Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Foruminfo/frågor
Skruva bmwåkabil(ban)
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
10247 besök totalt
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 13258



Andreas Lidström skrev:
Autopower är skit...


Varför tar ni banracingintresserade inte upp det med moderatorerna på autopower i så fall och tex ber om en egen sektion där topicen är väghållning?**
Det är knappast ett argument som ger en rätt att "förstöra för andra" på ett icke märkesbundet forum....
eller vad man nu ska kalla det

Föreställ dig om jag och alla mina mina pontiacpolare hade kapat rejsa och börjat ställa frågor om topplock, gjutnummer, mönster på inredningar osv samt ursäktat mig med att vårat märkesforum var dåligt... Då hade det kanske inte varit så kul att vara icke-pontiacägare?


**Missförstå mig rätt nu, jag menar inte att man inte ska få ställa en väghållningsrelaterad fråga här, men märkesspecifika frågor hade ju kunnat ställas på autopower. "Väghållning" som topic är kanske lite fel ordval...
Citera
Daniel Båge
Jkpg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1467



Anders Jeppsson skrev:
Föreställ dig om jag och alla mina mina pontiacpolare hade kapat rejsa och börjat ställa frågor om topplock, gjutnummer, mönster på inredningar osv samt ursäktat mig med att vårat märkesforum var dåligt... Då hade det kanske inte varit så kul att vara icke-pontiacägare?


Märkesspecifika frågor som har rejsaanknytning hade inte stört mig ett dugg snarare tvärt om.

_________________
Wer später bremst, fährt länger schnell...
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 13258



Daniel Magnusson skrev:
Anders Jeppsson skrev:
Men varför ställer inte BMWägarna sina märkesspecifika frågor där då?


Tänk dig ett forum där man oavsätt fråga får följande svar:

1. Bilen måste ha servicebok annars är det ett lik!
2. Inget kan vara bättre än en BMW.
3. Turbo
4. ööööhhhh... cooolt
5. Hur fort går den?
6. Akta dig för honom han är en skojare
7. Turbo!!!



Autopower har tappat all självsanering och är numera skittrist.



Förövrigt tycker jag att det är tråkigt att vi inte kan samsas här i Magnus soffa och kunna disskutera olika saker som inte alla är nödvändigtvis intresserade av.

Som BMWägare är jag dessutom trött på att be om ursäkt för mitt märkesval.

Men alla ni som postar här, verkar ju hänga på autopower... Uppför ni er mindre moget där än här?

Ett visst "raggarforum" hade också tappat stor del av självsaneringen, men då moderatorena byttes ut/avgick och nytt friskt och lite mognare blod tillsattes blev det betydligt bättre... Kanske dags att försöka genomföra något liknande?

Som Pontiacägare är jag trött på att be om ursäkt för mina stötstänger hela tiden..


EDIT:
Daniel Magnusson skrev:
Märkesspecifika frågor som har rejsaanknytning hade inte stört mig ett dugg snarare tvärt om.

Ska vi slå vad?
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Kan inte förstå att detta kan störa så mkt...
och börjar våga säga att hade det inte handlat om just BMW, eller Porshe, hade ingen sagt ett skit.
Dessa två fabrikat är trots allt de mest representerade i bland "Våra banbilar"...

1. Så mkt extrema frågor har det inte varit tycker jag. Om så, då ofta av de som är lite nya på forumet.
2. Varför försöka ändra på ett annat forum som man inte läser längre på, som man inte vill läsa på och som tilltalar helt fel klientel?
3. Jag ser inte detta som en kapning av ett annat fora utan att oavsett vad jag vill ha hjälp med så frågar jag den/där jag tror mig få bäst svar. Gäller det svängbil så är det i 9 fall av 10 rejsa man får de svaren på. Pontiac eller ej...

I min syn är rejsa en plats för tänkande och vidsyna personer med mkt specialkunskap som kan förmedla denna i text. Ska man då bli särbehandlad för att man åker ett visst märke?
om jag frågar ngt om Race Saaben så är det oki för det finns så få sånna frågor, men samma fråga om min BMW stör i vissas ögon? Jag kan inte se logiken...

I övrigt hade ingen varit gladare än jag för ett väl fungerande märkesforum för oss med BMW...

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Daniel Magnusson skrev:
Anders Jeppsson skrev:
Föreställ dig om jag och alla mina mina pontiacpolare hade kapat rejsa och börjat ställa frågor om topplock, gjutnummer, mönster på inredningar osv samt ursäktat mig med att vårat märkesforum var dåligt... Då hade det kanske inte varit så kul att vara icke-pontiacägare?


Märkesspecifika frågor som har rejsaanknytning hade inte stört mig ett dugg snarare tvärt om.


Så mkt som jag har lärt mig och så många upplägg jag fått genom att läsa just märkesspecifika frågor skulle jag aldrig ha snubblat över om de inte skrevs på rejsa. hade de legat på Trabantklubbens hemsida hade jag inte fått veta att deras kolvputtarfjädrar skulle passa extremt bra på min hobbybil.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 8366

Hjälpmoderator

Nu har jag ännu svårare att förstå varför det blev sånt rabalder om att flytta vissa rena BMW-trådar till ett specielt BMW forum, säskilt som Autopower inte verkar vara något att ha.
OBS nu snackar jag sådana trådar som bara de som verkligen kan BMW kan svara på.
Mer allmäna trådar som berör tex väghålling, arodynamik mm skall självklart ligga i "skruvabanbilforumet" mm.

Med andra ord det Nisse försökte fixa var ett sätt att få BMWspesefika och få vättiga svar.
Vad är det för negativt i det?
Jag skull vilja säga att det snare är ett priveligim, eller?

_________________
Johan Sjölinder
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Anders Jeppsson skrev:

Varför tar ni banracingintresserade inte upp det med moderatorerna på autopower i så fall och tex ber om en egen sektion där topicen är väghållning?**
Det är knappast ett argument som ger en rätt att "förstöra för andra" på ett icke märkesbundet forum....
eller vad man nu ska kalla det

**Missförstå mig rätt nu, jag menar inte att man inte ska få ställa en väghållningsrelaterad fråga här, men märkesspecifika frågor hade ju kunnat ställas på autopower. "Väghållning" som topic är kanske lite fel ordval...


Exakt detta har jag haft en mailkonversation med högsta huvudet på AP om.
Förståelsen av vad jag menade och ville ha var stor. Men intresset att göra något av det var mindre. Tyvärr. Det finns en del tappra användare på AP som gör allt för att få fler att tycka om när det svänger. Men det är som att försöka stoppa en stridsvagn med manskraft.

Men AP går att använda. Man får ställa frågan på rätt sätt. Avsäga sig alla dumma svar man eventuellt kan få redan i trådstarten och vara så påläst som möjligt innan man postar. Sökfunktionen på AP är också bra då man kan hitta många svar och förhoppningsvis kan sålla bland de 10-20 olika alternativen man fått. Med lite googlande så kan ett av alternativen visa sig vara rätt.
Nåja riktigt så illa är det inte. Men ibland är det farligt nära.

Nåväl jag hade inte tänkt att jag skulle skriva något här öht.
Rejsa ger mig mer än jag kan önska även om BMW hade varit totalförbjudet. thumbs up

_________________
/Anton Lillsund
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Daniel Magnusson skrev:
Förövrigt tycker jag att det är tråkigt att vi inte kan samsas här i Magnus soffa och kunna disskutera olika saker som inte alla är nödvändigtvis intresserade av.


Ja det är helt absurt!
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1863



Autopower använder jag mig till 80% om jag vill ha några mektips som gäller chassie, drivning och annat.
Resterande hittar jag själv genom att Googla eller ställa frågan på Rejsa.

När det gäller trimning (gud förbjude) så ställer jag inte den typen av frågor på Autopower då det är ett turbo forum, tyvärr!

Jag tycker dock inte att Autopower är värdelöst och jag kan trots att jag är BMW ägare förstå att det blir lite för mkt BMW frågor när det handlar om vilket moment en viss bult skall dras med då den typen av info väldigt ofta finns på Autopower.

Konklusion: Moderatorn skall ej flytta trådar till BMWSC och BMW ägare som har enklare tekniska frågor kan använda sig av Autopower för att minska antalet tekniska spörsmål som bara rör våra bilar. Självklart finns det undantagsfrågor men jag är övertygad om att frågor såsom, "vilken diff passar min bil" redan har dryftats 1000 ggr på Autopower. När det gäller väghållning så känns det mer allmänt och passar ypperligt att diskutera på Rejsa.nu

EDIT: Vad man tar upp för frågor på "Våra Race och Banåkarbilar" bör dessutom vara upp till var och en, dvs där kan man lägga upp tekniska frågor också som är märkesspecifika.

Infekterat ämne detta.

_________________
John Carlsson

________________________

Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Peter Gutniak
Stockholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 364



fuling skrev:
Nu har jag ännu svårare att förstå varför det blev sånt rabalder om att flytta vissa rena BMW-trådar till ett specielt BMW forum, säskilt som Autopower inte verkar vara något att ha.
OBS nu snackar jag sådana trådar som bara de som verkligen kan BMW kan svara på.
Mer allmäna trådar som berör tex väghålling, arodynamik mm skall självklart ligga i "skruvabanbilforumet" mm.

Med andra ord det Nisse försökte fixa var ett sätt att få BMWspesefika och få vättiga svar.
Vad är det för negativt i det?
Jag skull vilja säga att det snare är ett priveligim, eller?


Suck...

Fuling, finns det någon som har klagat på att de inte kunnat få "specifika och vettiga svar" på sina frågor när de ställdes i Skruva? och vad har AP med den här diskussionen att göra ö h t? Nu pratar vi Rejsa och de (felaktiga) åtgärder som vidtagits av moderatorerna, utan att konsultera medlemmarna, för att lösa ett problem som inte finns.

och återigen, varje sådan "uppdelning" av vad som bara en märkesfantast kan svara på, leder ofrånkomligen till att det ska finnas någon åsiktspolis (ok, myndighetsutövare då) som avgör detta. Men den personen måste väl i så fall kunna märket då? och i så fall kunna svara på frågan direkt?

Återigen, varför diskuteras det ö h t BMW i tråden? Ett sådant (puckat) uppdelningsbeslut måste väl gälla samtliga märken då? Eller?

Redan differentieringen mellan forat Racetech och Skruva är svår, så varför krångla till det ännu mer?

Johns sista kommentar är viktig, för det är detta som saken gäller och till syvende och sidst det som gör att folk blir upprörda, nämligen att de frågor som ställs, ställs av en anledning. Man vill ha svar på ett problem som man med stor sannolikhet har dryftat även på andra platser eller försökt att ta reda på på annat sätt.

Det finns ingen som spammar Skruva med inlägg, eller hur? Så varför ska det då sättas något slags filter för vad medlemmarna vill fråga om? och varför i helskotta ska det filtret släppa igenom allt utom just BMW? och vad har allt detta med BMW Sport Clubs verksamhet att göra? Blir man expert på BMW för att man är med i den klubben?

Jag skulle kunna fortsätta med den här argumentationen i evighet, men jag har andra saker jag måste ägna mig åt. Fuling och Nisse, börjar det inte bli dags att revidera era ståndpunkter i den här frågan? Ni borde vara pinsamt medvetna om att er argumentation inte klarar av ens en rudimentär granskning avseende opartiskhet, något som ska kunna utkrävas av i a f moderatorerna (m a o Nisse, inte nödvändigtvis Fuling). För det kan väl aldrig vara så att detta agerande har andra orsaker än den rena omtanken om medlemmarna?

_________________
//Peter
993 TURBO -96


www.sticka.se
www.schwedenkreuz.net
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 13258



JohnC skrev:
Jag tycker dock inte att Autopower är värdelöst och jag kan trots att jag är BMW ägare förstå att det blir lite för mkt BMW frågor när det handlar om vilket moment en viss bult skall dras med då den typen av info väldigt ofta finns på Autopower.

Konklusion: Moderatorn skall ej flytta trådar till BMWSC och BMW ägare som har enklare tekniska frågor kan använda sig av Autopower för att minska antalet tekniska spörsmål som bara rör våra bilar. Självklart finns det undantagsfrågor men jag är övertygad om att frågor såsom, "vilken diff passar min bil" redan har dryftats 1000 ggr på Autopower. När det gäller väghållning så känns det mer allmänt och passar ypperligt att diskutera på Rejsa.nu



thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up
Citera
Kunta
Karlstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1411


Trådstartare
Rejsas skruva banåka del fyller snart 1 ½ år. Magnus var tveksam till att skapa ett skruvaforum då han inte ville få märkesspecifika skruva trådar. Det fanns en del diskussion ang detta innan han öppnade skruva banåkar delen. Jag hoppas inte någon bmw ägare har tagit illa upp med att frågan har väckts, jag som ensam person har vädrat min synpunkt på frågorna helt enkelt. Det innebär ju inte att det finns något problem då man själv är en skit i missisippi.

Förstår ni vad jag menar? Frågor om catchtank på bmw helt ok men kamremsfrågor på Alfa inte alls skall förekomma i skruva banåkabil.

_________________
//Kenth Wiklund

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20217



Det mesta går att lösa med lite tydlighet i topics mm (men det är inte alltid enkelt att skiva beskrivande rubriker). Men det ser lite lustig ut ibland när många aktuella trådar har topics med samma bilmärke.

I vissa fall funderar jag på om en FAQ lista hade varit vettigt men det går ju bara att skapa om det går att spara sökningar som länkar (dvs man skapar en lista med sökningar och beskrivning till dem). Men det går ju inte med phpbb vad jag vet. Om man kan spara en länk med postaction hade de fungerat (kanske). Vitsen hade varit dynamiska FAQ (eller "vanliga sökningar" eller nåt) som inte behöver administreras hela tiden (kunde minska antalet sticky trådar i vissa forum).

Men nu spånar jag bara lite löst som vanligt.

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
Peter Gutniak
Stockholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 364



Jag vill bara föra till protokollet att jag på intet sätt hyser några aversioner eller har andra problem med vare sig Fuling eller Nisse och jag ber om ursäkt om någon av dem tagit illa vid sig av mina kommentarer, som inte varit menade att såra eller förlöjliga och förhoppningsvis har de inte uppfattats så heller. Men säker kan man ju inte alltid vara... Därav detta inlägg.


_________________
//Peter
993 TURBO -96


www.sticka.se
www.schwedenkreuz.net
Citera
Rikard Svensson
Lidköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 335



Svårt att svara på ett ödmjukt sätt i detta ämne! > Detta är mina synpunkter:

1. Forumet tillhör Magnus

2. Om moderatorerna gör saker de inte borde så är det forumsägarens sak att rätta dem - INGEN ANNAN!

3. Nu får ju BMW-ägare chans att ställa märkesspecifika frågor på forumet till skillnad mot de flesta andra som inte har samma möjlighet - VARFÖR måste då vissa bete sig som om de vore X år gamla. Ni borde istället glädjas åt denna möjlighet!

4. Den som inte rättar sig efter forumägarens eller moderaternas regler och beter sig illa borde slängas ut!

5. Om man har åsikter om hur forumet sköts eller hur vissa personer sköter sig så ta den diskussionen med forumägaren eller direkt med personen i fråga via PM och inte via forumtrådar.


Rikard

_________________
Rikard Sjöholm (fd Svensson)
Citera
Magnus L
Umeå
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1847



Jag tycker det är fantastiskt att få läsa om en massa olika bilar, och inte ofta så drar märkespecifika trådar som inledningsvis handlar om nån obskyr tysk vagn döpt efter nån livsmedelstillsats iväg och blir riktigt inressant när den fått spåra ur lite. Så en tråd som i början är ganska ointressant tillslut handlar om nåt intressant, som vilka delar från en modell som passar i en annan och så, så man kan bygga en ultimat lättviktslocostdiff med delar från både färgämnen (E20) och konserveriongsmedel(E30)

Eller att man i en bubblatråd kommer fram till att golfens drivaxlar passar på fords 7,5" diff. Många saker som kan vara bra att veta. Och all kunskap är av godo, nästan.


Men det kanske är för att mitt intresse ligger lite på svängbilar i allmänhet, och hopplocksbilar i synnerhet, och jag har inget emot att ta bromsar från en Citroen och skruva på en taunusspindel i en bil med Opelmotor, fordväxellåda och BMW diff. Och då vill man ju veta hur alla har löst problemen, och vilka delar som är bra från vilka bilar.

_________________
//Magnus Lundstedt
Citropat och sevenfrälst.

--VVTS--
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Magnus L skrev:
Jag tycker det är fantastiskt att få läsa om en massa olika bilar, och inte ofta så drar märkespecifika trådar som inledningsvis handlar om nån obskyr tysk vagn döpt efter nån livsmedelstillsats iväg och blir riktigt inressant när den fått spåra ur lite. Så en tråd som i början är ganska ointressant tillslut handlar om nåt intressant, som vilka delar från en modell som passar i en annan och så, så man kan bygga en ultimat lättviktslocostdiff med delar från både färgämnen (E20) och konserveriongsmedel(E30)

Eller att man i en bubblatråd kommer fram till att golfens drivaxlar passar på fords 7,5" diff. Många saker som kan vara bra att veta. Och all kunskap är av godo, nästan.


Men det kanske är för att mitt intresse ligger lite på svängbilar i allmänhet, och hopplocksbilar i synnerhet, och jag har inget emot att ta bromsar från en Citroen och skruva på en taunusspindel i en bil med Opelmotor, fordväxellåda och BMW diff. Och då vill man ju veta hur alla har löst problemen, och vilka delar som är bra från vilka bilar.


Typ så. thumbs up

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Daniel Båge
Jkpg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1467



Rikard Svensson skrev:
Svårt att svara på ett ödmjukt sätt i detta ämne! > Detta är mina synpunkter:

1. Forumet tillhör Magnus

2. Om moderatorerna gör saker de inte borde så är det forumsägarens sak att rätta dem - INGEN ANNAN!

3. Nu får ju BMW-ägare chans att ställa märkesspecifika frågor på forumet till skillnad mot de flesta andra som inte har samma möjlighet - VARFÖR måste då vissa bete sig som om de vore X år gamla. Ni borde istället glädjas åt denna möjlighet!

4. Den som inte rättar sig efter forumägarens eller moderaternas regler och beter sig illa borde slängas ut!

5. Om man har åsikter om hur forumet sköts eller hur vissa personer sköter sig så ta den diskussionen med forumägaren eller direkt med personen i fråga via PM och inte via forumtrådar.


Rikard


om man inte får disskutera hur saker är på ett forum så ligger man snart illa till med stämmningen på forumet

Men Rickard, jag tror du har missat poängen här lite.

Alla på har olika bilar med olika märken med olika egenskaper.
Här på rejsa finns det kunskap om de flesta märken och dessutom med ett banrejsigt perspektiv.
Det gör att man har otroligt mycket spjutspetskompetens inom istortsett alla märkens olika egenheter när det gäller bankörning. Det är ju det som gör rejsa.nu så speciellt! Ett märkesforum har ju aldrig den inriktningen.

om man inte får ställa frågor med någon märkesanknytning känns det ju otroligt urvattnat och tafatt. Då kan man ju aldrig disskutera något handgripligt. Dessutom kan man ju aldrig lära sig något om några andra märken. Personligen är jag intresserad av många olika märken och sorter.

Visst finns det frågor som inte ska finnas på rejsa, det håller jag med om.

Exempel
Ej ok frågor:
Hur byter jag kamrem på en Ford Escort -87?
I vilka årmodeller av E38 finns det Navi med 9:16?

ok frågor:
Vilken orginalutväxling från E30 passar bäst på Nürburgring?
Kommer en Alfa 75 V6 att hoppa av vägen med 180N/mm fjärdrar?

Visst ser ni skillnaden?

Det handlar egentligen inte om BMWs vara eller inte vara på rejsa utan en allmän inställning.

_________________
Wer später bremst, fährt länger schnell...
Citera
Magnus L
Umeå
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1847



och angående att det ibland "bara" är BMW frågor i ett visst forum så tycker jag att det ofta brukar "klumpa ihop sig" häromdan var det flera kojjor(mini) som toppade listan ibland är det "bara" porchefrågor sen kommer det en topp för speedstrar, och en annan dag har gammel-oplarna vaknat. (talar nu inte enbart om skruva forat, då jag oftast hänger i "mina favoriter")

Ett fenomen som jag inte riktigt vet vad det beror på, men det är intressant.

_________________
//Magnus Lundstedt
Citropat och sevenfrälst.

--VVTS--
Citera
Peter Gutniak
Stockholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 364



Rikard Svensson skrev:

1. Forumet tillhör Magnus

2. Om moderatorerna gör saker de inte borde så är det forumsägarens sak att rätta dem - INGEN ANNAN!

3. Nu får ju BMW-ägare chans att ställa märkesspecifika frågor på forumet till skillnad mot de flesta andra som inte har samma möjlighet - VARFÖR måste då vissa bete sig som om de vore X år gamla. Ni borde istället glädjas åt denna möjlighet!

4. Den som inte rättar sig efter forumägarens eller moderaternas regler och beter sig illa borde slängas ut!

5. Om man har åsikter om hur forumet sköts eller hur vissa personer sköter sig så ta den diskussionen med forumägaren eller direkt med personen i fråga via PM och inte via forumtrådar.


Det kan verka lite förvirrande att jag endast något inlägg tidigare skrev att jag skulle pausa lite i den här tråden, men ett inlägg av typen ovan, som gränsar till påhopp kan jag faktiskt inte hålla mig ifrån att besvara.

Rikard,

1. "Forumet tillhör Magnus". Jajamensan. Du fick ett (1) rätt iaf.

2. Du menar alltså att forumägaren har som något slags skyldighet att läsa varenda inlägg som skrivs, dygnet runt, och samtidigt vara såpass vaken att han har möjlighet att sätta sig in i och föreställa sig vad varenda medlem skulle kunna uppfatta som fel, jobbigt, irriterande etc? "INGEN ANNAN". I versaler... Jösses.

3. Ja just det! Jag blir jättelycklig över att mitt inlägg som behandlar min banåkabil flyttas till ett forum som handlar om klubbverksamhet. Bara för att det är en BMW. Precis... Och alla andra stackare som har något annat märke måste trängas i den alldeles överbefolkade "Skruva banbil"-tråden. Buhu...

4. Ok. Men om moderatorerna inte rättar sig efter forumägarens regler då? Ska de avsätta sig själva? Nej just det! Forumägaren skulle ju ha koll på det som moderatorerna kollar! Tänkte inte på det!

5. För att så få som möjligt ska få komma till tals då eller? Har du läst Liftarens Guide Till Galaxen måhända? Vogonerna ska riva Jorden då planeten ligger i vägen för en ny intergalaktisk motorväg. Och eftersom beslutet har suttit uppsatt på planeringsdepartementet på Alpha Centauri i femtio år så har jordinvånarna haft gott om tid på sig att klaga. "Jaså, ni har aldrig varit på Alpha Centauri? Men det ligger ju bara fyra ljusår bort? ok, men om ni inte är intresserade av vad som händer runtomkring er så är det ert eget problem! KABoOM..." ok, den här texten kanske irrade iväg från ämnet en smula, men poängen...!

Så.

EDIT: Daniel hann ju skriva ett alldeles förträffligt inlägg medan jag satt och hamrade på tangenterna. thumbs up till dig Daniel!

_________________
//Peter
993 TURBO -96


www.sticka.se
www.schwedenkreuz.net
Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 8366

Hjälpmoderator

citat:
Det handlar egentligen inte om BMWs vara eller inte vara på rejsa utan en allmän inställning.

träffat huvudet på spiken thumbs up

om jag inte tolkar Rikard Svenssons punkt 3 "märkesspecifika frågor" helt åt helvete är det samma sak som
citat:
Visst finns det frågor som inte ska finnas på rejsa, det håller jag med om.

Exempel
Ej ok frågor:
Hur byter jag kamrem på en Ford Escort -87?
I vilka årmodeller av E38 finns det Navi med 9:16?

ok frågor:
Vilken orginalutväxling från E30 passar bäst på Nürburgring?
Kommer en Alfa 75 V6 att hoppa av vägen med 180N/mm fjärdrar?

Eller har jag fel?
slut citat:

Hur skall man göra med märkesspeciefika(detaljer)-trådar, oavsätt fabrikat, som inte för hema på rejsa då?

Det Nisse försöke göra, hmm nu är det inte bara Nisse utan ett gäng till, vara att fixa detta utan att delita trådarna som igentligen inte borde finnas på rejsa. Presis efter det sätt som nu Daniel skrev(ok frågor mm).

ps
Läs nu INTE vad jag skrivit som fan läser bibelen utan försök vad jag(vi) försöker förmedla.
Ja jag VET jag är ingen stjärna på skriva

_________________
Johan Sjölinder
Citera
Foruminfo/frågor
Skruva bmwåkabil(ban)
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
10247 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande