Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
Slut på F1 i tv4
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
8027 besök totalt
david-o
Baar - CH
Här sen Jun 2005

Nu har det blivit klart vilken kanal som sänder vad under de två första deltävlingarna.
Vet inte om alla sett det tidigare men jag hade inte och jag har undrat länge så jag postar det här (Kändes onödigt att starta en helt ny tråd för det också).

Tävlingskalender 2006
Deltävling 1 Bahrains GP, Bahrain 10-12 mars
10 mars kl 11.55-13.00 VS1: Träning
11 mars kl 11.55-13.15 ZTV: Kval
12 mars kl 11.45-14.45 TV3: Race

Deltävling 2 Malaysias GP, Kuala Lumpur 17-19 mars
17 mars kl 06.55-08.00 VS1: Träning
18 mars kl 06.55-08.15 ZTV: Kval
19 mars kl 07.55-10.15 ZTV: Race

http://www.viasatsport.se/index.phtml?page_type=document&document= . . . .

ca6
GBG
Här sen Maj 2004

Här sen Feb 2003

fyfan i helvete (ursäkta att jag svär!)

bra, då vet jag att jag bara ska kolla på loppet och inget annat.. SUCK!! och jag som hoppades att de skulle göra något bra av detta men nääädå!

mvh C som fan blev putt nu...

Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Ja...hur sjutton kommer det där att bli ....

NS BTG: 9.10.21

Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Christian Lange skrev:

bra, då vet jag att jag bara ska kolla på loppet och inget annat.. SUCK!! och jag som hoppades att de skulle göra något bra av detta men nääädå!

Hur kan du tycka redan nu att det TV3 gör är dåligt, när du inte ens har sett det?

själv tycker jag det är skitkul att tv3 satsar och ska sända både träningar, tidskörningar, race OCH ett studioprogram.

sen om carolina och tore kan locka andra tittare, så är det bara positivt för mig.... kanske man kan få sambon att orka titta lite med.... thumbs up

men hursomhelst känns det redan nu som en vinnare när det är garanterat att allt kommer visas och dessutom kommer loppen repriseras om man nu skulle missa ett race..... helt suveränt tycker iaf jag.... thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

cat7even
Uppsala
Här sen Jan 2003

Fredrik - SLC skrev:
Christian Lange skrev:

Hur kan du tycka redan nu att det TV3 gör är dåligt, när du inte ens har sett det?

själv tycker jag det är skitkul att tv3 satsar och ska sända både träningar, tidskörningar, race OCH ett studioprogram.

sen om carolina och tore kan locka andra tittare, så är det bara positivt för mig.... kanske man kan få sambon att orka titta lite med.... thumbs up

men hursomhelst känns det redan nu som en vinnare när det är garanterat att allt kommer visas och dessutom kommer loppen repriseras om man nu skulle missa ett race..... helt suveränt tycker iaf jag.... thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

thumbs up Blir kalas

EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
ca6
GBG
Här sen Maj 2004

Tja, Tore och Carolina kommer nog inte snacka under loppen, men det känns som att det finns en risk att det blir lite väl mkt klownerier runt det här. F1 är inget man kollar på om man inte gillar det, några ex-såpaskådisar kommer inte göra F1 till en folksport direkt

I värsta fall får man väl undvika media och ladda hem loppen dagen efter, Britterna har ju hyffsade kommentatorer med.

Gränna, Jönköping
Här sen Jan 2003

Var kan man ladda ner loppen på nätet?
Själv har jag inte visasat och nyfiken är man ju ändå...

// Magnus

Stingray
Stockholm
Här sen Jan 2003

borde det inte gå att mordhota den där bimbon och nörden till att vara seriösa...

dom är ju bara clowner som vill synas.. Och carolina.. hon typ vet vad ett sånt dära däck är gjort av.. för i hennes senaste hem-p-rulle som hon gjorde me någon stackare ifrån spybar så använde dom liknande material...

BMW Abuser
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Till alla er som är skeptiska och andra mer utrycksfulla känslor för TV3a nya satsning på Tore och Gynning...

Ni kan vara lugna , damen har ju full koll kolla bara den här intervjun med Aftonbladet....

Hallå där, Carolina Gynning, 27

Gynning och Kullgren.
.som ska vara programledare för TV3:s formel 1-satsning i vår tillsammans med Robert Aschberg och Tore Kullgren från FCZ.
Snabbtest om formel 1; vilket stall och vilken förare är världsmästare?
- Det är Renault och Fernando Alonso. (Rätt)
Hur många VM-titlar har Michael Schumacher?
- Vet inte, han inte en av mina favoriter.

thumbs up thumbs up

ca6
GBG
Här sen Maj 2004

magnusrx7 skrev:
Var kan man ladda ner loppen på nätet?
Själv har jag inte visasat och nyfiken är man ju ändå...

// Magnus

Jag är osäker på hur mkt man får prata om sånt här på forumet, men om du skaffar dig en bittorrent-klient, t.ex. Azureus så kommer det inte vara så svårt att få tag på loppen via sajter som mininova.org eller liknande.

Mölndal
Här sen Feb 2004

Var grymt skeptisk först. Men nu försöker jag tänka som F.Skoghag.
och om Gynning lyckas locka till sig någon kommentar från F1-förarna med sina tuttifruttis så blir det bara bra för mig som är nyfiken på vad F1-förarna har att säga.. Förutom bara de vanliga tråkiga kommentarerna på presskonferanserna dvs..

Är fortfarande skeptisk, men jag har iallafall fått lite hopp när man lugnat ner sig
Bra iallafall att det blir samma kommentatorer under själva rejsen..

Jag hyser stor respekt för Eje Elgh. Men ibland är han värre än ett sömnpiller.. Oerhört kunnig, men vet inte om han passar så där perfa som kommentator med allt stammande och "eeehhhh" "eehhhhh" "eeehhhh"....osv.. Kan bli väldigt monotont.

Baar - CH
Här sen Jun 2005

Är det någon som vet vem Janne Blomqvist är?
Altså är han känd från något annat inom racing innan eller hur kommer det sig att han komenterar F1?
Han verkar ju inte vara jätteerfaren inom racing.
Men med det sagt så tycker jag ändå inte han är en dålig kommentator, tycker han är ett bra komplement till Ejes kunnande för janne lyckas dra fram lite svar på frågor från eje som jag och säkert många andra undrar över under loppens gång.

ca6
GBG
Här sen Maj 2004

david-o skrev:
Är det någon som vet vem Janne Blomqvist är?
Altså är han känd från något annat inom racing innan eller hur kommer det sig att han komenterar F1?
Han verkar ju inte vara jätteerfaren inom racing.
Men med det sagt så tycker jag ändå inte han är en dålig kommentator, tycker han är ett bra komplement till Ejes kunnande för janne lyckas dra fram lite svar på frågor från eje som jag och säkert många andra undrar över under loppens gång.

www.forza-motorsport.se

*

Tycker det var roligare med Eje och Arthur Ringart...Man kunde höra Eje's avsky för Arthurs ignorans i varenda ord han yttrade, hehe.

Fast jag får erkänna att jag samtidigt var oerhört irriterad att dom lät Arthur hålla på så länge som han gjorde. Eje och Janne funkar mycket bra ihop.

Ibland undrar man iofs om det är 100% sanning när Eje slänger ur sig saker som "Jo, jag var nere och snackade lite med Jean Todt och han berättade för mig att.."

GBG
Här sen Maj 2004

hum, trodde Janne höll i Forza, men han har hoppat av det nu eller?

/bortgjord

Baar - CH
Här sen Jun 2005

har han varit med och startat forza-motorsport eller vad menar du?
Letade runder lite på sidan men hittade inget speciellt om han

Edit: Var lite för snabb på att svara

David Söderblom
Värnamo
Här sen Dec 2002

Vad gäller Jannes motorsportkarriär vet jag inte om det är mycket mer än det han gjorde som programledare för Mera Motor. Dvs han gick förarkurs och tog licens och gjorde sedan ett inhopp som en av förarna i en gul BMW M3 E36 i SLC 2004på Anderstorp.

Vänersborg
Här sen Mar 2004

Håller med Fredrik thumbs up för Viasat att de visar allt! det är ju det som är det viktiga...med lite såpa folk i en studie kanske man kan få reda på lite kul skvaller som man inte kunde få höra tidigare :P vem vet.
Är av åsikten det är F1 man är intresserad av, och att man inte ska klaga på Viasat...ska man klaga så ska det vara på fyran som slutade med det! Men tror att Viasat kommer klara detta lysande.
har iofs alltid varit Viasat kund sedan det startades, kanske lite färgad...

Linköping
Här sen Okt 2003

Rash skrev:
Var grymt skeptisk först. Men nu försöker jag tänka som F.Skoghag.
och om Gynning lyckas locka till sig någon kommentar från F1-förarna med sina tuttifruttis så blir det bara bra för mig som är nyfiken på vad F1-förarna har att säga.. Förutom bara de vanliga tråkiga kommentarerna på presskonferanserna dvs..

Viss avundsjuka på dina dokusåpa-kollegor?
Citera
Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003

olzon skrev:
Håller med Fredrik thumbs up för Viasat att de visar allt! det är ju det som är det viktiga...med lite såpa folk i en studie kanske man kan få reda på lite kul skvaller som man inte kunde få höra tidigare :P vem vet.
Är av åsikten det är F1 man är intresserad av, och att man inte ska klaga på Viasat...ska man klaga så ska det vara på fyran som slutade med det! Men tror att Viasat kommer klara detta lysande.
har iofs alltid varit Viasat kund sedan det startades, kanske lite färgad...

Undrar om de fick fler tittare/krona med sin "italienska liga"-satsning? Sopor är de i alla fall, och deras sk "tittarombudsman" hoppas jag brinner långsamt i helvetet i en snar framtid. (inget dödshot på något sätt, utan bara en smärre önskan om lidande) Han snäste av mig duktigt i sitt svarsmail när jag lugnt och försiktigt undrade varför de slutade sända ett världsmästerskap och istället satsade på ett annats lands liga-fotboll.
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Viasatsport har iaf lyckats med något som tv4 aldrig fick fram, en snygg och innehållsrik F1-hemsida thumbs up
De har dessutom "egen" livetidtagning, ska bli kul att se om den funkar lika fint som den som finns på f1.com.

Slut på F1 i tv4
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
8027 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande