berör ju i högsta grad BMWSC också. Troligen är det en informationsmiss. Låter otroligt att "närmast sörjande" ska betala för att komma in. Samtidigt förstår man ju att folk stannar hemma eftersom det är oklart hur det ligger till. Jag hade tänkt att åka ut och sparka däck & ta bilder, men det blir att titta på ERF på Sturup istället. |
||||
Känns som om detta bör ändras redan i Entrén till Knutstorp så folk slipper att vända i dörren. Jag är självklart medveten att detta inte är BMW SC beslut men gissar att ni har daglig kommunikation med resten av organisationen. Att titta bör inte kosta pengar utan det skall vara för de som har bil i utställning, tävling, familjekörning, liscenskörning samt middag.
oftast om man åker på ett dyl evenemang så brukar det endå inte stanna vid att man tittar utan vill gärna delta i ngn form av evenemang. Att sedan behöva betala för flickvänner och annat som folk har lyckats få med sig (ibland med mkt övertalning) känns knepigt. Även om de som är där och bara tittar inte hittar på ngn aktivitet just den här gången så finns det onekligen en större chans att de gör det i framtiden än om de avstår att helt komma beroende på avgiften (mek. personal undantagen som självklart måste få komma in gratis trots att de har en form av deltagande). Ibland kan det vara nyttigt att räkna på vad olika avgifter innebär när det gäller brytpunkter och göra en liten undersökning om folk är beredda att betala eller inte. Finns onekligen en risk att det blir få besökande i år beroende på avgift och sviktande väder. Om man ej har ngn avgift på att titta så kan man leva med ett ngt sämre väder. Betalar man för det så är det lätta att avstå. Hur som helst skall jag köra i två dagar så jag är en glad prick iallafall. ![]() Jag tycker att det slår hårt mot vissa personer dock och förutsätter som jag sa i inledningen att man ändrar detta på plats då det är orimliga avgifter för vissa personer. _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||
Jag kollade just in tråden och blev inte direkt klokare på vad som egentligen gäller... jag kommer att ha med mig min vanliga "race-personal" (farsar o stallchefen), dessa behöver givetvis inte pröjsa... men sedan kommer jag att ha med mig lite småsyrror, en morsa och en mormor som gärna kommer o kollar då vi bor i närheten av banan... ändå ska väl inte de behöva pröjsa för att sitta o fika på någon slänt ngn stans eller befinna sig vid race-bilen? I sådana fall (och jag kritiserar ingen i forumet, jag bara kommenterar högt) tycker jag att BMWCS gör ett mycket stort misstag samt att jag tappar lite i förtroende till klubben!
MVH / Alexander Eklöw _________________ A Eklöw |
||||
Jag har åkt på de flesta Knutstorpsträffarna sedan 1995, i början som åskådare, senare som deltagare men aldrig betalat för vare sig tältplats eller för medpassagerare. Håller med dig Alex, även jag tappar förtroendet för moderklubben. Tycker de är ute på djupt vatten och tack vare detta verkar som om jag får åka själv. Min sambo gör en uppoffring som hon gör genom att bara följa med en heldag (kan bara vara med på lördagen) på räserbanan och är inte speciellt intresserad av att betala dyrt (vilket jag/vi tycker det är) för att bara titta. Detta ska jag naturligtvis framföra till CS. > ![]() Det är saker som detta som gör mig tveksam till ett medlemskap över huvud taget. Jag vill åt bankörningen och betalar för det via mitt medlemsskap i BMW SC. Är det ett krav att vara medlem i CS för att få vara medlem i SC? En F1-biljett för 3 000 kr blev helt plötsligt riktigt billigt... Jag vill poängtera att detta var inte riktad som kritik till någon inom Sport Club. Ni gör alla ett fantastiskt jobb före, under och efter våra banträffar! ![]() _________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 Haase DD2 kart NS: 38 varv |
||||
håller med till 100%! specielt den sissta bilten om att detta inte är kritik mot SC, större engagemang och trevligare människor får man leta efter!!! ![]() ![]() ![]() MVH / Alexander Eklöw _________________ A Eklöw |
||||
SC är en helt egen klubb. Det behövs inget medlemskap i CS för att vara med i SC.
Men jag har viss förståelse för att det tas till drastiska (desperata?) åtgärder för att få in pengar. Jag hoppas att någon ur CS eller SC skriver i en tråd hur det är att hyra tex Knutstorp... _________________ /Kristian Elisson |
||||
Kristian,
Jag gör ett kort paus i pillandet inför Knutstorp, och hoppar in med åsikter om att hyra Knutstorp: När dieselaggregat måste hyras in för att försörja våra och CS medlemmar med el, och att även en sådan banal sak som tillträde till tävlingstornet är belagt med avgift så vet du min åsikt. Med lite tur så debiteras vi inte för ev. regn som faller på Knutstorp ![]() Personligen ser jag gärna att vi hoppar över Knutstorp i framtiden då ett sådant arrangemang även kostar SC, och därmed våra medlemmar skjortan. Nu gör jag som det flesta rejsavänner, förtränger kostnaden under ett kort ögonblick, och fokuserar på mycket bankörning under helgen i stället ![]() _________________ BMW MC-klubben |
||||
Jo alla vi som tävlat på Knutan vet hur det kan gå till... Minns SLC förra året... Sa ngn "maktmissbruk"? Nog för att det kostar att driva en bana, men ibland blir det nästan löjligt. "Problemet" med just denna träff är ju att det av tradition "ska" hållas en sådan där varje år och Cupen är väl, vid sidan av eget åka, en av höjdpunkterna. Iaf har jag uppfattatt det så. Vill CS få in en slant är det väl bättre att få dit så mkt folk man bara kan som "hang arounds" och sen sälja mat, dricka osv osv till dom. Nu får man varken inträdet eller matförsäljningen... ![]() |
||||
Sälja mat och dricka är inte tillåtet, det har arrendatorn av restaurangen ensam-rätt på. Har BMW ordnat buller-dags tillstånd så ni får låta 100Db ? för det finns många bilar som INTE klarar Knutstorps 95Db gräns vet jag, t.ex Hurtigs ST bil.... för vi grejjade inte det förra året och fick lägga upp 30.000 på plats för att få bullertillstånd eller skicka hem dom lät mer än 95 Db och det gjorde i stort sett 75% av fältet enligt deras mätning... Inkl bubblorna och Volvo S40 juniorerna som klarar Anderstorps gränser utan större problem. |
||||
Detdär visste jag ju egentligen... ![]() Men andra saker säljs ju oxå...men marknaden kanske är lite smal för halt intresserad kusin... ![]() Den mat jag tänkte på var väl att sälja matbiljetter till "den stora middagen" på kvällen. Brukar ske under ett stort tält eller inne i ngn av teknikerhallarna. Så det får man inte heller egentligen? Eller löser man kanske det med specialtillstånd för en nätt summa? ![]() Hur löser SLC det med sin "matvagn"? Man blir mer och mer irriterad när man tänker på hur alla kämpar för att få ihopa det för att åka lite bana, oavsett nivå. Så kommer den ena efter den andra käftsmällen från Herrarna Som Bestämmer... Brukar inte klaga för man är van att betala för sin lekstuga, till skillnad från många andra hobbies... |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 18655 besök totalt |